probleem met verschonen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door silvermist, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvermist

silvermist Niet meer actief

hoi meiden,

ik zit met een probleempje, als L. een grote boodschap gedaan heeft dan mag ik haar niet verschonen, pamper afdoen geen probleem, maar schoonmaken van de billetjes en tussen de billetjes is echt een hel, ze schreeuwt het uit alsof ik haar weet niet wat aan doe :(

heb al van alles geprobeerd, van warme washandjes inplaats van koude billendoekjes, afleiding tijdens het verschonen, langzaam en zachtjes schoonmaken, snel snel zodat ze er van af is, rustig wachten tot ze ontspant, tot dwang :( om schoon te maken, wat moet ik nou? ze schreeuwt echt keihard alsof ik haar onwijs veel pijn doe?

dit is nu al een week of 2 en vind het zo zielig maar wat kan ik nog doen? ben zo bang dat ze als iets negatiefs ziet en straks niet meer durft te poepen ofzo misschien overdreven maar ja je weet niet ;)

met plasluiers haal ik altijd warm washandje eroverheen voor de frisheid maar dit doe ik nu ook al 2 weken niet want dat accepteerd ze ook niet meer :(

jullie nog tips? of herkenning? is het een fase?

onder de douche mag ik gewoon tussen haar billen "wasssen" en schoonmaken maar ja om haar nou elke keer onder de douche te zetten is ook zo wat :cool:

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Lastig. Misschien kan je alleen even de onderkant douchen en de bovenkleding gewoon aan laten.

3. silvermist

dat zou inderdaad nog kunnen ja :)

4. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat met mijn dochtertje ook een tijdje gehad, maar dan met alle luiers die ik op de commode verschoonde. Dat was net toen dat hele gedoe op Het Hofnarretje in het nieuws was, dus ik ging me hele rare dingen in het hoofd halen.
    Uiteindelijk was het iets heel anders en heel simpel op te lossen: ze vond het ineens eng op de commode als ik haar benen en billen omhoog deed! Denk dat ze daardoor het gevoel had dat ze geen controle meer had en van de commode dreigde te vallen. Toen ze zelf haar billen omhoog mocht doen, was er niks meer aan de hand!

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier was het ook een probleem.
    Nu maken we er een spelletje van.
    Hij mag de luier losmaken en doekjes aangeven, hierdoor blijft hij dus liggen en kan ik het schoonpoetsen.
    En misschien vind ze het intressant om te staan op de commode? als je de billen schoon maakt?

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heeft ze pas nog erge luieruitslag gehad waardoor het zeer deed? Daniel had dat tijd terug, dat er echt wondjes zaten en het dus ook zeer deed. Nu heeft hij nog van die dagen dat hij begint te krijsen zodra ik een doekje pak, maar als ik dan zeg dat het geen pijn doet en er geen au zit is het ook weer goed:) (alle wondjes is au)

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik was mijn jongen nog steeds zo nodig onder de kraan op de wastafel!kan natuurlijk ook onder douche met kleine straal alleen de onderkant.

8. silvermist

nee geen uitslag gehad, wel 4 weken terug onwijs harde ontlasting waardoor ze moest huilen maar daarna was er niets meer aan de hand tot 2 weken terug, heb vanmorgen beneden op tafel verschoond en ging wel iets beter maar daarna nog een poepluier en die boven gedaan en was weer brullen, mee helpen trapt ze echt niet in terwijl het echt een helpertje is. staand verschonen lukt me nog steeds niet :)

9. silvermist

in ieder geval bedankt voor de tips!! :)

10. silvermist

moet zeggen dat ik daarnaast ook denk dat ze het koud heeft, als ik haar romper omhoog doe krijgt ze kippenvel en roept kou kou kou en en spant alle spieren aan maar ja warm washandje helpt niet ;) laatst zelfs mijn handen kwartier op de verwarming gehad maar ook dat heeft niet geholpen

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Maar misschien heeft ze wel echt pijn aan haar anus. Het kan zomaar zijn dat ze een klein scheurtje of aambei heeft door de harde ontlasting en dat het pijn doet als je met het doekje 'trekt'. Smeer je er na het verschonen iets op? Anders zou je vaseline kunnen proberen.

12. silvermist

@bonni, 4 weken geleden had ze die harde ontlasting daarna niet meer en er is echt niets te zien heb het grondig onderzocht :p we kijken het wel even aan, plasluiers gaat goed maar het zijn de poepluiers die het hem doen, misschien vind ze het wel gewoon vies :(

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

kan ook. Hier vind ze het momenteel verschrikkelijk! En roept echt bah bah bah. Heb ook al alles laten onderzoeken maar tegen het vies vinden is een mogelijkheid. Zindelijk worden en dat wil ze hier niet. :-s

Deel Deze Pagina