Probleem oppasoma's

Discussion in 'De lounge' started by Angeliekie, Jun 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik snap je vriend wel, maar vind niet dat je mag verwachten dat je je moeder dan 's ochtends zon eind te laten rijden. Ze komt wel oppassen zodat jullie kunnen werken, vind het beetje schandalig. Ze is goed genoeg om op te passen maar om te slapen & misschien die paar uur dat je dr s avonds ziet, zijn te veel?

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,225
    6,670
    113
    In dit geval zou ik het welzijn van je vriend belangrijker vinden dan de wensen van je moeder. Ik zou het dan ook op deze manier brengen bij je moeder en dan tevens vertellen dat je iets anders hebt bedacht zodat je moeder toch tijd met haar kleinkind kan doorbrengen. Bijv dat jullie de kleine 1 keer per maand naar haar toe brengen in het weekend. Dan hebben jullie direct tijd voor jullie zelf. Dat lijkt me gezien je vriends situatie ook best belangrijk.

3. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Dit dus!

Ik heb zelf een burnout gehad en ervaar nog de restverschijnselen. Ook ik hang sterk aan een bepaald ritme, en mn huis is mn rustpunt.

Uberhaupt elke week op een vaste dag visite, laat staan logeren dat zijn te veel prikkels. Gaat fout geloof me.

Ik snap je vriend dus volledig voor 10.0000 %

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik snap je vriend van de ene kant wel, van de andere kant denk ik verwacht je dat je achoonmoeder 120 km gaat rijden om 1 dag (waarschijnlijk ook nog zonder vergoeding) te komen oppassen? Ik ben eigenlijk van mening dat ze jullie uit komt helpen (jij wil je kind immers niet naar een kdv doen) dus ik vind dat daar best een nachtje logeren tegenover mag staan.... 120 km rijden voor op te passen zou ik iig niet doen!

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Ik kan me je vriend helemaal voorstellen elke zondag een logee hebben is gewoon een enorme breuk voor zijn privacy , en ik kan me helemaal voorstellen dat hij dat niet ziet zitten.

De volgende keer zou ik ervoor kiezen om zoiets eerst met je vriend te bespreken en samen een besluit te nemen voordat je oma blij maakt met een dood musje.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,231
    16,599
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik begrijp je vriend wel.
    Ik zou er ook geen zin in hebben.
    Is het geen optie om het af te wisselen?
    De ene keer komt je moeder bij jullie en de andere week gaat je kindje bij je moeder logeren?

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    vind het ook knap van je moeder dat ze dit uberhaupt wil doen. zo ver rijden voor een dagje met je kleinkind zodat je dochter kan gaan werken. mijn ma zou me voor gek verklaren als ik dit zou verlangen..... dan werk je maar niet zou ik te horen krijgen. want oppassen is toch echt wat anders dan oma zijn.

vind overigens niet dat je man overdrijft 1x pw een logee is echt heel erg aanstrengend een keertje is leuk maar elke wk.......

je moeder klinkt als een lieve vrouw die hulpgevend is. snap wel da ze zich zo aan de kant gezet voelt. het is nogal wat om dit aan te bieden als je niet om de hoek woont. maar zou toch de kant van je man kiezen op dit punt. en proberen een oplossing te zoeken. miss idd in een gastouder oid. en dan de oma`s beide lekker oma laten zijn en af en toe eens lekker oppassen als het niet voor werk is en dus een wekelijkse dag.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

in deze zou ik toch echt voor een gastouder gaan.

Ik vind dat je niet kan verlangen dat je moeder 120 km gaat rijden elke week voor 1 dag oppassen, buiten het feit om dat je de familie tijd hard nodig hebt straks en die zondagavond inderdaad meestal de "rust"avond is.

9. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Dank voor alle reacties.

Ik snap het van beide kanten ook, ik zou zijn moeder, waar ik een goede band mee heb, ook niet als loge willen hebben, maar van de andere kant snap ik mijn moeder ook.

De afstand interesseert haar totaal niet, al zou ze 1000 km moeten rijden, ze wil dat omdat ze tijd met haar kleinkind wil doorbrengen. Ik denk ergens ook wel dat het een kwestie van 'cultuur'. Verschil is, ik kom uit zuid limburg en merk toch dat naar mijn mening het hier (brabant) al een stuk 'koeler' is.

Zojuist nog even gebeld met mijn moeder die aangeeft dat het haar niet uitmaakt om bijv. Om 5 uur op te staan eens per week om hier op tijd te kunnen zijn, ik vind dat bezopen maar snap ook wel dat dit voor haar geen opgave is, ze heeft het er graag voor over.

Kdv vind ik zelf gewoon geen fijn idee, klinkt als doemdenken maar ik heb dan toch zoiets van je weet niet hoe ze daar met je kindje omgaan en hoeveel aandacht ze krijgen. Zal echt allemaal wel meevallen maar ik wil het gewoon niet.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mag ik vragen wat de leeftijd van je moeder is?

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik sluit me aan bij veel van de reacties. Blijven slapen iedere week zouden wij ook geen optie vinden. De afstand is gewoon te groot. Waarom niet een gastouder inschakelen en misschien dan 1 keertje in de maand je moeder ofzo? Of bij een KDV kan je ook de hoeveelheid opgeven als je dit van tevoren weet.

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Het lijkt mij voor zowel je moeder als voor jullie slopend om elke week op een dag 120 km heen en terug te moeten rijden voor een dag oppassen.. In het geval dat jullie de baby op zondag wegbrengen zijn jullie ook direct een deel van het weekend kwijt. Ik vraag me af of je vriend daar gelukkig van wordt.

Heb je nagedacht over een oplossing als jouw moeder plotseling verhinderd is door pech of wanneer ze onverwacht ziek is door de griep of zo? Dan ga je die afstand pas echt goed merken.

Ik vraag het omdat mijn ouders op dezelfde afstand wonen en hoe graag ik ook zou willen dat ze zouden oppassen, ik vind het gewoon niet helemaal realistisch..

13. Koon

Koon Niet meer actief

Dat heeft er echt helemaal niets mee te maken, wat een onzin!!
    Mijn moeder past ook wekelijks op, maar iedere week logeren zou echt to much zijn hoor.
    Ik zie mijn moeder echt niet alleen als goed genoeg om op te passen, alsjeblieft zeg! Mijn moeder geniet van het oppassen, heeft het zelf voorgesteld en wij zijn heel blij dat we 1 dag in de week oppas hebben, ons zoontje een goede band met zijn oma heeft, mijn moeder ons zoontje zoveel ziet etc etc.
    Een ouder laten oppassen gaat verder dan alleen een gratis oppas. In onze situatie in ieder geval wel.

14. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0

Het is idd doemdenken..want een kdv is superleuk voor je kindje..leert ook met andere kindjes te spelen..
    Waarom niet naar gastouder dan of zoals de meeste schrijven op zondag naar je ma en maandag terug?

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dit vind ik dan wel "gevaarlijk". Stel dat je moeder ziek is, of gewoon geen zin meer heeft om om 5 uur 's ochtends in de auto te stappen om op de kleine te passen. Wat dan? Heb je een vangnet daarvoor? Kun je dat ondervangen als dat opeens weg zou vallen?
    Dat voor mij zou een dealbreker zijn. Ik zou dan dus zelf tegen moeders zeggen, lief aangeboden, en ik zal vast wel eens een keertje van dat aanbod gebruik maken, maar ik zoek een vaste, meer stabiele oplossing.

Mijn moeder doet het ook voor mijn zusje. Alleen die woont 360 km verderop in Duitsland. En ze doet het 1 keer per maand, want mijn zusje heeft een, in mijn ogen fragiele, regeling met mijn moeder, mijn vader, haar schoonouders en zelf 1 dag thuis. Op die manier hoeven mijn nichtjes maar 3 dagen naar het KVD. En het is constant een geschuif van wie past wanneer op, en met vakanties is het helemaal een drama.
    Ze slaapt dus daar, dat is echt een must, maar ik moet er zelf ook niet aan denken.

16. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Het is vooral omdat ze zo graag wil, ik ben heel erg close met mijn ouders en bij ons is het ook gewoon normaal om dingen voor elkaar over te hebben waarvan anderen misschien zouden denken, die is gek.

Zij is bang dat ze haar kleinkind straks maar eens per maand zou gaan zien ofzo, en dat is gewoon echt te weinig. Snap ik heel goed want ik zou dat ook niet leuk vinden. Ze willen een goede band met het kindje opbouwen en om eerlijk te zijn vind ik dat ook wel erg belangrijk.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Sja, een goede band met het kindje opbouwen kan ook zonder iedere week te zien, maar dat is misschien persoonlijk. De dochters van mijn andere zus zien mijn moeder niet eens iedere maand, en toch zijn zijn zot op elkaar. Ze hebben geen slechtere band o.i.d. dan de meisjes van mijn jongste zusje, waar ze iedere maand oppast.
    Daarbij komen de dames zo'n 2 keer per jaar afzonderlijk een weekje logeren bij Opa en Oma ...

Oma is Oma, Opa is Opa. Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf mee omgaat.

Je heb te maken met de vriend, die geeft aan dat ie dat niet trekt, dan zul je (hoe lullig misschien ook voor je moeder) toch echt de kant van je man moeten kiezen. En daar zal je moeder zich toch ook in moeten schikken vrees ik. Je zou hetzelfde verwachten van hem denk ik, dat hij achter je staat in jou beslissingen toch?

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    is het dan gewoon geen makkelijkere optie voor alle partijen dat je moeder dichterbij komt wonen?

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Da's wel een heule rigoreuze oplossing voor 1 dag oppassen ;)

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Niet alle kdv zijn superleuk, heb al veel negatieve ervaringen meegemaakt ermee :)
    Zou ik persoonlijk eerder voor een gastouder kiezen...

Is het geen optie dat je kindje de avond ervoor al naar oma gaat? Zal oma ook alleen maar leuk vinden denk ik?

Share This Page