wie had dit ook bij haar kind wat betreft kleding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mariska1976, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    #1 mariska1976, Jun 8, 2011
    Last edited: Jun 8, 2011
    Beste dames,

2 kinderen kunnen verschillend zijn,maar ik vraag me af wie dit ook had.

Ik begin bij mijn oudste.

Bij de geboorte was ze klein.Maar wat betreft kleding viel ze tussen het wal en het schip.Want prematuur was haar te klein en normaal was te groot(was 48 cm groot)Met 5 maanden zat ze met rompertjes en truitjes op maat 62 en broekjes 56. En nog steeds is haar boven lichaam langer dan haar onderlichaam.

Zij was een niet zo stevige jonge dame

Nu mijn jongste.

Bij de geboorte was ze ook klein en ook zij viel tussen het wal en het schip.Zij was 46 cm groot. en niet stevig.
    Met 2 maanden ging ik naar maat 56 en met 3 maanden op 62.Al gauw zat ze op 68. alleen kwam broekmaat zat ze vanaf 1 maand al kleiner.

Ze moet nog 5 maanden worden,maar alle kleertjes(rompertjes,broekjes en truitjes,tshirtjes)
    Zijn te klein geworden.En moeten we naar maat 74 niet dat mevrouw groter is,nee want we zijn bij het cb geweest en ze woog 6100gram en 60.3 cm groot haar zus is in die periode 6022 en 64 cm lang.
    Mijn jongste is niet dik,maar een lekkere mollige tante.

Wie heeft dit ook met de kindjes.Ik bedoel dat de jongste toch naar 74 gaat,ondanks dat ze kleiner is,dan haar zus(ze is breder en molliger en kleiner)

oh,ja ik ga kleren uitzoeken,maar er zal niet veel voor haar overblijven,want toen mijn oudste net in die maat zat was het winter en het is nu zomer:)

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn kinderen zijn 4 en 2 en dragen nog steeds boven een maat groter dan onder. En ik zie dat ook in mijn omgeving overal. Zal dus wel normaal zijn.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Het is ook familiar bepaald.

Mijn man,lang boven lichaam en kort onderlichaam.(als ik 50 kilo weeg,kan ik zijn broeken aan);)

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier boven en onder dezelfde maat. en hij gaat naar een maat toe als hij een cm er vanaf zit zeg maar. dus toen hij 73 cm was, ging hij naar maat 74 (bijvoorbeeld). hij is qua lengte/gewicht heel gemiddeld.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze meiden zijn tot hun 6 maanden exact gelijk gegaan op hun groeicurve... Echter de jongste heeft blijkbaar een andere bouw. Want zij zat met 3 maanden al in mt 68 , waar de oudste dat pas met 6 maanden zat!
    Van 9 tot 12 maanden zat de oudste in mt 74 ongeveer.. Terwijl de jongste nu al in mt 74 zit (vanaf 6 maanden ongeveer) .

Nu beginnen de curves af te wijken van elkaar hoor, omdat de oudste indertijd flink ziek is geweest rond de 6/7 maanden, waardoor ze zelfs afviel. Ze heeft dat nooit meer ingehaald.
    De jongste eet hartstikke goed en heeft nog niets gemankeerd behalve een verkoudheidje...

Maar ik vind het ook wel bizar, hoe verschillend de bouw kan zijn, bij een soortgelijke lengte en gewicht. De jongst is op de één of andere manier een stuk 'grover'...

6. missnanda

missnanda Bekend lid

Oct 26, 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Onze kleine man heeft ook twee verschillende maten.
    Bovenkleding zit meneer in 62 en onderkleding in 56.
    Maar nu heeft mijn vriend ook een lange rug dus ik denk dat hij dit van mijn vriend heeft.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier zat er vanaf maat 74 van bovenkleding ook 2 maten verschil. Langzaam liep ze dat iets in maar vervolgens kon de bovenkleding ook een maat groter.
    Inmiddels loopt ze dat wel wat in. Bovenkleding draagt ze 80/86, onder broekjes 80, rokjes 74.
    Als baby was ze lekker mollig, inmiddels iets lichter in verhouding tot haar lengte.

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is vrij lang dus zit sommige bovenkleding al in maat 80 maar het meeste nog 74. Broekjes zijn nog wel 74. Vaak zijn de broekjes wel redelijk wijd maar qua lengte heeft ze het gewoon nodig..

Jurkjes is hier echt lastig, qua breedte heeft ze 74 maar 74 zijn weer net tuniekjes dus maat 80 is beter maarja dan zijn het weer van die hobbezakken. Kortom hier dus weinig jurkjes, de enige die goed passen, zijn de duurdere merken maar dat vindt onze portemonnee weer niet zo leuk..

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Er is nu opruiming (kinderkleding-tekoop heeft 50% dus dan zijn het leuke prijzen ;)) Jurken zijn hier geen probleem. Ze heeft vrij brede schoudertjes en een bol babybuikje (zonder vet dan haha)

10. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    wij zitten ook steeds te rotzooien met die maten. ons meisje is lang en dun. dus als de broekjes bij de buik passen zijn het onder knie broeken. valt het bij de beentjes goed dan zakken ze van de kont. ik ben nog steeds zoekende naar het juiste merk. iemand tips?

11. adi

adi Niet meer actief

Hier 3 kids van dezelfde leeftijd, maar nog steeds grote verschillen:

- D en A zijn even lang, maar D draagt broeken maat 86, past in de lengte en ze heeft een bol buikje. A daartegen is net zo lang, maar een kilo lichter, dus deze maat zakt van zijn kont af.

- D en M schelen maar 300gram, maar hebben totaal verschillende bouw. M kan makkelijk nog kleren in maat 80 aan.

Ik merk bij de meisjes dat de jurkjes bijv heel anders vallen. Het valt steeds meer op dat ze verschillende bouw hebben en ook verschillende houding. Ik vind dat prachtig om te zien :)

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Ook hier grotere maten bovenkleding dan broekjes e.d.
    Maar stomme vraag misschien, krijgt de jongste nu de kleertjes van de oudste aan? Zo ja, kan het dan zijn dat ze in de tussentijd een beetje gekrompen zijn in de was ofzo?
    Hier wel duidelijk te merken dat yinthe dr favo kleertjes sneller te klein worden dan de andere in de zelfde maat en zelfde merk

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier hetzelfde hoor. Julia is vrij smal, maar wel met zo'n lekkere peuterbuik. Van shirtjes gaat ze nu langzamerhand over naar maat 86, maar broeken in die maat hoef ik nog niet te kijken.

Ik zag net op een filmpje dat ik vorig jaar rond deze tijd een rokje voor haar heb gekocht, die ze nu nog steeds past! Rokjes kan ik zelfs in maat 68 nog kopen geloof ik, net als korte broeken. Ik koop altijd broeken met van dat aantrekelastiek er in, dan passen ze goed. Maar elk kindje is echt wezenlijk anders en daarom passen sommige merken ook fijner dan andere.

Ik vind Bakkaboe bijvoorbeeld voor shirtjes erg fijn vallen (niet té smal), maar de broeken zijn vaak veel te slobberig en vreemd breed.

Oja, en de uitvinding van de eeuw: bretels! Ze vindt het erg grappig en zo kan ze bepaalde kleren toch aan, zonder dat ik haar na een poosje toch weer met blote benen zie rond lopen :D

14. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ben nu trouwens fan van de grotere maten van de Hema. Dat valt allemaal iets minder 'baby mollig' en iets meer 'peuter slank' ;)

15. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het ook een hele tijd flink uit verhouding geweest. Mijn zoon had voor de broekjes vaak 2 maten groter nodig dan voor bovenstukken. Maar inmiddels (16 maand) begint het steeds meer in verhouding te raken.

P.S. Ik heb overigens zelf ook voor onderstukken maat 40/42 nodig en voor bovenstukken maat 36/38 :)

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier een "lange" smalle. Vandaag gewogen en gemeten: 61,5 cm en 5500 gram.
    Veel truitjes van de Hema maat 56 zijn voor L net naveltruitjes :D Terwijl hij er eigenlijk nog met gemak inpast. En soms zelfs zo erg dat de mouwen 3 x omgerold moeten worden?
    Dusss... heel fijn met al die hema cadeau-cards... maar daar halen we dus geen shirtjes en truitjes meer van. Alleen nog maar broekjes en ander spul.
    Hier overigens broeken en truitjes maat 62 met 6 maanden nu.

17. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Mijn dochter zat na de geboorte gelijk in 56 (4720gr en 52cm)
    na 5 weken was ze 59cm en 5445gr en zat ze in 62
    zo tegen augustus aan zat ze in 68 en rond oktober in maat 74 en nu zit ze nog steeds in maat 74 en gaat nu over naar 80, broekjes moet ze al een tijdje 80 hebben maar truitjes kan 74 nog wel dan zitten de mouwen goed (al begint het bij sommige merken nu wel wat korter te worden)

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij mij hadden en hebben ze ook boven en onder verschillende maten alle 3. de oudste 2 zijn vrij stevig de jongste zit onder de min 1 lijn. volgens mij is dat vrij algemeen hoor.

19. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Afhankelijk van het merk welke maat. Maar broekjes passen maat 62 nu goed qua lengte, in de breedte moet ik ze wel smaller kunnen maken. Rokjes heeft ze maat 56 tm 68 aan. Truitjes heeft ze maat 74 aan, vallen wel iets langer, maar niet overdreven dat het lijkt dat het op de groei gekocht is. Maat 68 is op 't randje. Rompers maat 62/68 zitten prima, gelukkig is het geen weer meer voor lange mouw rompers want die mouwen worden te kort, een maat groter heb ik gekocht maar daar kan ze in zwemmen.
    In het kort, ik moet het dus echt passen!

20. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Heel herkenbaar.Bij de oudste zakte alle broekjes van haar achterwerk af(als ze paste) en bij de jongste staan die weer goed,met die dikke blillen van haar.:D

Maar ik heb een tip voor je.Bij h&m moet je broekjes kopen met verstelbare elastiek.Dit heeft bij de oudste super geholpen.je kunt ze verstellen en dan vallen ze niet meer van de billen.

Share This Page