Wat is dit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tamtam78, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is vandaag 17 weken en wordt ineens sinds 2 avonden wakker voor de late fles.
    Eerder moesten we hem altijd wakker maken.
    Ik geef hem 5 flessen van 190 + 6(10 cc extra water voor ontlasting) (drinkt ze niet altijd leeg)en de laatste fles tussen 19.30 uur en 20.00 uur, maar nu wil hij voor de nacht ook ineens een fles.
    Zondagavond werd hij om 22.45 uur wakker en wilde eten en gisteren om 23.30 uur en wilde eten.
    De speen wil hij dan niet.
    Heb hem wel een beetje gegeven, maar hij wilde meer, maar dan komt hij boven de liter op een dag.
    's Nachts komt hij ook weer om de 3 uur terwijl hij hiervoor doorsliep van 21.00 uur tot ongeveer 5.00 uur.
    Gelukkig valt hij met de speen weer in slaap, maar het is zo vermoeiend ik slaap hierdoor maar 2 uur achter elkaar.
    Overdag bijslapen is ook heel moeilijk, want hij slaapt heel kort 45 minuten tot 1 uur.
    Meestal lig ik dan net en wordt hij weer wakker.
    Heb dan ook zo iets kan beter niet gaan liggen, want ben vaak nog vermoeider na die tijd.
    Mijn man en ik denken dat het misschien door het sprongetje komt wat er aan komt of toch doordat de klok is verzet.
    Vanavond ga ik hem gewoon weer een late fles geven.
    Dan maar weer 6 flessen op een dag, want dit werkt zo ook niet.
    Moet vanmiddag gelukkig ook naar het CB kijken wat ze daar zeggen.
    Weten jullie misschien wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hoe laat krijgt hij dan de eerste fles?

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Tussen 6.00 uur en 6.30 uur

4. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    als hij dan 5 flessen per dag krijgt, zou hij toch rond 22.00 de laatste moeten krijgen?

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Zijn schema ziet er zo uit.
    6.00/6.30 uur 1e fles
    9.30/10.00 uur 2e fles
    12.30/13.00 uur 3e fles
    16.00/16.30 uur 4e fles
    19.00/20.00 uur 5e fles
    Soms slaapt hij wat langer en dan verandert de tijd, maar dit is het ongeveer.
    Meestal slaapt hij 45 tot 60 minuten overdag.
    Langer tijd er tussen laten is vrij moeilijk, want hij heeft echt honger na 3, 3 en een half uur.

6. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het kan een fase zijn dat hij tijdelijk meer wil eten (groeispurtje), maar als hij zo hongerig is, zou je voeding voor hongerige kindjes kunnen overwegen, want een keertje over de liter is niet erg, dat deed ik ook wel eens hoor, maar te vaak is niet goed.

Voor de nacht zou je ook rijstebloem in de laatste fles kunnen doen, dat verzadigd meer.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    waarschijnlijk is hij echt hongerig na 3 a 3,5 u omdat hij zo weinig slaapt tussen de voedingen. dan worden ze moe, willen ze eerder drinken zodat ze daarna weer kunnen slapen.

laat je hem wel liggenals hij na 45 a 60 min wakker wordt? vaak is dat net 1 slaapcyclus en dan worden ze eventjes wakker, maar behoren daarna eigenlijk weer verder te slapen. Mijn kleintje wordt wakker na 1 cyclus, huilt vaak minstens 5 min en slaapt daarna weer een cyclus/of 2 cyclussen.

als de fles niet helemaal wordt opgedronken, en je doet er wel 10 cc water extra bij, dan is de voeding eigelijk verdunt en wordt er in verhouding dus minder gedronken omdat het dus verdunt is. Ik weet dat je 10 cc extra water mag toevoegen als je ZEKER weet dat de fles helemaal opgaat.
    misschien moet je 165 water maken+5,5 schepje + 10 cc extra water.

en kijk eens hoeveel er telkens overblijft van de fles....misschien is dat zo 30 cc per keer, 5x 30 cc is toch een hele fles die je extra kan geven op de dag.

je kleintje is nog zo jong, die mag ook nog een late fles om 23:00 u dus je kan beter kleinere flesjes op de dag geven (zeker als hij om de 3 a 3,5 u komt) zodat je om 23:00 u nog een flesje kan geven. Wieweeet wordt de 1e fles dan wel rond 07:00 of ietsje later!!

t is maar een idee hoor.....t blijft toch zelf altijd een beetje proberen

8. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    en oja, pas rnod een maand of 6 vervalt die fles van 23:00 u vanzelf en dan kunnen ze klokje rond gaan slapen. Daar is het nu nog tevroeg voor...
    maar elk kindje is anders natuuriljk

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Rijstebloem heb ik geprobeerd, maar op een of andere manier wil hij het niet of krijgt krampjes.
    Deed er ook maar een theelepeltje in, maar begon na 60 cc te huilen en te spartelen met zijn beentjes.
    Voeding voor hongerige kindjes heb ik ook al aan zitten denken.

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    #10 tamtam78, 27 okt 2009
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
    Ik laat hem altijd eerst liggen als hij zo kort geslapen heeft en geef hem een speen soms werkt het maar soms wil hij er ook echt uit.
    Net heeft hij wel bijna 2 uur geslapen.
    Wij gaven de laatste fles altijd tussen 22.00 uur en 22.30 uur voordat wij naar bed gingen, maar dan moesten we hem wakker maken en dronk hij weinig.
    Heb toen in overleg de laatste fles laten vallen en de een na laatste later gegeven om 20.00 uur ongeveer toen zat ik op 4 flessen.
    Hoe langer er tussen zat hoe meer hij dronk, maar moest dan wel erg rekken, dus ben ik terug gegaan naar 5 flessen en dat gaat wel beter.
    Hij kan wel van 21.00 uur tot 5.00 uur slapen, dus daar zit ik mee waarom nu niet meer.
    Heb ook 5 flessen gegeven om 22.00 uur de laatste, maar dat krijg ik nu echt niet meer voor elkaar, omdat hij zo snel weer honger heeft.
    Alleen als hij een dag veel slaapt dan zou het wel gaan lukken.
    Doordat hij zo kort slaapt is hij soms wel bijna 2 uur wakker voor de fles en is hij eigenlijk te moe om te drinken en dan bracht ik hem eerst nog naar bed en dan daarna de fles dan kom ik wel zo laat uit, maar het werkt niet altijd soms wil hij eerst eten.

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben bij het CB geweest en ik mag met voeding voor hongerige baby's beginnen.
    Hij mag dan eerst nog geen fruit en groente hapjes, omdat we eerst moeten kijken of zijn honger zo gestild word.
    Hij weegt nu 6625 gram en is 65 cm.
    Was 180 gram gegroeid in ander halve week.
    Zij zei dat dat goed was.
    Ook heeft hij 2 prikjes gehad.
    Hij heeft even gehuild, maar was daarna stil en heeft thuis bijna 2 uur geslapen.
    Vanmorgen ook al dus hij kan het wel;)
    Zo het eerste flesje gemengd met Forte geven.

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Het is goed gegaan met forte.
    Hij heeft gisteravond geslapen vanaf 19.15 uur tot 22.15 uur toen moesten we hem wakker maken voor de laatste fles.
    Hij vond het niet leuk, maar heeft de fles wel leeggedronken.
    Vannacht kwam hij om 4.15 uur de speen er in en toen om 6.00 uur, dus ik ben blij:)
    Na de fles nog geslapen tot 8.30 uur.
    Na afwachten hoe het overdag gaat.

Deel Deze Pagina