Welk shampoo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo,

Ik gebruik al vanaf dag zwitsal shampoo voor zijn haartjes.
    Nu heeft hij volgens mij berg , het jeukt op zijn hoofdhuid, schilfers enz.

Welk shampoo is nou echt goed voor babys ?
    ps. Wel om altijd te gebruiken ik wil niet een tijdelijke shampoo aanschaffen ivm berg.

2. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    dag 1 bedoel ik.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien de haren extra niet wassen met shampoo maar alleen met water? Ik weet dat je ook speciale pads krijgt voor berg te behandelen, maar hoe precies dat werkt of waar je dat krijgt weet ik niet...

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja die pads zijn ook van Zwitsal .... 2x per dag aanbrengen op'het hoofdje en wassen met shampoo van Zwitsal

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik was maar 1 keer per week de haartjes met shampoo,als ik het vaker doe krijgt ze idd berg.
    Onder de douche was ik haar haartjes gewoon met water.
    De baby van een collega kreeg berg doordat ze teveel lotion in de haartjes smeerde (goedemorgen lotion van zwitsal).

6. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

1x in de week wassen we civan zijn haartjes met zwitsal.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik was hier bijna altijd Louise's haartjes met gewoon water... ik merk dat als ik Zwitsal heb gebruikt, ze allemaal kleine schilfertjes op haar hoofdje krijgt. En ach, ze heeft praktisch nog geen haar en zo vies wordt het niet. Heel af en toe doe ik er wat lotion op.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Je hebt ze van allerlei merken hoor :)
    Ik heb ze bij Iman van het hema-merk gebruikt.
    Iman haar haren worden om de dag gewassen.
    Ik gebruik wat ik in huis heb haha... Mijn moeder heeft shampoo voor iman van bumblies, ik heb nu van de action en heb van zwitsal.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft ook berg gehad het advies wat we kregen de haren niet uitspoelen met een kommetje in bad maar goed uitspoelen doomiddel van bijvoor beeld de dochkop. Dit shceelde al een hoop.

Toen Daan bij me moeder logeerde heeft ze 's avonds zijn haar ingesmeerd met slaolie en toen een babybadmuts opgezet. Hem zo laten slapen de volgende dag kon ze zo de vellen eraf halen en echt al zijn berg was weg. en niet meer terug gezien.

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    idd deze methode gebruikte mijn moeder ook.
    beetje olie op zijn hoofje mutsje op nachtje slapen en je kamt het er zo uit.
    Werkt prima!

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hebben nu de shampoo van Natusan. Wij wassen de haartjes van Vigo 1 keer in de week. Van de Zwitsal shampoo krijgt Vigo ook hele erge schilfers op zijn hoofdje.

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die pads van zwitsal hebben wij ook gebruikt met onze eerste maar poej wat stinken die dingen bah

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    hahah ja ze meuren he Natascha! hihi

Goed idee trouwens van die olie en muts!

14. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wat je ook kan doen om van berg af te komen is het hofdje met sesam olie insmeren inlaten trekken en dan met een briefkaart of bankpas voorzichtig proberen eraf te krabben.

Vince heeft heel erg veel berg gehad,ik ben er ook voor naar een dermatoloog geweest hij heft er zalf voor gehad en nu is het weg.Ik was zijn haartjes met de schampoo van Natusan.

15. Niet meer actief

ik gebruik natusan en sebamed baby

beiden erg goed, mijn kindje heeft iig geen problemen ermee gehad

16. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    mijn kraamverzorgster vertelde mij, kindertjes met berg zijn niet zielig zij hebben een vieze moeder. (het was echt een supermens, met heeel heel heel veel ervaring 40jaar)
    even kort door de bocht misschien, maar als ik het me goed herinner wordt de berg veroorzaakt door zeepresten ed. je moet het dus gewoon heel goed uitspoelen allemaal. ikzelf gebruik nog geen shampoo want hij heeft nog maar van die kleine sprietjes. :)
    zij gaf ook als tip dat als je het hebt. 's-avonds olie erop 's-morgens kam je het er zo uit.

17. Niet meer actief

:) een vieze moeder hahahahahaha :)

18. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Gisteren op het CB zeiden ze ook dat je bij berg niet te vaak de haartjes moet wassen en dat je haarlotion ook beter niet kunt gebruiken. (maar het ruikt zo lekker! )

19. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Haha dat klinkt wel grappig jah want als iedereen die mij kende dit zou lezen zouden ze wel zeggen sow jij bent wel de laatste persoon op aarde die een vieze mamma zou zijn, want ik ben namelijk erg schoon met alles vaak te schoon..
    ik was Emir om de dag wel en berg is niet iets wat te voorkomen is, de eerste 3 maanden krijgen de meeste baby hier last van. Je kunt ook zo noemen wat roos bij volwassenen is , dat is berg bij babys.

Ik moet eerlijk zeggen ik was hem nu laatste paar dagen samen met mijn man en dan kun je veel meer in bad, hij hield hem vast en ik ging hem wassen met veeell water aangezien hij nog niet in bad kan zitten(heb er niets voor kunnen vinden bij prenatal of te hard of te groot) jah hij weegt nu al 7 kilo (om dan alles alleen te doen)en wordt ook nog eens na 5 minuten snel onrustig in bad haha

Het ziet er nu al gelukkig beter uit heb zelfs nog niet de olijfolie of iets dergelijks geprobeert! het viel volgens mij reuze mee, hoop het niet zo meer terug te zien.

20. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

je hebt toch van die gevallen die je in bad kunt zetten. ze liggen dan een beetje. weet even niet hoe het heet. maar je kunt daar een handdoek opleggen zodat het wat zachter is.

Deel Deze Pagina