Het gaat niet alleen om TS, maar ook om haar man. En als die aangeeft, terwijl hij dus niet goed in z'n vel zit, dat hij het niet ziet zitten dan mag daar toch ook rekening mee gehouden worden? Ik weet natuurlijk niet precies waar hij last van heeft, maar in periodes waarin ik tegen overspannenheid aan zit (of er dwars doorheen), moet je mij op zondagavond echt met rust laten. Dat moment van de week is voor mij dan heel erg stressvol. Ik spreek ook nooit iets af op zondagavond. Misschien werkt het wel beter als ze een andere dag in de week zou kunnen, of is dat ook niet te organiseren met haar werk?
Oh mijn hemel, ik zou er ook niet aan moeten denken om iedere zondag-maandag mijn ouders over de vloer te hebben! Ik snap je vriend he-le-maal. Als ik jou was zou ik een flexibele gastouder zoeken en je moeder voor de leuke dingen laten oppassen. Ze woont zover weg!
Een goede band opbouwen kan evengoed he. Hier passen schoonmoeder en schoonvader twee middagen op een lange en een korte ( 9 uurtjes) en twee dagen Kdv (waar ze het super naar dr zin heeft). Schoonmoeder blijft dan hier eten twee keer in de week en geloof me daar heb je niet altijd zin in na een moeilijke of drukke dag werken en dan zijn het maar middagen. Heb een hele goede band met hun maar toch ook op mijn privacy gesteld Doch zorgt ik er zelf voor dat ze andere opa en oma ( mijn ouders) ook voldoende ziet die komen regelmatig een bakkie thee drinken of andersom, halen haar op om te joetsen en zo. Het hoeft dus niet zo te zijn dat ze haar maar een keer per maand zien. Daar ben je zelf bij. Schoonmoeder wil hier graag nog meer oppassen ipv dat we Kdv afnemen. Maar dat wil ik niet ivm dat oma ook nog tijd moet hebben om oma te zijn. Tevens betalen we schoonmoeder om het zakelijk en duidelijk te houden dat ze oppas is op dat moment. Dit maakt het makkelijker dingen te bespreken. ( schoonmoeder is nogal dominant en eigenwijs doet graag haar eigen ding) Hier past schoonmoeder ook voornamelijk op omdat ze het zo leuk vind. Gelukkig hebben we een goede band met hun en we gunnen hun het van harte de extra tijd met ons meisje.
Hier passen mijn ouders (moeder, want vader werkt fulltime) 2 dagen in de week op. Ze houden zich aan onze regels en toch zijn ze ook op die dagen een echte opa en oma. De oudste heeft een supergoede band met ze en bij de jongste zal dat ook zeker gebeuren. Dus laat opa en oma opa en oma zijn, kan hiermee ook heel erg goed. Wij hebben iig nooit problemen ondervonden. Een kdv vind ik ook zeker geen slechte optie, een hele goede plek voor kinderen, zonder twijfel. Maar wij konden het zo doen en wij zijn allemaal superblij dat we het zo hebben gedaan en nu met de jongste ook weer doen. Dus ik snap ts heel goed en haar moeder ook. Superlief dat ze zo'n eind wilt rijden, wat een schat van een vrouw! Probeer het gewoon, als het niet gaat, op welke manier dan ook, dan heb je dus je schoonmoeder nog achter de hand. Maar hier gewoon goede afspraken in en dan komt het echt wel goed! Succes met je laatste loodjes!