Hier sluit ik mij helemaal bij aan, en zeker toen ik deze zin las; Het ergste wat hij ooit gedaan heeft is, toen ik nog bij hem inwoonde, bij mij proberen aan mijn borsten te zitten Stel je toch voor dat hij dat probeert bij jouw dochter?... Sterkte!
Sjee wat een verhaal zeg. Zelf moet ik op dit moment ook nadenken over het contact met mijn ex-stiefvader. Ik merkte dat ik bang was dat ik mijn kindje iets zou ontzeggen omdat ik zelf nauwelijks meer contact met hem heb. Maar ik denk dat je je kind helemaal buiten beschouwing moet laten. Wat wil je zelf en wat voel je zelf!? Dat is waar het om gaat! Als jij geen contact meer wilt met je vader dan is dat zo. Je kindje zal dan in die situatie opgroeien. Wil je wel contact met je vader dan is dat ook goed en ook daar zal je kind aan wennen. Ik denk dat je niet anders moet gaan denken of om moet gaan met gevoelens die je zelf hebt omwille van je kind. De keus die jij maakt is goed. Op dit moment heb ik weinig tot geen contact met mijn ex-stiefvader als ik hem tegenkom op straat dan maak ik een praatje met hem en dan is het goed. Zo zal het zijn..... Een heel verhaal maar ik hoop dat de strekking ervan je duidelijk is, ga op je eigen gevoel af!
Wat heb je toch een verschrikkelijke nare mensen op deze wereld! Meid, één tip: Hou je kind weg bij je vader! Die man is ziek....het feit dat hij al aan jou borsten wilde zitten voorspelt weinig goeds! Sterkte ermee meissie!
Dames, Het contact is bij deze verbroken. En bedankt voor jullie steun, en het duwtje wat ik nodig had. Want ik wou dit al heel lang (voordat ik zwanger was al) maar durfde het steeds niet.
Tinkerbell, Volgens mij is dit een vraag waar je zelf het antwoord al op weet, of heb ik het mis? Ik denk dat jij je kindje wilt groot brengen met bepaalde normen en waarden, en ik denk dat als jouw kindje huilend thuis komt uit school omdat het gediscrimineerd wordt, jij in alle staten zult zijn. Ook denk ik, dat als iemand met zijn poten aan de borsten van je dochter zit, je ook in alle staten zult zijn. Daarbij doet je vader niet echt zijn best voor je. Hij doet niet zijn best voor je welzijn (want hij brengt je in de schulden), en hij doet ook niet zijn best zijn dochter gelukkig te maken, want hij neemt geen contact met je op. Eigenlijk is ie ook niet echt geïnterresseerd. Waarom het jezelf zo moeilijk maken? Waarom jezelf kwetsen en je kindje meenemen naar hem toe. Om een afwijzing te krijgen? Daar is je kind toch veel te goed voor? En anders jij wel! Hij is je vader, ja, maar zo gedraagt hij zich niet! Laat je hormonen niet de scepter zwaaien in dit geval! Uiteraard is het je eigen keus. Veel succes met het nemen van een beslissing. Liefs, Ireen
pff ik had mijn pa echt niet meer willen zien als die zo iets had gedaan. En dan kunnen mensen wel zeggen het blijft toch je vader maar dat vind ik dan juist nog meer reeden om het contackt te verbreeken! Een vader doet zo iets niet bij zijn kind! En of je hem nou met tegen zin 2 x per jaar ziet of helemaal niet... En als mijn kindje wat zou gaan vraagen gewoon eerlijk zeggen dat mama niet zoon liefe papa heeft!
Ik ben trots op je. Je hebt naar je hart geluisterd. Dat is altijd goed. Ik denk dat dit ook het beste is. Heel veel sterkte hiermee.Het lijkt me niet iets wat je 1,2,3 vergeet!
Ik begrijp hoe je je voelt over het wel of niet contact. Nu is mijn situatie totaal anders, maar ik heb er voor gekozen om een van mijn ouders geen contact te hebben laten met mijn kind. (Had zelf trouwens ook geen contact). Ik heb dit allereerst puur voor het kind gedaan, om hem/bepaalde dingen te besparen. Je zult zelf moeten inschatten of het een nadelig effect zal hebben op het kind, maar ook niet te vergeten, JULLIE relatie. Ik ken ook de bekende zin: Ja maar het blijft je vader. Vaak weten mensen niet waarom en hoe he tis om tot zo een moeilijke beslissing te komen. En ja je moet ook overwegen of dit een nadelig effect hebt op de relatie tussen jou en jouw vriend. Dat heeft namelijk ook nadelig effect op heel je gezin. Doe wat je het beste lijkt en het is hoe dan ook jouw keuze en niemand moet je daarmee lastig vallen. Als ze dat wel doen, dan geef je duidelijk aan dat dit jouw keuze is, jouw probleem en dat jehet ongepast vind dat iemand anders zich daarin mengt. Met of zonder goede bedoelingen. Veel succes meid.