Volgende week heb ik een borrelavond met vriendinnen. We gaan dan alle 4, 3 gerechtjes maken om erbij te eten. Nu is 1 vriendin vegetarisch en een ander lust geen vis. Ik had al bedacht dat ik 1 x mini quiches maak waarvan 1 met alleen groenten en de andere is een dessert: tiramisu/ appeltaartjes (twijfel nog). maar ik zoek nog een derde gerecht, niet te moeilijk en te veel werk om klaar te maken. Het liefst 1 in een vlees variant en 1 in een vega variant. Zij zal zelf 3 vega gerechten maken aangezien ze niet weet hoe ze vlees moet of wil bereiden. tipssssssss?
Wat ik vaak maak is bladerdeeg vullen met lekker dingen. Per plakje kan je 2 hapjes er uit halen. Voorbeeld: - brie of geitenkaas met honing of groene kruiden - pecannoten met honing - tomaat en kaas - spinazie (uit zo'n potje) met (geiten)kaas - gekruid gehakt - tonijn en zo blikje mexicaanse groenten van hak - kip-kerrie (kipfilet koken in een bouillonblokje, en daarna de kip als ie uit elkaar valt mengen met peper, zout, kurkuma, kerrie) - zalm met dille
filodeeg 3hoekjes met gehakt en tacosaus erin. en die zelfde filodeeg driehoekjes kan je ook als appelflapjes maken ow en ook als vegetarisch en super lekker