Probleem oppasoma's

Discussie in 'De lounge' gestart door Angeliekie, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Natuurlijk is het belangrijk dat de kinderen een band met hun grootouders krijgen... maar eens per week is daarvoor in mijn ogen niet direct nodig.
    Sorry hoor, maar onze kinderen zien opa en oma ook maar eens per maand.... eerder eens per 6 weken denk ik zo. Mn schoonmoeder zagen ze nog minder, en toch was er wel een band hoor.

(Helaas is SM twee weken geleden zeer plotseling overleden, dus een verdere band zullen ze niet krijgen.)

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hahaha moet moeder verhuizen? Die werkt toch ook nog, zal vast een huis hebben etc.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou je moeder achter de hand houden voor als je kind een keer een paar dagen ziekig is, of voor een logeerweekendje als jullie eens iets met z'n tweeën willen doen.
    Wekelijks 120 km heen en weer, ik zou het niet doen en ik zou het haar ook niet laten doen. Al zegt ze duizend keer dat het haar niet uitmaakt. Het is gewoon te veel.
    Met kind heen en weer zodat zij niet hoeft te reizen: gaat nog wel als het een baby is, die slaapt wel en heeft er niet zo'n last van. Maar als ze een jaar of 2 zijn, is het in mijn ervaring héél vervelend om na een werkdag nog eens 2 uur met ze in de auto te moeten zitten terwijl het voor hen slaaptijd is. Die van mij worden in elk geval heel narrig wakker bij het uit de auto halen. Duurt lang voordat ze weer in slaap komen en zijn vaak onrustig in de nacht, of chagrijnig de volgende ochtend.

Laten logeren op zondag: zeker niet doen als je vriend nu al aangeeft daar moeite mee te hebben. Ik heb zelf ook wel eens moeilijke periodes, en juist zondagavond is dan zo'n beetje het slechtste moment van de week. Dan moet je niet ook nog een logé hebben, iedere week.
    's Ochtends 120 km rijden zou ik ook niet doen; straks staat je moeder in de file en kun jij niet op tijd naar je werk.

Maar ja. Ik heb ook gekozen voor kdv-opvang voor mijn kinderen, dus we zitten er sowieso al heel verschillend in. Je zou op z'n minst eens een paar kdv's kunnen bezoeken, dan zie je hoe ze met de kindjes omgaan. Mijn kinderen zijn altijd gék geweest op hun juffies. Dat zou niet zo zijn als het daar zo vervelend is, want vooral dochter is niet de makkelijkste naar anderen toe...

Als ze zó bang is om veel van haar kleinkind te missen, vind ik het helemaal niet zo'n bizar idee om te gaan verhuizen. (persoonlijk vind ik dat minder gek dan iedere week 120 km heen en terug te gaan rijden voor een paar uur oppassen).

Of jullie gaan in vakanties een of twee weken bij je ouders (in de buurt) logeren. Heeft ze lekker de vakantietijd met haar kleinkind.

4. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik vind het echt lief van je moeder dat ze haar wekelijks vrije dag wil opofferen om op haar kleinkind te passen en daar ook nog 120 km voor komt rijden (en weer 120 km terug rijden?)
    Als de band tussen je moeder en je vriend goed is snap ik het probleem niet zo, je kan ook 1 of 2 keer per maand zeggen dat je de kleine daar naartoe brengt als jullie een keer een avondje samen thuis willen zijn..
    Het scheelt je een hoop geld aan een dag kinderopvang.
    Misschien een idee om het eerst te proberen en als je vriend het uit eindelijk niks vindt kun je het altijd nog anders doen toch? Wie weet valt het allemaal wel mee en met je moeder goede afspraken maken dat ze er niet is om met jullie huishouden te bemoeien bijvoorbeeld.

5. knap

knap Niet meer actief

Zo raar is dat nog niet gedacht.

Zo te lezen heb jij een hele lieve moeder en zou jij het zelf ook gewoon heel erg leuk vinden als jou moeder een keer per week gaat oppassen.

Op de dag dat jou moeder gaat oppassen kan je dan niet kijken of je sm als nood kan oppassen. als bijvoorbeeld je moeder pech onderweg krijgt of iets.

Ze kiest zelf voor de afstand omdat ze gewoon heel graag wilt oppassen en een band met je kindje wilt opbouwen en jij zelf denkt er is niemand buiten mijn zelf om die beter voor mijn kindje kan zorgen dan mijn moeder.;)

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk eerder dat TS verderop is verhuisd en niet moeders. Daarbij werkt moeder volgens mij nog. Moet ze dan wel 120 km een paar dagen per week om naar haar werk te kunnen?

Dat vind ik dan weer de wereld op z'n kop.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha meteen andere job dan maar

8. Onje

Onje Niet meer actief

Meid ga nou eens kijken op een kdv. Het kan echt zo leuk zijn.
    Lemmy zit er sinds hij 1 is als ik had geweten hoe geweldig hij het vond had in het (wanneer financieel mogelijk) eerder gedaan. Mijn kind wil niet eens naar huis als ik hem kom halen. Zodra ik s ochtends zeg ga je naar de kindjes wordt hij wild van vreugde.

Die 120 km heen en weer reizen zou ik absoluut niet doen. Dat gaat je moeder opbreken. En ik zou het haar niet eens laten doen hoe graag ze het ook wil. Het is gewoon niet prettig.

Laat je moeder lekker een weekendje oppassen als jullie er even tussen uit willen.
    Of gewoon eens zomaar zodat jullie lekker met z'n 2en zijn.

En die band die komt er zeker wel hoor!! Daar hoeft je elkaar echt niet eens per week voor te zien

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn moeder woont 175 km bij ons vandaan. 1x per 2 weken past ze op bij ons thuis op donderdag. Ze komt dan woensdagavond en gaat donderdag na t avondeten naar huis. Ze wil dit ook zelf en wij vinden het slapen geen probleem. Gezellig juist! Het is dan niet elke week, daar is het te ver voor.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier juist bewust voor een KDV gekozen. Schoonouders werkte niet meer en wilde dolgraag oppassen. Wij vonden dat een opa en oma een opa en oma moesten blijven. Wanneer ze oppassen moeten ze zich aan de regels houden en ik vind het juist heerlijk dat bij mijn moeder van alles mag.

Daarnaast wilde ik graag zekerheid. Als schoonouders ziek waren, konden we ze niet brengen en op een KDV hadden ze altijd een leidster.

Daarnaast hadden ze het er altijd super naar hun zin, was het een prettige voorbereiding naar de basisschool en waren ze altijd onder de kindjes.
    Ik heb het KDV echt als heel positief ervaren.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    het is maar een idee hoor

12. knap

knap Niet meer actief

Ja denk ook dat dochter verhuist is. Maar nu wil moeder perse wel oppassen en kiest ze bewust nu zelf voor die afstand.

Het is nog niet zo ver laat ze een goed plan bedenken en de toekomst wijst uit of het werkt of niet.

13. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ik ben idd verhuisd en mijn ouders zouden sowieso nooit gaan verhuizen want ze hebben alles in hun woonplaats (incl. eigen ouders die ook achteruit gaan) dat is ook echt geen optie.

Mijn moeder redeneert dat het 'maar' 1,5 uur rijden is en zij dat graag overheeft ( dat is niet eens echt het goede woord want ze wil zoo graag) en ik heb wel het idee dat zij 'beter' voor mijn kindje kan zorgen dan een vreemde.

Schoonmoeder is werkloos dus die heb ik altijd achter de hand en mijn werk is zo flexibel dat ik thuis kan werken of dagen kan ruilen.

Kdv is een optie mocht mijn moeder het niet meer gaan trekken maar dat kan ik niet voorstellen, contact met andere kindjes maak ik me ook niet druk om want in onze vriendengroep is er een babyboom gaande.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dat altijd zo'n drogreden. "Je kiest bewust voor die afstand". Ze woont er wss al een eeuwigheid (Limburgers zijn doorgaans erg honkvast), en omdat de dochter opeens gaat verhuizen is het opeens het probleem van Oma?

Oma mag dan wel perse willen oppassen, het lijkt me eerder dat TS meer rekening met haar man moet houden dan met oma.

15. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Zo te lezen ben ik één van de weinigen die het wel vreemd vind.

Mijn ouders/schoonouders zouden altijd welkom zijn in ons huis, al was het maandenlang.
    Gewone gastvrijheid maar ook een stukje respect. Zij zijn degenen die ons hebben groot gebracht en dan zouden ze niet eens één nacht in de week welkom zijn. Nee, zo zitten wij niet in elkaar.
    Daarbij komt nog eens dat het superlief is van je moeder dat ze op wil passen.

16. knap

knap Niet meer actief

Lees post hier voor terug wat t.s zelf schrijft. Zo raar waren mijn gedachte.s niet.
    T.s wil het zelf ook heel graag en er is opvang achter de hand...

Als het te zwaar woord kunnen ze altijd nog veranderen maar zo te lezen krijgt ts een leuke oma voor haar kind.
    En met haar man ze zullen er zelf echt wel goed uit komen uit eindelijk. Slapen is al haast van de baan misschien op een uitzondering na! En voor de rest blijft alleen die afstand een (probleem die oma niet als probleem ziet) Ze is volwassen en zal van uit die keuze zelf goed kunnen bepalen of ze het aan kan ja of nee.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou niet durven mijn moeder voor te stellen te gaan verhuizen voor 1 dag oppas. Alsof dat heden ten dage zo vreselijk makkelijk is. Zelfs als mij moeder dat voor zou stellen zou ik haar voor compleet gek verklaren.

Maar TS d'r moeder zal het ook niet doen, gelet haar laatste post. Mijn moeder wil ook graag, en ze is een vreselijk lieve leuke Oma, maar ik zal er geen gebruik van maken.

Verschil is wel dat ik niet "angstig" ben van het KVD, ben er al wezen kijken en al die blije kindjes die lekker met elkaar spelen, geweldig gewoon.

Daarbij denk ik dat TS hier meer rekening moet houden met haar man dan met haar moeder, maar ook dat is dan weer persoonlijk denk ik.

18. knap

knap Niet meer actief

Had het niet over het verhuizen het enige wat ik schreef was misschien geen gek idee. ( meer als grap eigenlijk) niet serieus bedoeld.

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn moeder past ook op onze dochter. Maar ik zou haar zeker wel laten slapen als ze zon eind moet rijden. En dan vind ik het overkome. Dat ze alleen goed is om op te passen. Zij maakt het ts makkelijker kan ts het haar ook wat makkelijker maken!

20. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap je vriend wel maar vind het ook wel erg lief van je moeder dat ze iedere week jullie kant op wil komen. Je kunt het natuurlijk altijd eerst proberen. En als dat voor je vriend na een tijdje geen optie meer is, dan kun je altijd nog naar een andere oplossing zoeken toch?

Deel Deze Pagina