Ik heb de dweilstok van Leifheit en ik heb sinds een tijdje een nieuwe dweil (het is een rechthoekig stijf stuk stof, wat je wel kunt uitknijpen) zit met klittenband op de stok geplakt. Maar als ik heb gedweild zie ik vegen en is het dof. Ik was elke keer de dweil uit na het gebruik. In het water doe ik speciaal laminaatreiniger, of allesreiniger en een beetje glansmiddel (van de vaatwasser) keer deze tip gelezen. Wat gebruiken jullie, en hoe kan dat het er dof uitziet, terwijl het schoon is? Als ik er met m'n sok overheenga komt de glans er wel weer op.
Ik lees mee! Hier nl precies t zelfde! Heb nu dat dure spul van HG maar nog steeds dof en vegen. Nou hebben wij wel een erg goedkope vloer omdat we nog gaan uitbouwen en dan hout willen, dacht eigenlijk dat het daar aan lag.
Ik heb precies hetzelfde met dweilen op een stok . Wat ik nu doe ouderwets op de knieen dweilen en geen strepen en doffe plekken meer (en gebruik hetzelfde schoonmaakmiddel)
Als ik een speciale laminaatreiniger gebruikte, dan zag de vloer er niet uit. Strepen en dof. Ik gebruik nu gewoon Ajax. M'n vloer is dan schoon zonder strepen en geen doffe plekken.
Ik gebruik een klein beetje blue wonder, dat groene goedje. Dat werkt heel goed. Gebruik je misschien te veel middelen?
je kunt de vloer nadweilen met schoon water, dan is de dofheid ook weg. laminaatreiniger laat een vettige laag achter. ik gebruik zelf een beetje allesreiniger of afwasmiddel, werkt perfect. ik ga ook blue wonder proberen, kijken of dat werkt. groetjes, Miranda
Hier wel een een beetje spiritus door het water. Daar er honden in huis lopen, word de vloer goed ontvet.
Ik dweil met het water die je krijgt uit een condensdroger. Daar zit geen/weinig kalk in en dan heb ik geen strepen en geloof me, ik heb echt een probleemvloer!
Ik dweil altijd eerst met schoonmaakazijn en daarna met een scheutje ajax (voor de geur),heb geen strepen.
Hier ook het beste resultaat met Ajax, in tegenstelling tot die speciale laminaatreiniger. Ik heb ook die Leifheitdweil. Wel moet ik zeggen dat ik hiervoor een andere had, maar die ging kapot, daar zat een veel fijnere wisser/spons op die het beter schoonmaakte, maar die past niet op dat nieuwe systeem, is te dik om hem dubbel te klappen om uit te wringen.
Hier een Dettolfreak. Ik maak alles schoon met Dettol, ik dweil daar ook mijn vloer mee. Ik heb geen strepen, en huis ruikt heerlijk fris Liefs, mussie
Hey ik maak me vloer schoon met allesreiniger, en gloeiend heet water. Werkt perfect hier ook laminaat maar met elk aander middel krijg ik strepen en doffe plekken.