Als je een kind krijgt veranderd voor bijde het leven compleet. Vind dus dat hij ook moet inleveren. Vind het best erg om te lezen dat de vaders het blijkbaar niet normaal vinden om hun gezin of kind op de 1e plek te zetten. Voor je kind moet je willen zorgen en vind niet dat zoiets een verplichting moet zijn of gevragen moet worden. Uitstapjes bespreken we altijd ruim van te voren en overleggen dat ook. Het is niet zo dat ik of partner even meedeeld ik ben vanavond weg. Partner doet wel minder in huis maar is niet vies van poetsen of koken en zorgen voor de kindjes vind hij leuk en hoef dat niet te vragen.
Wij gaan trouwens wel zo nu en dan een keer samen wat leuks doen em de kindjes gaan dan logeren of we hebben oppas. Die ontspanning en samen zijn heb je nodig. Even geen papa en mama zijn. Even tijd voor elkaar. Misschien zelf is wat ondernemen met zusje of vrienden en je partner en dagje/nachtje voor de kleine laten zorgen. Krijgen ze een band en gaat hij het vast leuk vinden. Nu wordt het allemaal wel uit handen genomen
Jeetje dames, Wat hebben jullie het allemaal slecht! Mijn partner werkt fulltime en ik ga fulltime naar school. Nu heb ik vakantie en hoef ik ook niet al het huishouden alleen te doen en nee niet alleen maar omdat ik zwanger ben.. Ik vind dat hij op zijn vrije dagen ook gewoon iets kan doen.. en dat doet hij ook! Gelukkig is hij een perfectionist en ik meer de 'sloddervos'. Maar goed. Daarnaast is hij altijd bezig met ons zoontje en mag ik bijna altijd wat langer slapen! En sta ik meestal een uurtje later op! Thja, ik heb een heerlijke vent zou ik maar zeggen Wat ik dus vind is dat hij wel wat in het huishouden mag doen maar al helemaal wat meer mag doen met je dochter. Hij werkt neem ik aan gewoon 8 uur op een dag?? Dan kan hij dan ook wel energie steken in zijn dochter.. Dat met vrienden doen heb ik die van mij gelijk afgeleerd. (wij zijn jonge ouders) ja hij mag wel eens wat met vrienden gaan doen natuurlijk! Maar 5 dagen in de week? nee echt niet.. ik zou zeggen aanpakken die handel!
Nee ik vind het niet normaal. Zoiezo vind ik ook dat je zelf een avondje van huis mag en ook een paar avonden samen thuis. Je vriend mag natuurlijk ook bij zijn vrienden langs maar moet wel rekening houden met zijn gezin. Bij ons thuis haal ik onze dochter uit bed en mijn vriend brengt haar naar bed.
Ik zou haast denken, waar vlucht hij voor. Waarschijnlijk heeft hij geen hobby,s en weet hij niet wat hij met z'n vrije tijd moet doen. Wij proberen er juist er voor te zorgen dat we 1 dag in de week lekker geen afspraken hebben en lekker iets met z'n drieën te gaan doen, en lekker met z'n drieën rommelen in huis is ook heerlijk. We kijken nu al uit naar onze vakantie. Lekker 3 weken met z'n drieën op pad. Waarschijnlijk is dat jouw partner zijn grootste nachtmerrie, met z'n drieën op vakantie dan kan ie niet naar vrienden en zit ie met jullie opgescheept. Ik zou hem dat eens vragen hoe hij de vakantie ziet. As hij daar geen antwoord op weet, dan weet je hoe laat het is en dan zou ik lekker alleen met je dochter verder gaan en gelukkig worden. Je kunt het, want je doet het nu ook al.
Ik vidn het niet normaal, jullie hebben samen een kindje dus jullie horen samen er ook verantwoordelijkheid voor te zijn. Ga met hem praten,vraag aan hem hoe hij het nu ziet? Misschien heeft hij geen idee van hoe "zwaar" het is met het kindje, en denkt hij er gewoon te makkelijk over. En ja als hij zoveel werkt heeft hij ook wel behoefte om met vrienden af te spreken maar dan zou ik zeggen 1 keer of 2 keer in de week, maar dat geld ook voor jou vind ik. Wanneer is het laatste keer dat jullie iets met ze 2en hebben gedaan? Zijn jullie al n keer samen met ze 2en uit eten geweest? Is jullie k idje al n keer uit logeren geweest? Vrienden van ons die gaan 1 keer per maand de kroeg in met vrienden, en sowieso 1 keer per maand samen uit eten en hun dochtertje gaat dan naar opa en oma. Bespreek het met je vriend, en stel ook eens voor om jullie kind 1 hele dag bij hem te laten zonder jou, misschien dat hij dan inzicht krijgt hoeveel tijd er ook daadwerkelijk in gaat zitten.
Ik vind het ook niet normaal nee.. en dacht ook meteen...die wilt helemaal niet thuis zijn! Hier was de hel ook losgebroken als ik zo een vent had, maar goed.. wat het huishouden betreft, dat is 'normaal' dat jij dat voornamelijk op je neemt, maar gezellige dingen doen met het gezin en met name met jullie dochter lijkt mij toch op nummer 1 te staan... Succes!
Bedankt voor al jullie reactie's hier kan ik wel wat mee. We doen eigenlijk nooit meer wat samen. We zijn pas samen gaan wonen toen we er achter kwamen dat ik zwager was. En voor vakantie is geen geld. Vind ik op zich niet erg hoor. Ik denk dat ik vanavond eens met hem ga praten en kijken wat er nog te redden valt. 1 ding weet ik zeker dit kan en wil ik niet langer zo. Nogmaals bedankt Nu weet ik zeker dat het niet klopt en dat het niet zo hoort
Laat je weten wat hij zei? Veel succes hoor in het gesprek, is zeker weten moeilijk om hem zo te confronteren. Hopelijk gaat hij niet al te veel in het verzet...
Ja duuuuuuuuuh.... ik heb het natuurlijk over het feit dat hij nooit thuis is en altijd naar vrienden is. Trouwens... genoeg mannen die puur workaholic zijn en dus echt wel 6 dagen werken voor de lol.
Sorry even helemaal offtopic.. Sandana: ik lees in je onderschrift dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd!
Ik zou even laten weten hoe het gegaan is. Gister ben ik gesprek begonnen. Het werd alleen maar erger en het leek er echt op dat het voorbij was. Vandaag zijn er vrienden van ons langs gekomen en die hebben ook nog even met hem gepraat. Ik kon het gewoon niet duidelijk maken aan hem wat een normaal gezin hoort te doen. Gelukkig heeft dat gesprek wel heel erg geholpen. Hij beseft eindelijk waar hij al die tijd mee bezig is geweest. Vandaag heeft hij ook erg zijn best gedaan. Hij heeft onze dochter in bad gedaan zodat ik even wat anders kon doen. Ook blijft hij vanavond thuis voor mij. We proberen nu te overleggen wanneer hij met vrienden kan afspreken wat ik trouwens heel normaal vind. Het lijkt er dus op dat het toch nog allemaal goed komt. Ik ben er heel erg blij mee. Nu maar hopen dat het ook zo blijft.
Dan hoop ik oprecht dat het is binnen gedrongen. Een kindje verandert veel natuurlijk, maar ja jullie zijn allebei de ouders. Ben blij voor je dat het voor nu in ieder geval is opgelost en dat hij zijn wil toont.
Soms duurt het even bij mannen voordat het kwartje valt... geef hem ook een beetje tijd... om hier invulling aan te geven. En zijn eigen beeld te bormen van wat volgens hem een gezin hoort te zijn.. En daarnaast maar geen excuus mannen hebben niet zoveel met baby.s zeword steeds groter en kk gok dat hethem dan ook wat makkelijker af gaat
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik verwacht natuurlijk niet dat hij meteen de uitstekende papa en partner zou zijn. Maar zo als het vandaag ging ben ik al heel blij mee. Ik kan me eindelijk weer een beetje gelukkig voelen.
Met die kleine stapje kom je hopelijk wel uiteindelijk bij het resultaat Goed van je dat je het gesprek bent aangegaan endat zijn vrienden het ook tegen hem hebben gezegd. Ik hoop voor je dat het goed komt tussen jullie. En plan voor sowieso ongeveer 1 per maand een avondje voor jullie 2. En dat hoeft niet altijd buiten de deur, je kunt het thuis ook erg gezellig hebben
Ik zit ook (gedwongen) thuis en misschien heb ik een wat afwijkende mening maar ik vind het vrij normaal dat ik ALLES doe in het huishouden en met de kinderen. Mijn man gaat rond 6 uur weg in de ochtend en komt het klokje rond, dus bijna 12 uur later weer thuis. Iets wat hij wel altijd doet elke dag is de kinderen op bed leggen. Even met de oudste babbelen enzo soms samen douchen etc. Gewoon even momentje samen. De jongste doe ik ook wel vaak naar bed en soms hij, het is maar net hoe het uit komt. Als je 4 uur per dag (thuis ook nog) werkt dan vind ik dat 75% minstens wel bij jou mag neerkomen. Maar goed dat is hoe ik erover denk en misschien ben ik wel te traditioneel. De man zorgt bij ons toch voor (het meeste) brood op de plank en als hij bijna 12 uur van huis is per dag ga ik hem niet met huishoudelijke taken opzadelen. Iets wat hij trouwens wel zou doen hoor en ook nog zonder gezeur als ik het hem zou vragen
Ik vind het ook heus niet erg om het huishouden te doen. Maar alles en daarnaast de gehele zorg van onze dochter is toch wel wat veel hoor. Ik werk ook gewoon. Ik heb geen vrije dagen ofzo. Als hij alleen even de afwas zou doen of een keer het gras maaien. Of inderdaad zo af en toe onze dochter bed brengen zou ik al heel blij mee zijn. Maar hij doet nu al een stapje in de goede richting gelukkig.