Hi dames, ik heb even jullie advies nodig. Wij hebben 2 jaar geleden een laminaatvloer laten plaatsen door een bedrijf. Nu is het zo dat hij steeds erger gaat kraken op bepaalde plaatsen, ik wordt er helemaal gek van. Ik geloof niet dat dit in het begin al zo erg was, wel wat kraken op wat plaatsen, maar het lijkt erger te worden. Nu is het zo dat dit bedrijf er niet meer is, dus mijn vraag is wat ik nu zou kunnen doen? Ben je hier eventueel ook voor verzekerd? Ik zelf heb het idee dat hij te strak ligt omdat er op die plaatsen ook speling zit.
Ik lees even mee want ons laminaat in de slaapkamer begint ook steeds meer te kraken. Het is wel aan 1 kant en daar staat ook onze kledingkast. Mijn vriend heeft het laminaat zelf gelegd en denkt dat het komt door de grote zware kledingkast die daar staat
Ja, vervelend hè. Hier hebben we het bewust door een bedrijf laten leggen omdat wij hoopte daarmee dit probleem niet te krijgen, maar dat bedrijf bestaat dus niet meer
waarschijnlijk heeft je laminaat geen ruimte meer om te werken het hoeft meer een klein stukje te zijn dat klem ligt en je vloer kan niet meer werken
daar kom je achter door je plinten te verwijderen en dus te kijken waar je laminaat vast loopt op de muur maar meestal zit het laminaat al even klem waardoor je verbinding van je laminaat slecht geworden is Dus ik denk dat je het gekraak er niet zomaar uit krijgt Een zware kast of tafel kan er trouwens ook voor zorgen dat je laminaat niet meer kan werken meestal zit het dan klem tegenovergestelde kant van de zware kast
Hier kraakt het laminaat ook. Maar dit gebeurd hoofdzakelijk tijdens het voor en najaar. Door de luchtvochtigheidsverandering in huis werkt het meer dan anders lijkt het wel. Zodra de winter weer in is gevallen houd het kraken ook zo goed als op.