Probleem met gevel

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 10 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben wat problemen met de gevel van ons nieuwe huis.
    Sinds eind februari zijn we van nieuwbouw naar een huis van 35 jaar oud gegaan, in de straat had ongeveer de helft 2 jaar geleden de gevel laten zandstralen en opnieuw laten voegen. Dit zag er echt super netjes uit.
    Wij hebben ook een aantal afspraken gemaakt en offertes gekregen, mijn man had goede verhalen gehoord over iemand uit de omgeving, zat qua prijs ook tussen de overige offertes in dus wij akkoord gegaan.
    Helaas zelf 4x moeten bellen voor een definitieve afspraak, maar uiteindelijk zijn ze ruim 4 weken geleden begonnen en nu bijna klaar, een tegenvaller aangezien de klus anderhalve week zou duren en wij ook de hovenier hebben moeten verzetten.

Het personeel is erg onbeschoft, scheld voordurend met kk op elkaar en op alles. Ook komen ze wanneer ze uit komen zonder te communiceren, zo zijn ze er soms pas om 11 uur, soms om 12 uur al weg en komen ze soms helemaal niet.
    Bovendien hebben ze na ieder uur pauze en liggen ze tussendoor te slapen in de auto. Er komen voortdurend verschillende personen en onze voor en achtertuin ligt vol met peuken.
    We hebben daarom geklaagd bij de eigenaar van het bedrijf en hij is regelmatig komen kijken en heeft aangegeven dat ze het tempo moeten opvoeren.
    Nu hoorde ik pas een gesprek tussen hun waarbij de 1 tegen de ander zei dat ze de dakbedekking hadden gesloopt maar het lekker niet zouden zeggen. En dit is niet het enige wat ze kapot hebben gemaakt, onze buitenkranen (voor en achter, waren ook net nieuw) zijn stuk en lekken enorm, de thermometers liggen kapot op de grond, 2 van onze bezems zijn stuk en 1 tuinstoel. Kan altijd gebeuren, maar geef het netjes aan. Dit doen ze niet en ontkennen ook wanneer ik ze ermee confronteer.
    Zo zijn er nog een aantal dingen, maar ik ben er al 2 weken klaar mee.

Nu valt het werk ook heel erg tegen, je ziet vrijwel geen verschil en dat alles maakt me echt verdrietig.. kost toch een flinke smak geld en zitten nu al 4 weken in de zooi en het is er niet van op geknapt.
    We hebben 5 buren gesproken die hun manier van werken en het resultaat echt belachelijk vinden en raden ons aan niet te betalen.
    Uiteraard hebben wij de eigenaar gebeld en onze onvrede geuit, maar hij zegt dat het vanzelf wel mooi wordt.
    Ik heb geen verstand van gevels, maar dit lijkt me onzin. Dat bevestigen buren waarbij het 2 jaar geleden is gedaan.
    Juist doordat de halve straat 2 jaar terug al is gedaan hebben wij genoeg vergelijkingsmateriaal van hoe het zou moeten worden.

Heeft iemand ervaring met zoiets of tips voor ons wat we kunnen doen?
    Ik wil eigenlijk gewoon een mooie gevel en ben niet van plan deze meneer 6000 euro te betalen om vervolgens wederom 6000 euro te betalen aan iemand anders die het opnieuw gaat doen.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Pas betalen als het naar behoren is uitgevoerd. Wij hebben een aannemersbedrijf en als onze jongens zich zo bij klanten gedragen hebben ze echt een probleem! Het klinkt alsof je tussen de planning door bent gepropt en ze daarom zo onregelmatig langskomen en er dus langer over doen! Voor spullen die stuk gemaakt worden is de eigennaar als het goed is verzekerd dus alles op foto zetten en al je ongenoegen vanaf nu per mail gaan communiceren zodat je een soort van dossier opbouwt!

Triangel, Chocolat, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Rechtsbijstand inschakelen en daar raad vragen?

Zoveel mogelijk foto's maken van hoe je het huis achter laat en hoe zij het achter laten. Alles op mail zetten van klachten naar hun. Ook wat al is besproken maar dat je dit voor jezelf hebt voor t geval je het vergeet.

Ook foto's maken met tijd er bij wanneer ze beginnen, pauze hebben, slapen in de auto enz enz.

Succes! Hele rot situatie

Chocolat vindt dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.268
    11.879
    113
    Precies dit. Niet betalen tot het naar behoren is uitgevoerd en de schade van de spullen is betaald. Ondertussen zou ik een concurrent eens vragen om te komen kijken en zijn deskundige oordeel te laten geven. Weet je waar de buren het hebben laten doen?

wishfulthinking en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Alles op papier gaan zetten vanaf nu en je rechtsbijstand inschakelen.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik zou een rekening sturen van alle spullen die kapot zijn en er gelijk bij vermelden dat je bij deze de opdracht annuleert, al dan niet bijgestaan door je rechtsbijstand. En dan op zoek naar mensen die het normaal kunnen uitvoeren..

Ik vind je nog heel coulant gezien wat je allemaal opnoemt!

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Ik was direct naar die gozer toegegaan als ik hoorde dat ze het lekker niet gaan zeggen. Eigenlijk mag dat volk dan gelijk oprotten maar ik snap dat het werk ook af moet. Ik had overigs gelijk de baas gebeld en het vermeld :0 Je blijft er erg rustig onder knap hoor. Ik had al afgehaakt bij 4 keer een definitieve afspraak maken. Je hebt er niks aan maar misschien iets voor de toekomst, als het begin al slecht is dan is bij mij het vertrouwen verder al weg, en dat is maar bewezen zo te lezen.

Alles opschrijven, foto's maken en ze gelijk aanspreken als ze troep achter laten.

Zijn de kosten een beetje gelijk als wat de buren hebben gehad?

Chocolat vindt dit leuk.
  8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw ik vindt echt dat je veel geduld hebt! Hier waren ze allang weg gestuurd denk ik Haha.

Verder eens met de rest. Bewijs verzamelen en alles zwart op wit zetten.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Ik zou een dag alles bijhouden en dan een mail sturen naar de baas.
    Evt met foto's erbij en alle schade ook melden.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Nou dan waren hier de rapen gaar geweest hoor
    Dakbedekking stuk maken?
    (Jullie straks met de lekkage zitten??)
    Ze kunnen het ter plaatse even repareren of laten repareren door ervaren dakdekkers..

Net als de kranen /bezem/thermometer en tuinstoel kunnen door hun vervangen worden

Stelletje droeftoeters.. die durven zeg

Gaan ze niet repareren trek je het van de prijs af..
    (Ik zou wel ff foto's maken)

En daarbij komt nog eens als de gevelreiniging in jouw ogen niet naar behoren is.. zou ik ze de kans geven om het opnieuw te laten doen of andere stappen te nemen

Maar daarvoor moet je toch echt in onderhandeling met de baas

11. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik had ook al afgehaakt bij 4 x bellen voor definitieve afspraak..

Laat dat voor nu een les zijn en inderdaad foto's maken en niet betalen, uren bijhouden dat doe ik sowieso altijd als ik iemand inhuur.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou ze nu iig niet meer aan het werk laten gaan. Daarnaast alles wat er tot aan toe gebeurd is op papier zetten en aan de eigenaar overhandigen. Je hebt er geen vertrouwen meer in en de eigenaar kan 2 dingen doen: andere professionele mensen sturen en het oplossen OF de overeenkomst verscheuren zodat je op zoek kan naar een ander bedrijf.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik was inderdaad al lichtelijk gefrustreerd toen ik steeds probeerde een afspraak te maken, het is vooral dat mijn man er zo goed gevoel bij had (en mijn schoonouders en hun buren het door hun hebben laten doen en erg positief waren) dat we het een kans wilde geven.
    Ik was al vanaf het begin niet tevreden, maar mijn man wilde graag het resultaat afwachten en mij leek het ook weinig zinvol om continue te zeuren terwijl ze nog niet klaar waren.

Maar ondertussen ben ik er dus echt klaar mee, mijn man heeft afgelopen maandag hun baas gebeld en is toen ook langs gekomen en zei ons dat ze bijna klaar waren en dat het dan netjes zou zijn en ze alles zouden opruimen, kraan, stoel en bezem zouden vervangen en de ramen zemen. Nu blijken ze morgen of maandag al klaar te zijn en ik zie het somber is.
    Foto's heb ik al gemaakt en wil morgen (of maandag) als ze klaar zijn en het eindresultaat echt zichtbaar moet zijn een brief maken en versturen en even contact opnemen met rechtsbijstand.

@ de vraag of de buren evenveel hebben betaald: de een iets minder en de ander ongeveer gelijk en weer een ander iets meer. De prijs die we moeten betalen is in ieder geval vrij markt conform.

Deel Deze Pagina