Probleem.. nieuwe leidster is niet leuk.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Anne1985, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik begin regelmatig om 09.30

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als je je echt stoort aan haar opmerkingen zou ik het met haar bespreekbaar maken. Maar een klacht indienen vind ik wel erg ver gaan. Het klinkt mij eerder als iemand die communicatief niet zo tactisch is. Tja, als ze verder toch goed is voor je kindje en je kindje heeft het naar dr zin bij haar dan zou ik me er niet al te druk om maken.
    Maar nogmaals, als jij er echt mee zit moet je het bespreekbaar maken.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Zo zou ik het ook aanpakken. En als het kwartje dan nog niet valt, dan zou ik haar toch er op aanspreken dat je vaker dingen van haar hoort en je toch afvraagt hoe ze het bedoeld. Zoiets van "je bedoelt het vast goed, maar het komt op mij..... over". Dan hou je het netjes en bij jezelf, maar geef je haar toch feedback.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik denk dat ze het niet eens zo slecht bedoeld als dat het lijkt. Ind gewoon iemand die niet zo tactisch is, maar het allemaal goed bedoeld.

Ik werk ook op een KDV en de ene leidster is de andere niet maar we zijn wel allemaal even gek op de kindjes, ik denk dat je ander het werk niet volhoud.

Dat ze tegen jou zegt: "wat ben je vroeg"
    Ik zeg dit ook wel eens tegen ouders, maar dat wordt niet zo bedoeld in de zin van: "je mag niet eerder komen"
    Ik werk op vaste dagen en weet welke kindjes altijd rond welke tijd komen, gewoon omdat dat een gewoonte is van ouders. Niet dat ze niet eerder mogen komen, maar ze zijn nu eenmaal vaak op hetzelfde tijdstip binnen. Dus als een kindje een keer eerder is, vraag ik uit interesse: "wat ben je vroeg?"
    En andersom net zo, als ze eerder worden opgehaald dan ik gewend ben, vraag ik het ook: "plannen?, je bent lekker vroeg?"
    Ik zie dat meer als interesse tonen dan als sarcastisch doen.

Mar als bepaalde opmerkingen je irriteren, dan zou ik ind gewoon tactisch laten weten/merken/zeggen, dat je het niet op prijs steld.
    Maar een klacht indienen? Nee, dat zou ik vrij vreemd vinden.

kus miek

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Uhhh, ik vind om 9 uur beginnen afwijkende werktijden :)
    Mijn man begint om 8 uur, en ik om 8.30, mijn man moet een uur rijden en ik anderhalf uur.

6. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Jeetje ik ga een andere baan zoeken:) begin elke dag om 7.45 en ben om 7.25 op het kdv en hij gaat om 7.30 open. Ik kan dan vast de jasjes ophangen en alles installeren en pas als ze er zelf klaar voor zijn dan ga ik weg. Ik zou me om die opmerking ook niet zo druk maken. Maar als ik die andere dingen hoor ja dan gaan mn haren wel overeind staan! Mijn zoontje komt meestal ook met andere haartjes terug als dat hij had toen hij erheen ging maar bij ons doen ze dat omdat ze dat leuk vinden (hoop ik:() :D Ik weet niet wat ik zou doen. Je wilt ook niet dat ze kindje anders gaan behandelen omdat je in hun ogen een 'zeurmoeder' bent. Dat gevoel heb ik soms wel eens. Aan de andere kant als ze net nieuw is kan het geen kwaad om misschien eens wat ervan te zeggen. Ik durf het meestal wel tegen de persoon zelf te zeggen maar soms maak ik ook wel eens een opmerking tegen een andere leidster. Zo hebben wij er een die altijd te laat is. Eerst heb ik tegen haarzelf gezegd ze moest nog iets van bakjes halen boven en toen ze terug kwam zei ze ja sorry hoor moest ook nog even wat overdragen van gisteren (onzin want dat doen ze nooit:)) en het was echt 15 minuten te laat Vervolgens zei ik ach...als ik dan toch te laat ben dan maar beter goed te laat...met een lach. Maar ze snapte de hint alleen hielp het niet. Op een andere dag was ze er nog niet en ik ging mijn zoontje wegbrengen en toen zei de leidster van mijn zoontje zijn groepje is ***er nog niet. En toen zei ik ooohhh zij is altijd aan de late kant:) Sindsdien is ze nooit meer te laat geweest. Maar ja blijft moeilijk...

Groetjes

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Beste Anne,
    Als ik jou was zou ik een gesprek met haar aangaan, en als het kan een gesprek met haar aanvragen, zodat jullie rustig zonder kinderen eromheen kunnen praten. Mocht dit geen zin hebben kun je altijd een opmerking/klacht bij de oudercommissie neerleggen, wellicht hebben meer ouders problemen met deze leidster en op die manier komt de oudercommissie erachter en kan dit dan met de leiding bespreken. Er vanuit gaande dat iedereen professioneel genoeg is zal je kind hier nooit de dupe van worden!
    Ik zit zelf in de oudercommissie van de kinderopvang, en wat voor ons heel lastig is is als mensen een klacht bij ons neerleggen zonder het met de leidster te hebben besproken, daar kunnen we eigenlijk weinig mee dus hou dat in je achterhoofd.

8. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    #28 Towser, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2010
    Ik heb ook als leidster gewerkt en op een gegeven moment merk je toch wel dat sommige dingen niet goed overkomen lijkt me. Mijn collega zei een keer tegen een moeder dat het kindje 'chagrijnig' was geweest. De betreffende moeder vond het maar niks dat ze dat zei, maar zei zelf altijd wel dat haar kind 'chagrijnig' was. We hebben het er toen over gehad en wat we altijd hebben onthouden is dat je als ouder sommige dingen kunt zeggen van je kind, maar dat mag iemand anders zeker niet doen (toen ik later zelf kinderen had begreep ik het nog beter, maar we hebben het zeker nooit meer gedaan!)
    Als het goed is ben als leidster professioneel genoeg om ook op een goede manier met ouders om te gaan, want dat is tenslotte ook één van je taken. Ik zou het zeker bespreken met de leidster, misschien steekt ze er wat van op. Als je dat liever doet (of als het niet helpt) kun je ook naar de leidinggevende gaan, die kan het dan bv. ook meenemen in haar beoordelingsgesprek (ze is nieuw toch?) Misschien hebben haar collega's wel hetzelfde met haar en zijn ze blij als iemand het aankaart.
    Succes ermee, ik snap wel wat je bedoelt, als het mijn collega was, zou ik er zeker wat van zeggen.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het misschien een stukje onzekerheid is, waarschijnlijk werken de andere leidsters al geruime tijd met elkaar en hebben zij leuk en open contact met de ouders. Niets is zo vervelend dan wanneer ouders je voorbij lopen en liever contact hebben met een vertrouwd gezicht. (niet dat jij dat gedaan hebt, maar andere ouders voor jou misschien wel) Met die zogenaamde "grappige" opmerkingen probeert ze ws te laten zien dat zij ook leuk en gezellig is, ook al pakt het nu helemaal verkeerd uit.

even oftopic: ik begrijp de discussie over de openingstijden van yukl's kdv ook niet zo, als die ouders daar zitten vinden ze het blijkbaar geen probleem. Maar heb er ook een **** hekel aan als ouders te vroeg zijn, ook al is het 5 minuten. De hoofddeur is al open want daar komen wij door, maar om het kdv binnen te gaan heb je nog zo'n deur met een tagsysteem, die draai ik dus echt achter mij op slot als het nog geen 7.30 is. 5 minuten lijkt niks, maar dat kan heel snel 10 minuten worden, bovendien werken wij vanaf half 8, ik ben er wat eerder om spullen klaar te leggen, maar wil die 10 minuutjes ook echt even voor mijzelf.

Deel Deze Pagina