Hoge duwstang kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mietie, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mietie

Mietie Actief lid

22 aug 2012
    219
    0
    0
    Meiden...

Zit met een groot probleem... Ik ben 1,85 meter en de meeste kinderwagens zijn simpelweg te klein (duwstang te laag) nu ben ik vast niet de enige lange mama (to be) dus wie heeft er tips voor me? Welke kinderwagen is mooi hoog voor lange meiden?

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    de stokke

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Mutsys zijn in hoogte verstelbaar en bugaboo ook. al heeft die laatste wel een hele lage bak/zit dat heeft de mutsy niet.

ik geloof dat joolz ook verstelbaar is met een hoge bak/zit

4. Ik ben 1.92 en heb gister een mutsy transporter gekocht. Prima hoogte :)

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij hebben zelf de bugaboo, hoogte is te verstellen. En ik denk wel bij elke wagen. Wij zijn zelf niet lang, vrienden van ons wel en die hebben ook een bugaboo. Heb ook weleens gehoord van de quinny.
    Denk dat je gewoon eens naar de winkel jmoet gaan om te kijken wat je zelf fijn vindt.

6. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik ben zelf ook zo lang en wij hebben de Joolz gekozen. De duwstang kan hoog zat en een bijkomend voordeel vonden wij dat de wagenbak ook hoog zit. Je hoeft dan niet zo te bukken als je het kindje erin legt of eruit haalt, ook wel fijn als je lang bent.

7. Amanda27

Amanda27 Lid

25 feb 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Mutsy Transporter. Ideaal! Ik ben zelf wat kleiner (1,68), mijn man wat groter (1,90). We kunnen hem allebei heel goed gebruiken, de stang is makkelijk te verstellen van laag naar hoger.
    En deze is ook niet zo duur ;)

8. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik lees mee :) wij zijn 1.83 en 1.90 met allebei een beetje een zwakke rug dus hoge bak is wel handig :)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Stokke! Hoge wagenbak en duwstang in hoogte verstelbaar

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Stokke heeft de hoogste bak volgens mij, heb geen andere kinderwagen gezien met zo'n hoge bak als stokke. Buurvrouw heeft bugaboo die is beduidend lager als de stokke.

11. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Quinny Moodd, bewust gekozen om zijn handig verstelbare duwstang. Ook hier 1.85.

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik ben 1,80 m. en wij hebben de Joolz gekozen.

De stang is zo makkelijk in hoogte te verstellen.

De bak is ook wat hoger dan gemiddeld. Anders staat het ook zo lelijk, vind ik, je kindje die onder je kniehoogte ligt. En het is ook praktischer dan zo ver bukken.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

De stang van de Mutsy Evo kan superhoog! Man is 1, 95 en bij ons was de vereiste ook een hoge (verstelbare want ik ben 1, 67) duwstang.

14. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hier ook voor de joolz gekozen, dit omdat de bak wat hoger is en de stang hoog genoeg kan.
    Ik heb op de 9maande beurs verschillende wagens gepast zeg maar.
    stokke (niet de explore die vond ik lelijk haha maar de andere) daarbij was de stang wel hoog genoeg, maar de bak zat er te dicht op, waardoor ik tijdens het lopen er steeds tegenaan kwam met mijn benen.
    bugaboo, net aan hoog genoeg, maar daarbij is de bak erg laag. Had al last van mijn rug dus voor mij geen aanrader.
    Wij hebben een klein huis en ik een kleine auto. De joolz had voor mij als voor deel
    -stang hoog genoeg (ook voor vriend van 188 lang)
    -compact met opvouwen, past makkelijk in mijn seat arosa)
    -fijn bestuurbaar enmakkelijk in te klappen.

15. ilana

ilana Actief lid

23 sep 2012
    130
    0
    0
    Wij hebben ook een Joolz ,

Vriend is lang en ik niet dus als vriend erachter loopt kan de stang omhoog perfect !

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hadden de Stokke Xplore (of is het ne Xplory), maar mijn man (2 meter) kon daar prima achter lopen. Ook vonden wij het fijn dat de kleine lekker hoog zat en we dus niet zo heel diep hoeften te bukken om hem en haar eruit te halen.

17. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maxi cosi mura.

Heb dezelfde lengte als jij en bij deze wagen kan de stang echt hoog genoeg. Moet zeggen dat ik ook wel eens ahter een bugaboo heb gelopen en die kunnen ook echt wel hoog genoeg.
    Mura is de bak alleen hoger en groter dan de bugaboo

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben de stokke xplory, echt super wagen, lekker hoog, de stang en ook de bak en het zitje. Je moet we, van het design houden, maar ik vind het prachtig!

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben een mutsy 4 rider, heel prettig. Ben 1.80 en man 1.90.
    Ook een lange, hoge bak en dat was handig want de oudste is ook lang.

Criteria hier: hoge duwatang, hoge bak, makkelijk uit elkaar te halen, luchtbanden vanwege bos/duinen vlakbij. Oja, stevig was ook belangrijk, vandaar niet de transporter. Zou inderdaad gaan testen. Bij het babypark in Gouda hebben ze zo'n parcourtje met klinkers, drempels etc, dat is wel handig.

20. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij zijn beiden 1.86 en hebben de joolz. Deze wagen is lekker hoog en ook de bak en de wandelwagen-inzet zitten erg hoog. De duwstang is verstelbaar op hoogte.

De stokke is inderdaad ook hoog, maar die vonden wij niet zo mooi. (Sorry als ik mensen voor het hoofd stoot, maar smaken verschillen...)

Ga gewoon bij een een winkel langs en probeer verschillende wagens. (Zelfde tip als voor mensen met een gemiddelde lengte. ;)) Vraag de verkoper welke wagens hoog zijn, dan wijst hij ze vanzelf aan.

Deel Deze Pagina