Probleem, krijg mijn lenzen er niet uit

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn ouders zitten al heeeel lang bij hans en die hebben er echt nooit klachten over ook mijn broertje zijn bril komt daar vandaan en heeft geen klachten....
    Je moet maar net de pech hebben dat er iets fout gaat.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik vind het sowieso handig om naast de lenzen ook een bril te hebben.

Ik ging eerst ook altijd naar Hans, totdat er een ander op de zaak kwam te zitten en het dus mis ging. Mijn jaarlens ging na 1 maand kapot en toen ik ermee terug kwam zeiden ze dat het kwam door de kalkafzetting die door mijn MS veroorzaakt zou worden en ik moest zelf maar een nieuwe lens aanschaffen. De brillen die ik van hun had bleven wel heel maar ik zag er nooit zo goed mee als met de lenzen.

Ondertussen bestel ik mijn maandlezen bij https://www.toplenzen.nl/ en om de zoveel tijd bestel ik er ook zo'n bon zodat ik mijn ogen kan laten controleren.

Vorig jaar besloot ik dat het na 6 jaar ook wel weer eens tijd werd om een nieuwe bril te laten aanmeten, dus op naar Fieldmann. Wat blijkt de sterkte van je bril is anders dan die van je lenzen (omdat je lenzen meteen in je oog zitten heb je een mindere sterkte nodig) dus had ik voor mijn bril geen -8 nodig (zoals hans mij altijd heeft gegeven net zo sterk dus als de lenzen) maar -10 en bleek ik daarnaast ook nog eens een cilinderafwijking te hebben. Nu ben ik dus in het bezit van een bril waarmee ik net zo duidelijk kan zien als met mijn lenzen.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Idd hans anders mag dan wel goedkoop zijn maar de service is er dan ook naar.
    Ik ben ook bij specsavers en alles is tiptop in orde. kreeg lenzen ook niet mee tot ik ze zelf in en uit kon doen (ben bij hun van harde naar zachte gegaan en dat werkt toch ff wat anders dan ineens)

Als je lenzen uit moet doen moet je wel zorgen dat het vacuum er onder opgeheven wordt heh! Dus je moet je lens eerst van de iris af schuiven en dan pas pakken. Doorgewinterde lenzen dragers vergeten dat nog wel eens bij de uitleg omdat dat in een beweging door gaat als je het gewend bent.
    Dus een hand ooglid naar beneden dan je lens tegen houden en naar boven kijken en dan lens eruit pakken. Oefenen tot het een vloeiende beweging wordt en WHO NEEDS GLASSES!
    Ik heb van mijn 17e tot mijn 35e geen bril gehad.
    (ja ok het is verstandiger om zo'n rot ding in de kast te hebben liggen...)

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    #64 MadeInUSA, 13 jun 2012
    Laatst bewerkt: 13 jun 2012
    heb er altijd een bril naast gehad, ben te kippig om zonder bril of lenzen veel te zien (scharrel weleens 's ochtends zo door het huis maar meer ook niet, lezen of tv kijken lukt niet zonder en het verkeer hoef ik al helemaal niet te proberen), draag regelmatig een bril als ik bv weinig geslapen heb of lang in de auto moet zitten, of als ik moet vliegen. Ook lui op de bank meestal een brilletje

overigens heb ik voor lenzen ook een tijdje bij de EyeWish gelopen, toen ik nog bij mn ouders woonde, maar dat vond ik ook niks vooral omdat ik de opticien niet mocht :D

5. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik heb ook al jaren lenzen, maar merk ook als de lenzen nieuw zijn ik ze moielijker uit krijg
    doe het dan juist met droge vingers
    pakken ze makkelijker

Deel Deze Pagina