Hallo Allemaal, Sinds december 2014 gaat mijn zoontje naar school. Inmiddels is hij 5 en heeft hij in eerste instantie via de logopedie op school te horen gekregen om toch maar eens een afspraak te maken voor een uitgebreide test. Dit hebben we inmiddels gedaan en we merken gewoon dat hij het wel kan maar na ongeveer 10 tot 15 min heeft hij er genoeg van en wijst maar wat aan om er "van af" te zijn. De vragen die hij dan "fout heeft doet hij de afspraak erna vlekkeloos. Op school hebben ze ook al aangeven dat hij niet "stil" kan zitten. Krijgt hij een taakje van de juf dan hoeft zij zich maar om te draaien en meneer staat aan de andere kant van de klas zijn vriendjes van het werk te houden. Dat is het niet alleen soms lijkt wat ik zeg bijv " niet de katten pesten" niet aan te komen. Elke avond weer het zelfde liedje. Terwijl hij het heel goed weet dat hij dit niet mag. Nu heb ik voor volgende week " zonder het verslag van de logopedie af te wachten" een afspraak gemaakt met de huisarts ivm dit gedrag/concentratie probleem. Graag zou ik zien dat iemand zijn gedrag een beoordeeld en kijkt wat er "mis" of dat wij iets verkeerd doen met zijn opvoeding. Nu is mijn vraag herkent iemand dit en wat hebben jullie voor een stappen ondernomen? Weet niet goed wat we er mee aan moeten, googlen heb ik al gedaan maar daar word ik niet wijzer van zie dat er nogal snel een stempel ADD of ADHD word gegeven. Bedankt voor het lezen zie graag jullie reacties tegemoet
Je schrijft dat hij vanaf december naar school gaat en nu al vijf is. Hij is dus later begonnen, was dat met een speciale reden? En hij zit pas kort op school, misschien dat dat meespeelt bij het niet kunnen stilzitten?