Ik heb altijd al last van droge handen, maar nu ik nog vaker m'n handen moet wassen omdat we een kindje hebben hebben is m'n huid zelfs helemaal schilferig en hard/ruw geworden. Ik smeer met Purol, dat werkte normaal gesproken wel aardig, maar omdat ik dus zo vaak m'n handen moet wassen was ik dat er natuurlijk heel erg snel weer af... Wie herkent het? En wat doe ik hieraan?
Die snel intrekkende handcreme van vaseline is ook erg fijn. Je smeert ze in en je kunt gelijk weer van alles doen zonder te wachten tot het ingetrokken is.
Wat heel goed helpt bij mij, is een "handmaskertje". Je handen heel dik insmeren met vette handcreme en dan van die wegwerphandschoentjes aantrekken. Zorgen dat het goed afsluit van onderen en dan 10 minuten laten intrekken. Daarna alles weggooien want t geeft echt een zooi!
Ik heb in de winter altijd last van droge handen. Wat bij mij helpt is de creme uit de bekende blauwe blikken van Nivea. Even 1 x per dag een lik van die creme op je handen en flink inwrijven. Helpt geweldig vind ik! Doe het wel op een moment dat je het echt goed kan laten intrekken dus niet meteen daarna in het water of iets dergelijks.
De ouderwetse uierzalf in van die gele blikken, goed dik er op doen en dan met handschoentjes erover. Voor je gaat slapen, dan heb je smorgens heerlijke zachte handjes. het ruikt alleen niet zo lekker, maar je kunt je handen wassen he. hihi succes
nivea blauwe blik..............ben er echt verslaafd aan. ben kapster dus veel in het water en nooit droge handen of kloofjes
ik heb ook altijd van die droge handen en nu was ik pas geleden bij de ha en die heeft me er Vaseline cetomacrogol creme gegeven, is heel erg moeilijk uitsmeerbare creme,binnen een paar dagen had ik geen schilferige handen meer, dus wie weet ook iets om te proberen...
Ik heb sinds kort een handscrub van Rituals, http://www.ritualsshop.nl/product/11247/hand-therapy/ en die is heerlijk! Je scrubt er je handen mee, daarna met lauw water afspoelen en je handen zijn nog nooit zo zacht geweest (tenminste, bij mij dan...)! Ik heb ook verschillende dingen uitgeprobeerd, maar dit helpt bij mij het beste, heb helemaal geen droge handen meer!
Probeer zo weinig mogelijk met zeep je handen te wassen. Of je handen met disinfecterend spul (weet niet hoe het heet) schoon maken. Of doekjes gebruiken ipv onder de kraan.
Ik heb nooit droge, schrale handen gehad. Maar na de bevalling ineens enorme last van. Ik heb er veel creme opgesmeerd, maar het was er zo weer af en het hielp ook weinig. Na ongeveer 2 tot 3 maanden werd het langzaam minder en nu is het gelukkig helemaal over. Dus hopelijk wordt het bij jou ook vanzelf minder....succes!
Sávonds je handen met een vette creme (purol of vaseline) insmeren en dan dunne handschoentjes aantrekken. De volgende morgen zijn ze een stuk zachter.
Een manicure! Ik ben bijna klaar met mijn opleiding als nagelstylist en daar heb ik ook manicure bij gehad. Met een paraffine badje is het helemaal heerlijk voor droge handen. Weet niet waar je woont, maar ff googlen heb je er zo een goedkope in de buurt gevonden. Ik geef een manicure voor 10. Dus niet duur en het resultaat mag er wezen!
die blauwe blik van Nivea helpt echt goed! heb een zeer droge huid en voordeel van die blik is dat je het voor vanalles kunt gebruiken