probleem mutsy transporter en maxicosi

Discussion in 'De babyuitzet' started by skatjuh87, Jul 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames,

Ik heb vandaag mijn mutsy transporter gekregen en ben er helemaal blij mee. Er is alleen 1 nadeel.

Als we de adapters op de wagen zetten en dan de maxicosi erop klikt ie niet vast. De adapters zitten goed in de wagen maar de maxicosi kunnen we er zo aftillen. Het lijkt wel alsof de adapters te kort zijn.

Kent iemand dit probleem of hoort het zo?

( zitten overgens wel knoppen om de maxicosi eraf te tillen maar we kunnen het dus ook zonder )

Liefs

2. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hebben ze wel de adapters voor de maxi cosi erbij gedaan? Bij die voor de maxi cosi is een van de punten iets langer. De punt die iets hoger is zit achter en de kortere punt zit voor.

3. skatjuh87

die van ons moet aan de zijkanten bevestigd worden dus daar hebben we geen voor en achterkant bij. Het zijn wel die van de maxicosi want los klikken ze er wel op. Alleen op het frame klikken gaat dus niet en we kunnen m er vervolgens zo aftillen.

Ik ga vandaag gewoon even bellen en navragen. Hopelijk kunnen ze me dan verder helpen.

Liefs

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik heb ook de Transporter, maar ik heb dat probleem niet. Vreemd... Ben benieuwd wat ze zeggen als je belt.

5. skatjuh87

daar ben ik ook benieuwd naar eigenlijk. Moet nog heel ff geduld hebben voor ze te bereiken zijn.

Wij hebben het idee dat de adapters te kort zijn maar ik ben geen technicus natuurlijk. Het lijkt nu wel alsof er iets in de weg zit. Namelijk de beugels voor de gordel bij de maxicosi ( aan de zijkanten ) die stoten echt tegen het frame aan.
    Zitten die er bij jullie ook tegenaan of niet?

Liefs

6. skatjuh87

nou ik heb gebeld, ze hadden het erover dat er 2 soorten adapters bij horen te zitten. 1 van mutsy en 1 van maxicosi. Waarschijnlijk hebben wij de verkeerde gekregen dus ze sturen nieuwe op. Kan alleen nog wel 4 weken duren maar laten we hopen dat het dan wel goed is.

Liefs

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    die van de maxicosi zijn idd lang en dun, van de wandelbak zijn dik en korter. maar ik denk idd dat je de verkeerde hebt.

succes

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,072
    2,213
    113
    Brabant
    van mc zijn ze idd lang, en daar schuif je de mc in, zeg maar. Ooit zegt hij geen klikt, dan moet je de mc even bewegen.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dit zijn trouwens de adapters die je moet gebruiken om de Maxi Cosi op het onderstel te kunnen plaatsen:

View attachment 85497

10. skatjuh87

die heb ik, ze zien er precies hetzelfde uit als de mijne

Toch past het niet. we hebben van alles al geprobeerd maar hij blijft niet vastzitten

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Zaten die adapters niet bij je MC of bij de kinderwagen? Wij hebben ook een transporter en wij hebben beide adapters erbij gekregen. Wij hebben alleen de MC nog niet op het onderstel gehad hahaha. Maar dat komt voornamelijk omdat ik te bang ben dta ik Tycho er te lang in laat zitten en bovendien, hij ligt heerlijk in de kinderwagenbak!

xxx sas

12. skatjuh87

ja de adapters zaten erbij. 1 paar voor de reiswieg en 1 paar voor de MC. Degene die op de vorige pagina staan.

Ik heb de wagen nog niet in gebruik natuurlijk maar wou ff weten hoe alles los moest en dergelijk en toen kwamen we erachter dat we de MC gewoon weer eraf kunnen tillen, zonder knoppen in te drukken.

Liefs

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Misschien een domme vraag, maar zet je de mc wel goed op de adapters? Die ronde dingen, waar het handvat van de mc aanzit en die knoppen om de hendel mee naar achteren te bewegen, moeten over de adapters vallen.

Kijk, op deze manier:

View attachment 85507

14. skatjuh87

haha ja we doen m er wel goed op. De knoppen vallen er over heen maar hij blijft niet goed vastzitten. Als we de handgreep weer omhoog zetten en daaraan trekken ( zoals je m op zou tillen ) halen we de MC zo van het frame af.

15. skatjuh87

ik heb je plaatje ff gepikt en er een pijl opgezet. Deze dingen lijken in de weg te zitten, deze komen tegen het frame aan. Lijkt wel alsof ie iets verder nog zou moeten zakken maar het dus niet doet door deze dingen
    View attachment 85516

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Echt heeel vreemd hoor. Bij mij doet ie het wel gewoon. Die blauwe dingen waartussen je de riemen doet als je 'm in de auto bevestigd passen precies tussen het frame, zie foto:

View attachment 85541

Aan de andere kant zit ie ook zo.

17. skatjuh87

ik ga zo nog wel eens vechten ermee hihi. En wie weet zijn de adapters die we hebben gekregen wel lam waardoor ze makkelijk loslaten. Dat kan het natuurlijk ook zijn.

Liefs

18. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De adapters kunnen niet lam zijn en kunnen er maar op 1 manier op. In de maxi cosi op het punt waar je hem erop klikt daar zit een grijze soort van haak die zorgt ervoor dat ie vast klikt op het frame. De grijze knoppen bovenop die bedienen die haak om hem ook weer los te halen. Dus als je de goede adapters hebt dan moet het passen. Zitten de adapters er helemaal goed opgeschoven op? Zodat ze echt niet verder kunnen?

19. skatjuh87

ik weet dat de hele boel er maar op 1 manier op kan, juist daarom merken we dat het niet goed zit. De adapters gaan goed in de mutsy maar als we de MC erop zetten gebeurd er vrij weinig. Ook deze kan maar op 1 manier op de adapters dus ik zou niet weten wat wij eventueel fout doen. Maar voor zover ik weet hoor je een MC er met de knopjes af te halen en dat is bij ons gewoon echt niet nodig. En we hoeven ook geen kracht te zetten voor ie eraf ligt, we doen echt heel vorzichtig.

20. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,072
    2,213
    113
    Brabant
    ik ga nog 1 domme vraag stellen:) zet je de mc er wel goed om op??:) Probeer mee te denken, want we hebben dezelfde wagen....

Share This Page