Diarree

Discussion in 'De lounge' started by Happy, Apr 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    heb er al 2 dagen last van,en wil niet zo snel de dokter bellen..
    Nu hoorde ik via via dat een gekookt eitje wel helpt,omdat ik geen beschuit in huis heb..

Weten jullie of een hard gekookt eitje helpt?

2. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Bananen helpen.. Norit, maarja, de apotheker is dicht...
    Maar een ei?? Tis er wel de tijd voor zeg maar:D

succes!

3. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    heb je kaneel? beschuitje met suiker en kaneel helpt..o... je had geen beschuit he?

verder een appeltje raspen en opeten..helpt ook echt... en cola, gewoon wat opdrinken....

beterschap!

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Vooral banaan, gekookte witte rijst, gekookte wortel, gekookte/gebraden (in heel weinig vet) kip (niet het vel) en wit brood.
    Verder alles zonder vet of vezels mag.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    normaal stopt ei wel, maar als je echt diaree hebt zal dat niet helpen.

Als je je verder goed voelt kun je wel gewoon eten en dan bijv crackers of geroosterd brood.
    Even de vette dingen achterwege laten.

Om je zout gehalte op orde te houden kun je zelf even wat o.r.s maken.

verder witte rijst, banaan, bouillion.

Anders toch even naar de apotheek voor norit oid

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja inderdaad. Dat gaven ze in het ziekenhuis waar ik werkte altijd aan kinderen met diarree.

7. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    waar cola al niet goed voor is he?

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ligt eraan, als je diarree hebt dat van buikgriep komt en waterdun is dan helpt niks tot je leeg bent, want dat doet je lichaam om het virus eruit te werken.

als je diarree hebt wat niet door buikgriep komt dan kan bovenstaande inderdaad allemaal helpen.

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zucht. Waarom lees ik dit soort topics altijd als ik iets aan het eten ben?

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahah! :D

11. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hoihoi, ik ben ook al zeker 3 dgn aan de diarree. ik ben bekend met chronisch diarree, maar dit is toch anders. het is nu ook waterdun. zit te twijfelen om ha-post te gaan bellen of ik diarreeremmer in mag nemen. maar als het toch virus is en niks met mij spastische darm te maken heeft dan heeft een remmer ook geen zin. hmmmmm....

12. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Moet het gewone coca cola zijn,of mag ligt ook?Heb diabetes en sinds ik dat heb lust ik geen gewone cola meer haha,maar als het niet anders kan doe ik het gewoon

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    die cola (had ik dan begrepen) is niet om van de diarre af te komen maar om je suikers weer aan te vullen , net zoals AA drink en ORS...

Als je kind of jezelf ooit aan de diarree is en niet aan de ors wilt, en al oud genoeg is voor cola) kan je dat geven icm met naturel chips voor de zouten...

Dat is wat ik gehoord heb laatst van een collega, altijd handig voor als je ook geen ors hebt (in buitenland op vakantie ofzo)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

of gewoon diarreeremmer als je dat in huis hebt tenminste...werkt ook vaak goed

15. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Ik heb het ook sinds gisteren en volgens mij is het toch echt een virus:x Want ons kleinste meisje is ook ziek, arme kind. Vandaag heeft ze zich 4 keer helemaal ondergepoept, Gelukkis is ML thuis want zelf trek ik het even niet...
    Ik heb ook al van alles geprobeerd om het te stoppen. Ben nu nog maar weer even een banaan aan het eten:D
    Zal je altijd zien: een druk paasweekend gepland en dan ziek worden..grr

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Een diarreeremmer zou ik niet aan willen raden. Vaak is er sprake van een virale of bacteriƫle infectie en het is het beste om dat zo snel mogelijk kwijt te raken. Als je een remmer neemt dan blijven de ziekteverwekkers in je lichaam. Hoe vervelend het ook is, goed drinken en even uitzitten. Het gaat vanzelf weer over. En idd, suikerwater drinken ( water met flink wat suiker en een snufje zout) of ORS.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Er hangt wel wat in de lucht he of niet? Ik heb ook al gerammel in mijn darmen en moet heel vaak naar de wc om te poepen. (Sorry:))
    Nu moet ik alleen straks naar het ziekenhuis voor een Follikel-meting en ik moet er drie kwartier voor rijden, want ons eigen ziekenhuis van 5 minuten rijden heeft geen dienst vandaag. Ik zie er wel een beetje tegenop want het is al niet fijn als je met je benen wijd moet liggen en je hebt nogal last van je darmen. :)

18. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Geen idee of het helpt. Banaan wil ook nog wel eens helpen en anders raad ik je aan om morgen even Imodium te halen; werkt perfect! :)

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jezus, het heerst wel zeg.. ik had het zaterdag, en mijn nichtje blijkbaar ook.. hier imodium gebruikt, savonds was het weer over..

20. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Hard gekookt ei helpt, wel rectaal inbrengen :D

Nee even zonder gein, ik heb geen idee of het helpt.
    Het heerst idd wel. Mijn dochtertje heeft er ook al 2 dagen last van.

Share This Page