hoelang?

Discussion in 'Borstvoeding' started by jessi, Dec 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb 2 weken bv gegeven met een hoop moeite is het opgang gekomen. Omdat de kleine zo weinig binnen kreeg is ze heel hard gaan zuigen en zijn me tepels helemaal kapot gegaan. Tepelhoedjes gingen niet en heb toen met veel pijn in me hart besloten te stoppen. Ze doet het prima op de fles maar ik vroeg me af hoe lang het duurt voordat ik stop met melk lekken. Ik wil geen bv meer geven het heeft me zoveel stress opgeleverd dat ik het niet meer wil.

2. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Hè wat jammer dat het niet wilde lukken.
    Normaal gesproken bouw je borstvoeding af, ook om te voorkomen dat je borstontsteking gaat krijgen. Je bouwt het dan af door elke week een voeding minder te geven. Als je het kindje niet meer wilt aanleggen, zou je in plaats daarvan kunnen kolven.
    Let in elk geval goed op dat je geen harde plekken in de borsten krijgt! Je kunt eventueel ook advies vragen aan de lactatiekundige op het forum!

Succes!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lekken kan echt nog heel lang duren, een aantal weken, maanden of zelfs jaar is heel normaal. Of het kan snel over zijn. Elke vrouw is anders.

Overigens, het is onmogelijk om kloven te krijgen omdat je kind te hard zuigt omdat het te weinig binnenkrijgt. Ik weet niet wie je dat wijsgemaakt heeft, maar echt dat is onmogelijk.

Kloven krijg je niet door hard zuigen, en ook niet door weinig melk, maar doordat jouw tepel verkeerd in de mond van je kind zit of omdat je spruw hebt.
    Spruw kan er voor zorgen dat kinderen slecht drinken omdat ze pijn hebben, ook wanneer ze uit een fles drinken. Laat dus jezelf en je kind nakijken op spruw en ga je kind behandelen!

Als je alleen maar een beetje lekt moet je gewoon zoogcompressen blijven gebruiken. Als je spanning in je borst voelt en je wilt niet aanleggen dan moet je gaan kolven (en die melk natuurlijk aan je kind geven: afbouwmelk bevat heel veel antistoffen en die heeft je kind heel hard nodig). Je borsten moeten leeg blijven, want ik neem aan dat je niet zit te wachten op een borstontsteking.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Eensch!!

Wat jammer dat je wellicht om een onnodige reden bent gestopt.
    Kun je niets aan doen, het ligt gewoon aan dat veel kennis van bv verloren is gegaan met de opkomst van fv.
    Mocht je echt echt echt het liefst toch weer bv willen geven... Dan zou ik als ik jou was een goede lactatiedeskundige inschakelen en proberend kindje op een correcte manier te laten drinken, misschien kan het nog!!
    Maar als je er echt klaar mee bent hoop ik voor je dat het lekken snel stopt!

Share This Page