Waarmee insmeren bij droge huid?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SportySteenbok, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dochterlief heeft nogal een droog huidje (heeft ze van mij). En nu zeiden ze afgelopen week bij het cb dat ik haar vaker in moet smeren, toch wel 2x per dag.
    Wat vinden jullie goed om mee te smeren?
    Ik heb nu Weleda olie voor haar lichaampje en Zwitsal Op 't Wangetje voor haar gezicht. Zwitsal was sowieso niet zo goed, volgens het cb.

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik gebruik neutral voor baby's. Ook voor mijzelf, ik heb ook een erg droge huid.

Niet teveel en niet te warm badderen helpt, olie in het badje ook. Die heb ik ook van neutral. Geen zeep producten gebruiken.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    ik gebruik balneum voor in bad. werkt ook heel goed en scheelt je smeren naderhand! haha
    en verder ben ik weleda fan, vind ik vele malen fijner dan zwitsal!
    maar de ouderwetse niveau is ook goed hoor!

4. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik gebruik Bepanthène (als je dat zo schrijft haha), een klein beetje maar, en het helpt mijn zoontje heel goed. In zijn badje doen we een biologische olie van Lavera geloof ik. Wat kan dat prutsen zijn hè, met een kinderhuid! Ik stond er trouwens ook van te kijken hoe slecht Zwitsal eraf kwam bij mijn zoon. Jammer, het ruikt zo lekker. Succes met uitvogelen wat helpt bij je meisje.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vaseline lanette/ cetomacrogol creme. Via cb van de huisarts gekregen. Smeer voor t slapen gaan dik in en bij badje of douche 2x.
    Gebruik ook pure vaseline op dr wangetjes tussendoor.

ik smeer al n jaar maar huidje blijft droog... maar als ik t niet zou doen zou het wel erg zijn denk ik.
    Bij je ha ernaar vragen. Gaan hier 3 tubes per maand doorheen en krijg het vergoed.

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Cetomacrogel-vaseline crème via huisarts of drogist of bepanthen. Bepanthen is wat dikker en daardoor niet zo geschikt voor grote oppervlakten dan smeert de Cetomacrogol fijner.

Een idd balneum in het badje en niet te vaak in bad.

7. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik vind de simpele gezichtjescreme van Etos erg fijn (ruikt ook lekker!). Had eerst weleda calendula, maar daardoor bleef het ruw, met de gezichtjescreme meteen weer zachte wangetjes. Ik gebruik het nu ook op de andere droge plekken op de rest van hun lijfjes.

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Gewoon vaseline werkt hier het best.

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Die Zwitsel op t wangetje vind ik prut, zorgt eerder voor irritatie van de huid. Ik gebruik Neutral in net zo'n tube als 'op t wangetje' zit dat. Werkt heel goed en ruikt lekker naar niks :)

10. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik olie van neutral na het badderen/voor het slapen gaan en voor we naar buiten gaan de weer en wind creme van weleda (ruikt ook zo lekker). Helpen beide goed.

11. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt bepanthen creme en zalf..dat laatste smeert wat beter. Maar persoonlijk zou ik dat ook niet voor een droog huisje gebruiken.

Nivea vaseline? zoiets?

ik gebruik trouwens gewoon zwitsal olie en dat werkt prima eigenlijk.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even bij je huisarts om een onderhoudszalf vragen zoals bijvoorbeeld unguentum lanetta of cetamacrogol van de apotheek.

Merken bevatten veel meer toevoegingen, wat de huid meer belast.
    En vooral niet te vaak in bad, maar gewoon met washandje wassen.

Zwitsal is vaak geen succes voor gevoelige huid, en wij hebben met Weleda ook geen goede ervaringen (gevoelig voor de bestanddelen).

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Gewoon de ouderwetse blauwe blik nivea werkt super!

14. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Ik zou voor vaseline lanette of cetamacrogol creme gaan. Beiden moeten volgens mij via de huisarts voor geschreven worden.
    Deze zalven bestaat voornamelijk uit water, dus erg goed voor een droge huid.

15. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwitsal op het wangetje na 2 keer gebruiken in de vuilnisbak gegooid, troep.

Voor schrale wangetjes, waar hij nu ook nog snot overheen smeert, heb ik koelzalf, dat werkt goed.
    En ik smeer 1 keer per week in met neutral creme.

Verder niet te vaak in bad, en in bad zonder iets. Gewoon water dus.

Misschien kun je in de woonkamer nog van die dingen aan de verwarmingen hangen waar je water in stopt (hoe het dat ook al weer?)
    dat is de lucht ook wat minder droog.

16. Sinds kort gebruiken wij lanette-creme met 20% vaseline…. en met een paar dagen is het echt al een wereld van verschil :D

17. van1985

van1985 Lid

Jan 23, 2014
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    vaseline cetomacrogol crème werkt hier goed

deze zijn op recept te krijgen en dan worden ze vergoed maar het is ook los te koop

18. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Gebruik hier van Louis widmer voor extreem droog huidje. Werkt perfect hier

19. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Bedankt voor de goede tips! Ik ga eens even kijken wat waar te krijgen is en wat ik uitproberen wil.
    In bad / onder douche doen we haar ook zeker niet elke dag. Om de dag zo ongeveer.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met een droge huid is dat echt nog te veel hoor. Eens per week is zat.

Share This Page