we hebben eindelijk geboorte kaartjes gevonden die we leuk vinden. (betaalbaar, nee, maar ben het zoeken nu zo beu dat ik geen zin meer heb om verder te kijken) maar wanneer bestellen jullie die? want je kan toch nog helemaal geen tekst aanleveren als je de datum/gewicht enzo niet weet?? hoe werkt dit verder?
Je bedenkt van te voren wat je wilt hebben. Dan laat je proefdrukjes maken enzo (bijvoorbeeld met de naam "Smurfje Visser") en dan maak je afspraken met de drukker (als je die tenminste gebruikt want veel mensen doen het inmiddels zelf via internet). Je bestelt de kaartjes pas na de geboorte. Dan geef je de naam door en andere gegevens die je graag op het kaartje wilt hebben. Zorg er dus voor dat de naam + telefoonnummer van de drukker op het lijstje voor je partner staat... die kan dat anders in alle hectiek nooit vinden . Veel mensen wachten trouwens een paar dagen met het bestellen / versturen van de kaartjes zodat ze niet gelijk bezoek krijgen.
Wij hebben rond 30 weken een kaartje besteld bij de drukker. Ze bestellen dan voor je de enveloppen en een proefdruk. Het gewicht, lengte en naam kan je dan ficitef invullen. Toen we de proefdruk kwamen halen kregen we ook meteen de enveloppen mee. Deze kunnen we dan vooraf voorzien van adressen ed. Als de baby geboren is gaat mijn vriend met de proefdruk naar de drukker en worden de kaartjes gedrukt. Op de proefdruk kunnen we dan de juiste naam ed. noteren.
Inderdaad eerst bestellen, als de kaartjes binnen zijn kan je de enveloppen ophalen (en al schrijven dus), dan een proefdruk laten maken en als de baby geboren is de gegevens doorgeven. Mijn vriend heeft het gewoon doorgebeld de volgende ochtend en kon de kaartjes een paar uur later ophalen. Bij Eva had ik de kaartjes geloof ik met 30 weken besteld, met 36/37 weken de proefdruk laten maken (was wel een beetje laat, maar we waren er eerder nog niet uit) en met 41 weken dus de gegevens doorgegeven. Nu weer hetzelfde, alleen de proefdruk wordt nu wel wat eerder, omdat we de tekst eigenlijk zo goed als klaar hebben. En wat mij betreft mag dit kindje wel met 38 weken ofzo komen
Wij hebben ze al besteld Ook proefdruk gehad en aanpassingen gedaan en een 2de proefdruk gekregen.... Alleen naam, gewicht, tijd etc moeten we dan doorgeven als de kleine geboren is!
Hier hetzelfde...waren een beetje laat met kijken (bij 33 weken) en de proefdruk was klaar en moest nog 2x aangepast worden. Gisteren hebben we de proefdruk definitief goedgekeurd, maar nu bleken de verkeerde enveloppen bijgeleverd! Dit wordt dus nog besteld.. Begin dus op tijd, naam, datum etc, geeft je partner (of iemand anders) door na de geboorte en meestal is alles dan de volgende dag klaar.