Probleem met groente sinds er stukjes in de potjes zitten...

Discussie in 'Voeding' gestart door TV88, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen verschil, behalve dat het uit biologische teelt is en duurder is.
    Maar inhoudelijk een goed of slecht.

2. misty99

misty99 Lid

26 jun 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    precies hetzelfde probleem met de 8 maanden potjes, zelf zo erg dat ze gaat braken, met veel kracht alles er uit.
    dus ik maak het of zelf, en dan glad pureren, of 6 maand potje. maar ik wil graag dat ze het gaat leren.
    dus roept voor mij ook nogal wat vragen op..ik lees dus even mee.
    maar idd, de structuur van die 8 maanden potjes klopt niet, glad, zacht met stukken, beetje verwarrend.
    en de discussie wat wel of niet gezond is...tsja.. tuurlijk wil je een kleine baby het beste geven qua voeding, maar tegenwoordig is bijna alles slecht..lees maar eens het boek van A.mber a.lberda, dan kom je erachter dat wij heeeeel veel verkeerd doen. ik heb ervoor gekozen om een beetje gezond verstand te gebruiken, en af en toe krijgt ze ook iets 'gewoons'(wat dus blijkbaar slecht is) ik ben van mening dat je het gewoon met mate moet doen ( 1 keer per dag diksap ipv de hele dag door...etc etc).
    maar ok, iedereen heeft zijn eigen opvatting, en die is dan ook goed.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat anderen ook al schrijven: de combinatie van glad gepureerd en stukjes erin zorgt bij velen voor 'problemen'. Het is dan natuurlijk ook niet helemaal duidelijk voor je kindje wat ie moet doen: doorslikken of kauwen.

Een kindje van 8 maanden hoeft echt niet meer alles glad gepureerd te hebben, dus ik zou óf zelf eten prakken (aardappeltje met wat roosjes broccoli oid) óf gewoon stukken voor hem neer leggen en zelf laten eten. Dan zal er in het begin misschien niet veel binnen komen, maar oefening baart kunst.

Als je aangeeft zelf niet 'geschikt' te eten om je kindje hetzelfde te geven: uiteindelijk zul je je eigen menu toch ook wat moeten aanpassen aan je kindje als ie écht mee gaat eten.
    Bij nasi/bami oid kun je voor je kindje al wat opscheppen voordat je de kruiden erbij doet (ivm het zoutgehalte)...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen buiten Nederland krijgen ook geen 'Hollandse pot'...en die eten ook allemaal en ze worden groot.
    Je kunt pasta, nasi, bami makkelijk aanpassen en kindvriendelijk maken oor!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jawel hoor! Maar wel een beetje aangepast. Kindjes kunnen goed extra vetten gebruiken dus vers gebakken aardappeltjes is helemaal niets mis mee ( zonder zout ) en nasi/bami kan je ook heel lekker zelf maken zonder conimex zakjes zeg maar. Of je bakt het vlees, roerbakt de groenten en rijst/bami en geeft het aan je kindje voor je er de kruidenmix door deed. Wij zijn bij dochter zelf alles gaan kruiden, nooit meer pakjes en zakjes in huis ( Tomatenblokjes in blik uitgezonderd ) waardoor we zonder zout konden koken en onze dochter at met 8 maanden gewoon dingen als chilli con carne en curry mee.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hoezo is "alles" slecht? Als je gewoon kookt met veel verse ingredienten ( Eventueel let op biologisch of minder bespoten soorten, maar dat verschilt per persoon ) en pure producten gebruikt, is er toch niets slecht aan? Ja, pakjes maaltijdmixen, gepureerd smeerbaar vlees voor op brood, drinkyoghurt met zoetstoffen, dat is geen gezond eten/drinken maar is ook niets puur aan.

7. Delta

Delta Niet meer actief

Maar in gewoon flesvoeding zit toch ook suikers? Is dit wel goed? Of is dit wel goed aangepast?

En hoe zit het met rijstebloem van bambix?

8. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    in borstvoeding zitten ook suikers, ze hebben ook wel suikers nodig. dus wat flesvoeding betreft zal het wel meevallen, maar ik denk dat je kan rekenen dat alle suikers die ze nodig hebben je met de fles al geeft, dus alles wat je erbij geeft is extra en dus al heel snel te veel.... zeker met alle kant en klaar producten van tegenwoordig

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Kleine hersentjes groeien op suiker (glucose) maar als in elk hapje en slokje suiker zit toegevoegd ipv de natuurlijk aanwezig suikers, is 't al snel te veel. Denk maar aan een gepureerde banaan met melk, is zoet. Voegen ze extra geconcentreerd appelsap (=fructose) toe, is 't extra zoet.

Deel Deze Pagina