3 en geen "waarom" vragen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by juenco, Dec 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mijn meisje is ruim 3 maar stelt nog geen waarom-vragen. (jongere) vriendinnetjes van haar wel.

Loopt zewat dat betreft achter, of is het normaal dat ze nog niets vraagt? Verder is het een hele goede prater, die veel lange zinnen maakt ;)

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Missschien heeft ze gewoon geen waarom vragen en is alles duidelijk voor haar :p

3. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Hier ook helemaal niet hoor.
    Hij is net 3..
    Ons nichtje is bijna 3,5 en heeft het ook amper gedaan.

Of het komt nog, of ze laten ons met rust.. ;)

4. prettybaby

Aug 13, 2009
    72
    0
    0
    NULL
    Thuis
    Ons dochtertje stelt ook niet echt "waarom" vragen maar ze vraagt wel: "Wat is dat?" of "hoe kan dat dan?" heeft jouw dochtertje dat ook niet?

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier begint ze ook steeds meer bovenstaande dingen te vragen.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja dat doet ze wel, maar dan alleen bij dingen die ze echt niet kent. Het zijn dus gewone vragen zeg maar, die ik ook zou kunnen stellen. Ze vroeg het bijvoorbeeld bij de kaneel die ik op de appel deed. Ze vraagt het dus niet de hele dag door...

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier pas met 4 jaar, maar loopt wel wat achter qua praten.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Misschien liggen haar interesses op dit moment op een andere plek en heeft ze nog geen behoefte aan verdiepingsstof. Helemaal niet erg en lekker rustig!

9. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    wees maar blij! Hier is het bij alles waarom?
    In het begin best grappig, maar na 300 keer op een dag pfff haha.
    Ik dacht dat ik het nooit zou doen maar heb er al een paar keer uitgeflapt: omdat ik het zeg! haha.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter is intussen 5 maar heeft die waarom fase uberhaupt niet gehad. Niet in de zin van 100x per dag waarom in elk geval. Ze ontwikkelt zich prima, heeft veel interesse maar is gewoon geen waarom-kindje blijkbaar :)

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    x2

En niet ieder kindje is het hetzelfde op hetzelfde moment. Zoontje van mijn vriendin (6 weken ouder dan mijn dochter) stelde ook nooit vragen toen mijn dochter (destijds 2,5 jaar) dat wel al deed. Nu ruim een jaar later stelt hij zijn vraagjes ook wel hoor.
    En daarbij als ik zie wat voor vragen mijn dochter stelt vind ik het soms wel zielig hoor, dat hoofdje moet overvol zitten. Die denkt na over dingen waar ik als volwassene niet eens over nadenk.

12. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

Aug 18, 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 3,5 is een echte denker, ze is heel nieuwsgierig en praat gewoon goed. Zij doet ook niet aan de 'waarom' vragen.

13. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    zoon loopt voor in ontwikkeling maakt ingewikkelde zinnen en stelt wel vragen.maar 'waarom' hft hij maar 1 paar keer gevraagd tot nu toe(alle keren in de soort van= waarom was je boos op mij? waarom schreeuw je mama?). als ik hem een waarom vraag stel geeft hij zijn antwoord keurig met 'omdat' en wel met een grammaticaal correcte zin! hoe/wanneer/welke vragen zijn de vragen die hij t vaakst stelt.ook tegenwoordig heel vaak 'wat betekent.... in het nederlands/turks/engels?'
    het is echt niet zo dat een kind geen 'waarom fase' heeft achterloopt of zo.

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit dus.
    Ik moet wel zeggen dat als ik iets aan haar vraag/uitleg, het ook vaak wat uitgebreider doe. En als een keer een waarom-vraag heeft, dan vindt ze mijn uitleg meestal voldoende en blijft niet aan het 'waarommen'.
    Ze vraag wel vaak wat iets is, of wat ik aan het doen ben enzo..

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier begon het ook zo en toen kwamen de waarom vragen.
    Komt vast wel. Niet ieder kind begint er op dezelfde tijd mee.

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    ieder kind is anders, zo te horen doet ze het fantastisch dus; lekker genieten en laten gaan!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier amper de waarom vragen bij de oudste.
    En hij loopt 'voor' , zeg maar.
    Dus ik zou me er niet te druk om maken. Wellicht begrijpt hij gewoon een hoop dingen, en heeft hij geen waarom nodig.

18. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Gelukkig loopt ze dus niet achter (nou ja, al was het wel zo ;))
    Maar wel fijn te lezen dat er meerdere kindjes het niet of nauwelijks doen. Misschien komt het nog, of anders heb ik 'geluk' :D

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,191
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje is er nu sinds een maandje erg mee bezig. Hij is nu 3 jaar en 9 mnd. Erg leuk en soms vermoeiend want hij blijft soms doorvragen en weten we geen antwoord meer te geven:)

Share This Page