probleem linkerborst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mwjalloh, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hallo, ik geef borstvoeding en heb sinds het begin al problemen met mn linkerborst. Eerst kloven, teruggetroken tepel enz. enz. Nu gaat het wel redelijk aan die kant. Ik leg haar evenveel links aan als rechts, soms iets meer want mn linkerborst lekt nooit, aan de rechterkant spuit het vaak eruit en lek ik altijd. Linkerborst is ook erg slap en ziet er ''leeg'' uit, De borst is veel kleiner dan rechts en hangt ook een beetje :(
    Kortom ik heb het idee dat mn linkerborst een beetje opraakt. Wat kan ik doen om meer melk aan te maken? Ik heb (nog) geen kolf in huis.....

2. 4days

4days Niet meer actief

Vaker aanleggen ;) is hetzelfde als kolven maar nog effectiever. Probeer anders een tijd lang de baby eerst een tijdje aan de linkerborst te laten drinken om het weer op gang te helpen, en dan aan de rechter om de honger te stillen.

3. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde!

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb het heel mijn 'borstvoedingstijd' gehad dat mijn ene borst meer gevuld was dan de andere. Het was ook de linkerkant die bij mij minder gevuld was. En dat is al die veertien maanden lang zo gebleven. In mijn kolfperiode haalde ik bijvoorbeeld 120ml uit mijn rechter en 80 uit mijn linkerborst. Tja, waar het door komt, weet ik ook niet. Bij mij zijn ze sowieso in grootte verschillend ook vóór de zwangerschap. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is? Misschien dat het daaraan ligt?

In ieder geval heeft het mij er niet van weerhouden 14 maanden lang borstvoeding te geven. Gewoon zo doorgaan zou ik zeggen!

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Fijn om te horen dat het bij jou gewoon gelukt is, dan ga ik er maar vanuit dat het goed is. Aangezien ze goed aankomt en helder is, ze is een tevreden meisje en slaapt goed.
    Heb ik nog een vraagje..... soms komt ze overdag maar 5x voor een voeding, zoals;
    06.00
    10.00
    13.00
    16.00 gaat dan slapen van 17.30 tot 22.00
    22.00
    slaapt hele nacht door
    Ze slaapt lang soms en ik maak haar nooit wakker, ik geef bv als zij erom vraagt, maar is het verstandig om haar wakker te maken voor een voeding als ze overdag langer dan 4 uurtjes slaapt?

Deel Deze Pagina