Bij aanleggen neemt dochter van nu drie wk een mooi grote hap maar tijdens drinken lijkt ze weg te glijden en de hap te verkleinen, je hoort het doordat ze dan klakt. Auw! Ik zit dus steeds aan haar onderkant te trekken tijdens drinken..zodat onderste lip naar beneden gekruld blijft. Veel kloven gehad die nog niet helemaal geheeld zijn en net bij laatste voeding was ik te laat met kaakje open trekken waardoor een wondje weer open is gegaan.. Herkenbaar? Tips? Het staat los van tsr volgens mij, dat suggereerde lact kundige..
Ik ben er vanaf het begin resoluut in geweest: als ze me pijn doet haal ik haar los, en mag ze opnieuw aanhappen... Probeer dat anders! Ik heb 1 minimaal kloofje gehad in de kraamweek, en verder niet meer, dochter nu 3 mnd. Wegglijden is hier vaak ivm in slaap vallen, en dan slaapt ze bij t loshalen ook gewoon door.
En ligt ze goed? Ik vond een voedingskussen erg handig in het begin, daar lag ze gewoon helemaal recht op (moest nog wel een kussen onder voor de juiste hoogte) en dan blijft de "plek" van het hoofdje ieg precies gelijk tijdens de voeding. Ook goed zorgen dat ze er dan recht voor ligt, neusje bij de tepel als ik me goed herinner, en dus zo blijft liggen. En idd anders gewoon steeds opnieuw laten aanhappen. Of een beetje kriebelen en praten om te zien of ze dan beter bij de les blijft, zeg maar, als concentratie het "probleem" is.