Hallo, Mijn dochter is 3 mei geboren (2710 gr). Na 2 weken volledige BV was na het avontuurlijke voeden van 2 uren achter een nog niet voldaan. Toen ben ik gaan kolven, maar er bleek maar 10cc uit beide boobies te komen. Dit nog 2 weken doorgezet maar het werd niet meer en op het eind was het praktisch water dus totaal geen voedingsstoffen. Nu zijn we over op Friso Standaard, begonnen met 90 wat al snel te weinig bleek, toen 120. Maar ondertussen zit ze op 150plus5. Maar na ander half uur / twee en half uur heeft ze alweer honger. Het lijkt geen zuigbehoefte want zodra ik dr speentje aanbied of mijn vinger hoeft ze niet niet en huilt vrolijk verder. Als ze dan een fles krijgt is ze weer voldaan. Nou hebben we al een aantal keer 180 plus 6 gegeven. Maar hoor uit hoeken en gaten dat dit te veel is voor haar gewicht. Ik heb op het moment geen id hoe zwaar ze is. Maar in een week tijd is ze van maatje 50 wat ruim zat naar maat je 56 gegaan wat ook al strak zit.. Nou is mijn vraag hoeveel mag ze ongeveer hebben. Is het verstandig om bij de 150 plus 5 1 schep minder standaart te doen en 1 hogerige baby's erbij?? We hebben het al eens geprobeert (sam sam) maar hier kreeg ze onwijse krampen van. Alvast bedankt Gr Marscha
Hallo Marscha, Het is wel belangrijk om de hoeveelheid aan te houden die maximaal wordt geadviseerd bij het gewicht van je kindje. Je zou even kunnen overleggen met je CB wat mag. Wanneer het niet lukt om je kindje tevreden te houden om de hoeveelheid die je mag geven, kun je wel kiezen voor 1 of 2 schepjes voeding voor hongerige kindjes. Groeten Eveline