Hai! Per 1 mei zijn wij verhuisd en hebben dingen van de vorige huurders overgenomen wat we in 2 keer betalen. De eerste helft is allang betaald en het volgende deel is morgen. Prima natuurlijk. Maar nu het volgende. Zij weigeren zich hier uit te schrijven waardoor ik nu een probleem krijg met mijn huurtoeslag a 250 euro per maand, en dat straks kan terug betalen aan de belastingdienst gezien de oude huurder word gezien als toeslagspartner. Hier zit ik niet op te wachten. Heb het geld erg hard nodig. Telkens beweren ze zich te hebben uitgeschreven maar ondertussen blijven er deurwaarders en brieven komen, belasting brieven, uwv brieven en zelfs van de gemeente voor hun. Dus het klopt echt niet, want de belasting krijgt direct je nieuwe adres door van de gemeente, en de gemeente gaan echt niet brieven sturen naar iemands oude adres als ze een nieuwe hebben doorgekregen. Maar ik kan straks alles gaan terug betalen of het word stopgezet. Dan kom ik in de problemen door hun. Kan ik het maken om tegen ze te zeggen, zolang jullie niet je adres wijzigen, maak ik het geld nog niet over gezien de problemen die ik er van krijg. En dat ik bewijs van de adres wijziging wilt zien. Zodra ze zich hebben uitgeschreven ik het direct over maak? Ik speel het liever ook niet zo, maar ze liegen de boel bij elkaar over vanalles en nog wat.
Ik zou dat wel doen ja. Heb je iig nog een troef in handen! Kun je de gemeente niet bellen en zeggen dat zij er helemaal niet meer wonen? Misschien nemen zij dan contact op met hun?
Al gedaan maar dan word er een onderzoek gestart wat weken/maanden kan duren en tot die tijd zit ik met een probleem.
Gemeente bellen! Volgens mij kun je in sommige gemeenten als hoofdbewoner anderen uitschrijven. En ik zou zeker nog niet betalen! Succes met deze rotsituatie. Edit: ik zou ook even de belastingdienst bellen en daar de situatie uitleggen, dan is het in ieder geval daar ook bekend.
Zie nu je antwoord dan zou ik idd zeggen dat ze pas betaald krijgen NA uitschrijven. Je kunt dan zelf naar je gemeeentehuis om dit te controleren.
Wat gek, hier ook altijd in huurwoningen gewoond waar mensen zich niet uitschreven bij de gemeente... Ik neem aan dat je via een woningstichting huurt? Wij hebben echt nooit problemen gehad met de huurtoeslag aanvragen... Jullie hebben je bij de gemeente neem ik aan gewoon ingeschreven op dat adres? Dan geeft de gemeente dat door aan de belastingdienst. Dat onderzoek van de gemeente slaat nergens op ze blijven brieven sturen naar de woning die jij terug moet sturen retour afzender... Bij ons zijn de oude mensen nooit uitgeschreven op het adres (tot 2x toe gehad met een huurwoning) de post en deurwaarders etc is echt heel vervelend. Op een gegeven moment met de deurwaarders contact opgenomen dat zij via de woningstichting ook konden zien dat wij op dat adres woonden. Dat is toen afgesloten.
Nee heb particulier gehuurd. En de belasting dienst koppelt de mensen die boven de 18 zijn als teoslagspartners en daar ligt het probleem. Dan is het inkomen te hoog voor huurtoeslag. En mag je gaan terug betalen.
Wel betalen, het een heeft niks met het ander te maken. Jij hebt die spullen over genomen, dus moet je ook betalen. Deze mensen zitten al in de geldproblemen, dus ze zitten er op te wachten. Het uitschrijven van hun kan je gewoon regelen bij de gemeente. Je neemt je huurcontract mee en laat zien dat jij de enige bewoner bent en klaar is het. Vraag een bewijsje om aan de belastingdienst te laten zien en je krijgt gewoon je huurtoeslag. Brieven die je voor hun krijgt kan je retour sturen.
En tot die tijd moet ik maar de problemen krijgen en geen huurtoeslag krijgen? Ik heb het ook heel hard nodig. Ik heb ze vorige week nog gevragd heb je je uitgeschreven. Ja allang gedaan hoor was de reactie. De deurwaarder die net op de stoep stond heeft gisteren gba check gedaan en ze staan hier nog ingeschreven.
En tegen mij aan het opscheppen dat ze niet sociaal mogen huren want dr vriend verdiend boven de 32000 euro etc en mij nu met de problemen opzadelen. Ik heb ze nog gezegd dat ik de huurtoeslag erg hard nodig heb.
Niet overmaken! Eerst informeren bij de gemeente of jij dat zelfstandig kunt regelen, die uitschrijving, misschien kan dat wel helemaal niet! Daar is vaak een ID-bewijs van de uitschrijvers nodig en een nieuw adres waar ze op ingeschreven kunnen worden, met huurcontract of ander bewijsstuk daarvoor. Wijzigingen in de gemeentelijke basisadministratie kun je niet zomaar voor andere mensen doorvoeren waarschijnlijk! Geldproblemen of niet, ze moeten zich gewoon netjes uitschrijven op jouw adres, anders zit jij straks ook in de geldproblemen. Dit geld achter houden is een mooie stok achter de deur voor ze om hun zaakjes eindelijk eens netjes te regelen.
Misschien verstandig om een afspraak te maken bij een juridisch advies bureau bij jou in de gemeenten. En over dat geld je kunt onderhandelen. Je zegt we gaan samen naar de gemeenten en waar ik bij ben schrijf jij je uit en daarna krijg je meteen het bedrag wat jullie nog toekomt. Neem wel iemand mee die jij vertrouwd hou de enveloppen in het oog laat het geld zien. Maar geef pas na het uit schrijven. Dan ben je van af. Zo iets?? Of samen achter de computer gelijk oversteken noemen wij dat.. Even slim voor uit denken.
Nee natuurlijk niet betalen. Je kunt wel zeggen ze hebben geld problemen dus ze zitten er op te wachten... Maar zolang hun ingeschreven staan krijgt ts waarschijnlijk problemen, geen toeslagen etc, dus nu maken die mensen van hun probleem ook een probleem voor ts. Ik heb het zelfde gehad, kreeg allemaal brieven van deurwaarders. Bleek ook gewoon iemand anders op mijn adres in geschreven te staan. Het is al jaren terug maar volgens mij was destijds een telefoontje naar de gemeente voldoende
Ja dit kun jij maken. Staat het zwart op wit dat je hun nog deels moet betalen? (Uiteindelijk wel doen! Want dat is wel zo netjes) maar meer hun hebben dus geen poot om op te staan.. Lekker makkelijk van hun, jou met hun problemen opzadelen.. Pas betalen wanneer hun uitgeschreven zijn.
Naar de gemeente gaan. Je zult een adresonderzoek moeren laten doen naar de oude bewoners. Neem je huurcontract mee zodat ze zien dat jij de hoofdhuurder bent. Als je een nieuw adres hebt van deze mensen kan dat helpen.
Ja staat wel zwart op wit helaas. We hebben de vloer overgenomen, schutting en rolgordijnen en moeten daar ruim 1500 voor betalen daarom in delen. Als we het niet zouden over nemen zouden wij deze woning niet krijgen namelijk. Wij wisten toen nog niet wie deeigenaar was, anders had ik daar al contact mee opgenomen. De eigenaar had de oude huurders gevraagt te helpen zoeken naar nieuwe huurders. Ik ga ook zeker wel betalen gezien ik heb getekend. Maar inderdaad eerlijk oversteken.