Hallo allemaal, Ik zit met iets raars, en weet niet of anderen hier ooit last hebben van gehad... Het is wel een lang verhaal: In oktober had ik last van een blaasontsteking. Had alleen last van een zeurend gevoel in de onderbuik en moest wat meer naar het toilet dan anders. Ik heb hiervoor een antibioticakuur gekregen. Hier moest het meteen mee over zijn. Uiteindelijk heb ik 4 kuren moeten nemen om de blaasontsteking weg te krijgen. Na het afronden van de 4de antibioticakuur ben ik gestopt met mijn pil omdat we graag een kindje willen. Tijdens mijn vruchtbare week had ik op een dag last van menstruatieklachten. Ik dacht dat dit misschien mijn eisprong kon zijn, of dat het kwam door het ontpillen. Maar die avond kreeg ik plots een soort van 'kramp' in mijn vagina. Ik voelde ondertussen precies iets zakken. Ik vond dit echt een apart gevoel dat ik meteen ben gaan kijken. Ik schrok me toen echt een bult. De restanten van mijn maagdenvlies waren plots heel zichtbaar. Normaal zit dit wat dieper in de ingang van mijn vagina. Nu hing het er echt uit. Ook de huid van het plasgaatje leek me opgezwollen. Ik ben de volgende dag naar de huisarts gereden omdat ik er last van had. Ik voelde het de hele tijd zitten. Mijn huisarts heeft me toen onderzocht en zei me dat ik last had van een schimmelinfectie door de meerdere antibioticakuren die ik had genomen voor de blaasontsteking te bestrijden. Hij heeft me een antischimmel medicijn en zalf voorgeschreven. Jammer genoeg gingen de klachten niet weg. Uiteindelijk ben ik na een dikke week terug gegaan. Heb toen weer een antischimmel medicijn meegekregen. Dit hielp ook niet. Uiteindelijk weer bij de gyne. beland. Ze zei me dat het geen schimmelinfectie was. Ze vond het er zelfs vrij normaal uitzien. Ze bevestigde dat wat je ziet mijn hymen (maagdenvlies) was. Ze had voor zekerheid een kweek gemaakt om te screenen op een ontsteking en soa's. Dit allemaal was in orde. Moest me geen zorgen maken zei ze. Maar nu zijn wel al een dikke maand verder en heb dus nog altijd last... Mijn vagina is totaal niet meer hetzelfde. Alles is voller. Mijn schaamlippen zijn wat dikker. Mijn restanten (lelletjes) van het maagdenvlies puilen nog altijd eruit waardoor ik het steeds voel zitten als ik stap of zit. Ook heb ik soms last van een brandend gevoel. Ik ben ten einde raad. Want weet niet goed wat dit is. Heeft dit nu te maken met het ontpillen? Of met de blaasontsteking die ik heb gehad? Ohja, en mijn menstruatie is ook veranderd. Vroeger veel krampen en verloor veel bloed en ook stolsels. 2 maand voor ik stopte met de pil veranderde dat ineens. Ik heb nu minder bloedverlies en het is feller rood en meer waterachtig. Ik dacht dat dit kwam door de antibiotica maar dit is helaas niet zo. Heb ondertussen 2 natuurlijke menstruaties achter de rug en heb nog steeds een 'andere' menstruatie... en neem geen medicatie meer dusja.... Moet wel zeggen dat mijn cyclus na het stoppen van de pil goed op gang is gekomen. De eerste keer na 30 dagen, de tweede keer na 26 dagen. Had die maand een positieve ovulatietest. Is er iemand van jullie die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Of raad weet? Want ik ben dit stilaan echt beu aan het worden. Ik wil ten volle kunnen genieten van het zwanger worden maar met dit probleem lukt me dat niet echt.
hey kan je helaas niet helpen. vind het wel appart wat je verteld over je maagdenvlies. ik dacht dat die gewoon weg is na je ontmaagding? om zo maar te zeggen. er zit ook niks in mijn vagina wat er uit kan komen behalven mijn baarmoeder die kan verzakken of mijn blaas. verder zit er niks in. de rare menstuatie kan natuurlijk komen door het ontpillen en voor dat je stoptje heb je veel antibiotica kuren gehad die misschien ook van onvloed nog kunnen zijn ( klein beetje) het is natuurlijk onwijs vervelend dat je zo veel last er nog van heb. misschien kan je nog een keer terug naar je gyn dat ze nog wat beter kijkt want als er wat uithangt om zo maar te zeggen moet zij dat ook gewoon zien en er wat aan doen lijkt mij. hoop vooralsnog dat het van zelf over gaat en dat je nergens meer last van heb
Wist eerst ook niet dat je restanten kon hebben. Maar mijn gyne vertelde me dat. Het zou volkomen normaal zijn. De ene heeft het, de andere niet. Dus op dat gebied maak ik me niet zo een zorgen. Vind het alleen raar dat het ineens anders eruit ziet... En dat ik er last van ondervind. Maar idd, misschien moet ik nog maar eens terug gaan. Misschien kan ze die uitpuilende 'lelletjes' verwijderen ofzo. Want vermoed dat het dit is dat ik voel zitten.
Hoi Pimpeltje, Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik een week voor mijn eisprong veel rozere en dikkere binnenste schaamlippen, toen ik aan de pil was was het allemaal veel donkerder, nu lijkt het ook na mijn eisprong veel beter doorbloed. ik denk dat dat een mogelijke verklaring is, de verandering van je hormonen. maagdenvlies herken ik niet zo en in heb juist veel heftigere menstruaties. hopelijk kan iemand anders je daarmee helpen. succes!
Dat met dat maagdenvlies kan wel degelijk!! Na de bevalling van mijn zoontje moest ik naar de OK ivm uitscheuren. Toen vertelde de dokter aan mij dat ze ook gelijk het maagdenvlies verwijderd hadden. Ze vroegen ook of ik er geen last van had gehad tijdens de "gezellige uurtjes" Er werden daarna natuurlijk de flauwste grappen gemaakt hierom Zoals : Je bent ontmaagd door de dokter!! Erg grappig... maar schijnbaar kan het echt!! ps... operatief hebben ze dit dus verwijderd.
Naaah doortje, dat heb ik dus ook rond mijn eisprong, alles een beetje opgezwollen van onderen...... Had ik nooit toen ik de vorige keer stopte met de pil... Heb niet het idee dat er verder iets uit hangt.....
Ik ga het nog even aanzien. Misschien dat mijn vagina door de hormonen beter doorbloed is en dat daardoor alles wat opzwelt. Zoals ze hier zeggen. Wie weet zwellen ook die restanten wat op ofzo... Je zegt hier dat de dokters vroegen of je er geen last van had tijdens de 'gezellige uurtjes'. Wel, ik had toen ik de pil nam altijd pijn bij de gemeenschap. Nu sinds het stoppen van de pil en die "zwelling "gaat alles veel vlotter en heb ik helemaal geen pijn... Achja, ons vrouwenlichaam zit toch wel raar in elkaar als je het mij vraagt !!