Wat een periode :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Afgelopen dagen zijn behoorlijk slopend geweest :(

Er is flinke brand geweest in de schuur van de boerderij naast ons en het huis ervoor is helaas helemaal in brand opgegaan. in 20 minuten tijd. Het hele gezin heeft nu niets meer :( Heb zelf bijna met ze staan mee te huilen toen ik ze naar hun huis zag kijken.

Wij gaan naar bed rond half 11 en ik doe nog het raampje dicht in de inloopkast helemaal niets te zien. Komt 5 minuten later schoonmoeder naar boven moeten de kinderen pakken en wegwezen er is brand bij de buren! Maar op dat moment (echt raar) bleef ik er nog redelijk rustig onder snel alles aangedaan vriend en schoonmoeder hadden de kinderen al gepakt en gingen snel belangrijke spullen zoals laptop ed wat op tafel lag meenemen. Ik kijk nog naar buiten op het dakterras en maakte snel een foto was meer om te kijken wat er precies was. Nou ik ga naar binnen om naar beneden naar buiten te gaan en hoorde alleen wat ontploffingen. Iedereen was in paniek buiten en dachtten alleen aan onze kinderen (wel fijn) en konden overal binnen zitten met ze voor de veiligheid. Kinderen waren ontzettend bang! Zag ook echt erg uit behoorlijk veel branweerwagens politie ambulance etc.. Er bleven wagens komen omdat ze te weinig water hadden en moesten ook heel via veel onze tuin doen en vooral via onze dakterras anders kwamen ze niet bij het vuur waar het was begonnen. Rond 3 uur snachts konden de kinderen terug maar moesten bij voorste gedeelte van de woning slapen omdat bij onze gedeelte overal de geur hong en waren ramen gebarsten.
    We konden bij paar huizen verder wel logeren maar de kinderen konden niet slapen waren aan het huilen ed. Hebben behoorlijk lang moeten wakker blijven. Uiteindelijk zijn vriend en ik om 4 uur gaan slapen (of ja probeerden we) Toen ik de ochtend naar buiten keek waren ze nog steeds aan het blussen! Ze hebben van 22.45 uur ongeveer tot dag erna 10.00 uur zitten blussen!! Toen ik beneden was stond schoonmoeder iedereen te voorzien van koffie ed. Zat de tuin vol met brandweer en politie inclusief een brandweerwagen. Hebben vanalles in de tuin moeten openbreken om bij ons naast te komen. De ochtend vonden de kinderen natuurlijk wel leuk want tja je maakt niet dagelijks branweer met hun wagen en slangen in je eigen tuin mee en politie. Ze waren heel leuk voor de kinderen. Nu denk je brand is geblust ed. dan krijg je meer rust om alles te bevatten maar dat was dus niet zo!
    De hele dag liep iedereen door onze tuin. De camping gasten moesten via onze tuin lopen, hele dag politie op en af of brandweer. De mensen van de gemeente, van de verzekering, de buren en zelfs de burgemeester en nog veel meer. De maandagavond is nog eens brandweer langs gekomen om weer te blussen want het bleef nasmeuen. Gisterochtend om 8.00 uur hoorde ik sirenes. Weer de brandweer konden ze weer blussen. Alles afgezet door politie kon ik de deur niet uit moest de kinderen weg brengen. Denk je dat het voorbij is maar nee hoor komen ze vandaag WEER blussen via onze tuin. In deze dagen niets anders dan allerlei mensen zien voorbij komen en allemaal wilden ze op ons dakterras kijken hoe en wat. Nu staat er een grote hijskraan om alles op te ruimen en nog veel meer.

Ik ben echt doodmoe door dit hele gebeuren en schrik want het had ons huis kunnen zijn!
    9 van de 10x staat de wind onze kant op. De brand was begonnen door hooi die aan broeien was. Maar het was begonnen tegen over de kinderkamer en daar stonden de ramen ook nog eens open. (de afstand is nog geen 3,5 m van het schuur en huis) Als de wind onze kant op had gestaan dan was er bij ons ook brand geweest. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren allemaal :(
    Rond 1 uur snachts was de wind gedraaid juist weer onze kant op. Gelukkig dat de brandweer ons huis hele tijd nat hielden. Maar wat als de brand rond die tijd was ontstaan of de wind onze kant op stond?? Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Vind het alleen erg rot voor onze buren dat ze nu niets meer hebben en ergste is het is al de tweede keer voor hun dat hun huis in brand staat. Er is nog veel meer in die tussentijd geweest en is gewoon allemaal niet te bevatten. Er staat alleen nog maar lage muur voor rest niets meer. Zo vreemd om vanuit onze woonkamer/dakterras dat allemaal te zien. Nooit gedacht dit mee te maken!

Sorry voor lang verhaal moest het toch echt even kwijt :)

Dit zijn foto's van een nieuwssite. De bovenste is van de andere kant genomen en de onderste zie je ons huis.

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

En dit is een foto die ik nam op ons dakterras toen het net begonnen was
    (foto staat scheef moet rechtsom gedraaid worden)

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Jeetje wat erg voor die mensen! Gelukkig geen gewonden maar wat erg om al je spullen kwijt te raken. Hopelijk houden de kids er geen trauma aan over.

4. lena1

lena1 Lid

20 mei 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig, wat zullen jullie geschrokken zijn. Die schrik, enge brandgeur en de hectiek zul je niet snel vergeten.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Jeetje wat moeten jullie geschrokken zijn!
    Hoe gaat het nu met de kids? Zijn ze een beetje vd schrik bekomen?

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Jeetje kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn!
    Wat erg voor je buren.

Dikke digi knuff.

7. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik heb het bij een vriendin op facebook gelezen die haar paard daar heeft staan. Echt verschrikkelijk zoiets.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zo dan! Wat een verhaal... Wat onwijs schrikken!!!

Wel fijn dat er geen gewonden zijn, en het is ook hartstikke erg voor de buren. Maar ook zeker voor jullie. Kunnen jullie niet even een paar dagen elders verblijven met de kinderen zodat jullie ook weer een beetje rust/ontspanning krijgen en er even niet mee geconfronteerd hoeven te worden? Ik kan mij namelijk voorstellen dat dit je niet in de koude kleren gaat zitten en continu als het ware op de achtergrond door blijft spoken in je hoofd... Ik denk dat ik dat zelf zou hebben en liever even uit logeren zou gaan.

Nou, veel sterkte met alle toestanden en ik hoop dat je vannacht een goede nacht slaap krijgt!

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Weet je... Ik snap best dat het je benauwd al die mensen langs je huis... Maar ik denk dat ik het voor lief zou nemen en voornamelijk erg dankbaar zou zijn dat het mijn huisje voorbij was gegaan...

Misschien kun je ergens een huisje oid huren totdat alles weer redelijk genormaliseerd is, want ik snap best dat je kapot bent...
    Doodeng!

Weten ze trouwens wel wat de oorzaak is?

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Voor lief nemen we het zeker dat doe je gewoon vind ik maar wij hebben niets te zeggen is huis van schoonouders. Als we ergens anders konden logeren deden we het. Over max 3 weken gaan we verhuizen dat scheelt dan maken we niet alles meer mee. De oudste gaat er goed mee om zit spellen te spelen dat hij brandweerman is en brand gaat blussen en vertelt er graag over wat er allemaal gebeurd is tegen anderen. Het is zijn manier van verwerken en iedereen heeft er gelukkig begrip voor. De kinderen waren die nacht echt onzettend bang heb ze nog nooit zo gezien. Kleinste vind het nu allemaal prima.

Iemand die zei over paarden. Dat klopt is daar ze hebben ook een paardenstalling maar gelukkig staat dat verder op in de wei.

Oh ja en hoe het is gebeurd stond al in het verhaal :) Is door balen hooi gekomen die schijnbaar nog wat vochtig waren en door warmte is gaan broeien.

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zag het op L1. Heftig hoor. Ik moet zeggen dat ik er altijd wel angst voor heb. Lijkt me echt vreselijk.
    Veel sterkte voor jullie en de kids!

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo dat is schrikken!
    Ik heb zelf vroeger ook een grote brand meegemaakt. Was bij oma aan het logeren, en het huisje van haar buren brandde helemaal uit. Die mensen (echtpaar) zijn toen omgekomen...kwam door een tv die doorgebrand was.
    Het is iets verschrikkelijks wat je je leven lang nooit vergeet!
    De lucht, de paniek, de sirenes...brrrrr.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ach hemeltje.. Wat erg.. Gelukkig is iedereen veilig maar het blijft echt onwijs rot..

Heel veel sterkte, dikke knuffel!

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent.
    Ik schijt echt al in me broek bij elke brand lucht die ik ruik.

15. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ow wat vreselijk voor die mensen! Gelukkig is er niemand gewond geraakt, maar dat jullie buren alles kwijt zijn. Vreselijk. Alle foto's, spullen e.d.

Ik zou op dat moment ook bang zijn geweest voor mijn eigen huis. Pfff Moet er echt niet aan denken.

Maar ik zou mij totaal niet druk maken over de mensen die door de tuin lopen e.d. Dat is niets in vergelijking wat je buren moeten doormaken nu.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat een drama jeetje! Je zult wel heel erg geschrokken zijn een de kids ook. Ziet er erg uit. Echt een nachtmerrie!
    Sterkte! En natuurlijk ook voor de buren!

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Heftig! Heel veel sterkte...

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

De brandweer is er nu weer :( Is al de 5e keer nu.

@Jonon: Ik maak me er niet druk om had alleen niet gedacht dat dit alles je zo kan slopen. Ben helemaal op. En ergste is ik zit er ontzettend mee over de buren. Hun hebben echt helemaal niets meer :(

19. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. ;)
    Kan me inderdaad indenken dat het je sloopt. Het is ook een hele heftige ervaring. Je ziet de hele inboedel van mensen die je kent in vlammen op gaan.

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh ja, dat is echt vreselijk.

Die mensen hebben geen spullen meer, geen foto's. Maar vooral die angst blijft zo zitten. Dat gaan ze nog wel merken, de angst voor brand en het gevoel van onveiligheid.

Ik hoop dat het volgende week wat rustiger wordt voor jullie en dat het leven dan weer zijn eigen gangetje krijgt.

Wij hebben ook brand gehad thuis en het hakt er aardig in hoor. Sterkte!

Deel Deze Pagina