Welke bank?

Discussion in 'De lounge' started by Mazz, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

Dec 26, 2008
    159
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben alletwee een aparte rekening. Bij de Rabo en bij de Fortis.

Ik wil eigenlijk nog een rekening openen voor ons toekomstige kind en een gezamenlijke rekening voor vaste lasten.

De rabobank is niet handig omdat deze bij ons niet in centrum is maar, ik dacht aan de fortis omdat ik daar al een rekening heb.
    Als ik nu nog rekeningen ga openen bij bv de ING dan word het een beetje onoverzichtelijk misschien?

Mijn vragen zijn eigenlijk.....
    -Welke bank raden jullie aan voor een spaarrekening voor je kind (waar ik ook de studie kosten etc van kan betalen)
    -Welke bank raden jullie aan voor een gezamenlijk rekening? En hoe doen jullie dat?
    -nou ja eigenlijk.... hoe is dat bij jullie allemaal geregeld?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou persoonlijk alleen nog voor de Rabo gaan. Is de enige die het tot nu toe gered heeft zonder kapitaalinjecties...

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben alles onder 1 dak bij de Rabo, bevalt goed ;)

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Wij hebben ook alles bij de rabo. rekeningen en verzekeringen. bevalt goed en ze hebben prima service.

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    wij hebben ook alles bij de rabo.
    Vind dat echt de beste!

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier ook de Rabobank.

7. 2bb

2bb Niet meer actief

Hier alles verschillend, ikzelf rekening abn amro, mijn vriend van lanschot en gezamelijk + spaar ING. is allemaal prima en ze zijn echt inwisselbaar voor elkaar. Spaarrente en hoe lang je moet vastzetten is belangrijk voor sparen en verder maakt het allemaal zo weinig uit: gewoon doen wat je makkelijk vindt!

groetjes

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Wij hebben ook 2 rekeningen. Ik bij de rabo en mijn man bij de ing (ondertussen wel van ons beide).

Mij bevalt de rabo persoonlijk beter dan de ing. Kan veel sneller geld overmaken, staat binnen 5 minuten van spaar op de lopende. Bij de ing duurt het altijd minstens een dag. En de rente op mijn spaarrekening is ook hoger, staat dan wel vast.

Maar waarom wil je perse een bank die ook een vestiging heeft bij jullie. Ik ben wel al 5 jaar niet bij de rabo geweest, doe alles via internetbankieren. Kan me wel voorstellen dat het iets makkelijker is om een spaarpot te legen als er een vestiging in je dorp zit, maar dat hadden wij vroeger ook niet, gingen we 1 keer in de 2 maand legen in het nabijgelegen dorp. Was meteen een leuk uitstapje.

Ik zou ff op de verschillende sites van banken kijken wat ze aanbieden en dan wel de 'goede' banken :D . En ff kijken wat ze precies aanbieden aan kinder rekeningen.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,173
    8,167
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ABN Amro. Prima bank!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,173
    8,167
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou als je pasje het niet doet of gejat is is het wel handig als je vlakbij geld kan halen? Dat je niet eerst 10 km hoeft te rijden om geld te halen.

Mijn pasje van de SNSBank ging zowat elke 2 maanden naar de klote en dan kon ik er 1,5 week op wachten, was wel blij dat er hier 3 km verderop een SNSbank zit, net zoals de ABN, waar ik nu zit.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    RABO RABO

maar ik ben bevooroordeeld omdat ik er werk :)

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Wij hebben samen een gezamelijke betaal rekening en een spaarrekening en onze dochter heeft een spaarrekening. Allemaal bij de Rabobank.
    Je moet gewoon de bank kiezen waar jullie je het prettigst bij voelen. En waar die zit, wat maakt het uit. Ik kom er nooit, alleen als we iets moeten regelen wat niet zonder internet kan, zoals een rekening openen of veranderen. Dus dat zal 1 keer in de paar jaar zijn.
    Verder doen wij alles met internetbankieren.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook een rabofan!

Kom er ook nooit en als mijn pasje gejat is heb ik nog wel een ander pasje of heeft mijn vriend wel een rabopasje van de gezamelijke rekening en in echte noodgevallen pin ik wel met mijn creditcard. Eén telefoontje en binnen vijf dagen ligt er weer een nieuw pasje in de bus. Ik zou zelf niet weten waarom een bank dichtbij moet zitten?

14. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    1,155
    0
    0
    Noord-holland
    ABN Amro! Prima in orde!

15. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    ABN Amro en Fortis, de laatste alleen voor de spaarloon dus daar kom ik nooit. Over de ABN ben ik wel tevreden, alleen wel belachelijk dat ik laatst 15 euri moest betalen om een nieuwe apparaatje aan te vragen omdat van de oude de batterij kapot was. Volgens mij krijg je bij alle andere banken hem gratis. Maar ja... als dat alles is. :) Verder een prima bank volgens mij.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben onze aparte rekeningen opgezegd en een gezamelijke rekening (betaal en spaar) bij de ABN AMRO, totaal geen klachten over, goede service en erg klantvriendelijk. Ik zat voorheen al bij de ABN en mijn vriend bij de Postbank.

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben overgestapt van de rabobank naar de ABN, ABN prima bank, ben er heel tevreden over.

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik ben overgestapt van de Rabo naar de ING. Ik vind de Rabo echt waardeloos.
    Ik moet voor mijn zoontje nog een spaarrekening openen en dat wil ik bij de postbank(nu natuurlijk ook ING) doen.

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij zijn overgestapt van ABN en Postbank naar Rabo, bevalt prima. Heb wel geld op de spaarrekening van de Rabo staan maar dat gaat binnenkort weer naar de ASN bank (4.75% rente) als je weer eens extra kan storten (normaal max 500 per maand)

20. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    Wij zijn ook weggegaan bij de rabobank, gelukkig, nu zijn we bij de abn, en ing,

sparen bij robeco(rente 6 % voor een jaar vast

Share This Page