Welke muziek vind je echt schitterend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder123, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik vind de muziek van Ludovico Einaudi zó ontzettend mooi. Het raakt me echt heel diep. Nou ben ik benieuwd of jullie ook muziek hebben waar je echt diep door geraakt wordt. Een band, zanger, een nummer of een genre; ik ben gewoon benieuwd!

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Opwekkings muziek. Luister veel grootnieuws radio. Helaas is dit nog niet op fm maar alleen am dus luister veel online.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ludovico Einaudi vind ik ook helemaal geweldig, ontspant mij heel erg na een drukke dag. Een van zijn nummers die mij ontroeren is Oltremare maar dan vooral wanneer mijn vader die op de piano speelt . Krijg daar telkens weer een brok in mijn keel van.

4. Papa Roach is absoluut mijn favoriete band, maar ik kan echt inténs geraakt worden door Canon in D van Pachelbel (dat typische nummer wat de halve wereld op hun bruiloft afspeelt, haha). Verder kan ik ook echt genieten van violin-covers van bekende nummers.

Deze bijvoorbeeld, een cover van Faded.. ♥♥♥

https://www.youtube.com/watch?v=xb1Nw8DarUI

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Bij mij staat Metallica op 1. Maar om dat nou schitterend te noemen. Dan denk ik eerder aan Apocalyptica en Within Temptation.

6. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Corrie Konings en Nirvana.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Beetje pop rock, zoals John Mayer en Kings of Leon.
    Maar ik luister ook graag naar herrie 😬 Zoals hardcore en Frenchcore.
    Top 40 muziek vind ik trouwens ook wel oké.

8. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Kings of Leon, Kensington en Red hot Chili Peppers :)

9. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Zit er nu naar te luisteren. Meteen brok in mijn keel. Gelijk cd'tje besteld. 😊

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Poolside, en dan vooral de mixtapes, heerlijk! Maar mijn muzieksmaak is afhankelijk van het weer ;) zo vind ik de ertebrekers een echt lekker bandje, of tame impala ook heerlijk! maar tourist lemc heeft ook wel weer een paar mooie Nummers. Maar in de winter kan ik ook lekker zware klassieke muziek op zetten om ff te ontspannen.

Heb niet 1 all time favorite band ofzoiets.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bij muziek die ik echt heel mooi vind denk ik eerder aan wat rustigere muziek. Voor mij is dat Chopin. Vooral Nocturne (en dan deel 9 op no. 2). Ik luister dat soms s avonds als ik alleen ben en alles lekker stil is, op m'n koptelefoon. Heel rustgevend.
    En gek genoeg ook fijn bij sporten.

De moonlight sonata van Beethoven vind ik ook heel mooi. Die ken ik gek genoeg van een computerspel.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Absoluut U2!!!!! De eerste tonen en ik weet dat het U2 is. Weet niet hoe ik het uit moet leggen, is een gevoel van binnen. Na een concert loop ik ook ruim 2 weken op wolken voordat ik weer down to earth ben:)
    Voel ik me rot, hup ff heerlijk U2 keihard aan met mn favo nummers en ik ben er weer:):)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Muse om gewoon te luisteren en hardstyle om op te sporten

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ed sheeran, hele fijne muziek.

15. poekien

poekien Niet meer actief

#15 poekien, 25 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2016
    Radiohead (paranoid Android is toch wel het beste nummer ever), Ben Folds en Lamb (gorecki). Oja en het Requiem in D Minor (lacrimosa) van Mozart blijft kippenvel.

Ludovico idd mooi, maar ken zijn muziek eigenlijk alleen van intouchables.

Edit: ik vergeet nog 'to build a home' van The cinematic Orchestra. Prachtig! http://youtu.be/bjjc59FgUpg

16. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Over het algemeen luister ik vooral Nederlandstalige muziek en dan vindt ik vooral de nummers/artiesten leuk die er een gezellige stemming in brengen. Daarnaast vindt ik bijvoorbeeld Celine Dion een hele fijne stem hebben om naar te luisteren.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik hou enorm van Opera muziek. Daar ga ik helemaal in op.

En piano stukken, wauw...

18. poekien

poekien Niet meer actief

Moet zeggen, één van de beste optredens die ik ooit gezien heb (en dat zijn er best wat!) Dus snap het helemaal :)

19. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik ook en sela

Deel Deze Pagina