hallo, ik weet niet goed waar ik moet beginnen maar de titel zegt het al probleem met opvang van de kinderen. ik heb een dochter van bijna 4 en een dochter van 1,5 jaar. Mijn partner werkt van maandag tot vrijdag gaat om half 7 de deur uit en komt tegen 17.00 a 18.00uur thuis. ik werk 28 uur in de zorg als contactverzorgende gemiddeld 4 dagen in de week verdeeld over ma t/m zondag. om de week in het weekend en dan heb ik door de week maar 2 a 3 dagen opvang nodig tot 16.00uur. Mijn schoonmoeder heeft altijd opgepast dit ging altijd prima, maar zij sukkelt met gezondheid, dus zij kan niet meer zoveel oppassen, mijn moeder past dan nog wel eens op om haar te ontlasten maar ook zij heeft gezondheidsproblemen. Nu heb ik enige tijd geleden allerlei opties bekeken en bij ons in de buurt is geen opvang wat al zo vroeg open gaat en moeten beide om half 7 de deur uit. Ik had 1 kinderdagverblijf gevonden waar dit wel mogelijk was maar ontzettende lange wachtlijst en is nog steeds geen plaats. Nu blijkt dat de opvang van mijn kinderen wederom een probleem gaat geven, mijn moeder gaf aan dat ze het niet meer kan. Ik wil eigenlijk niet op hun terugvallen en ze geven aan dat het niet meer lukt en voor een andere optie kijken maar helaas deze kan ik op het moment niet vinden, heb al naar gastbureaus gebeld allerlei kinderopvang etc. Nu is mijn probleem dat ik in mijn functie niet naar de avonddienst kan en overdag moet werken. Mijn dochter wordt in april 4 dus die gaat dan naar de kleuterschool zij hoeft dan alleen maar op school te komen en kan overblijven. Ik zit met mijn handen in mijn haren want stoppen met werken is eigenlijk geen mogelijkheid maar ik merk dat ik er zelf heel veel moeite mee krijg om naar mijn werk te gaan en om iedere week in de stress te zitten wie op mijn kinderen past is ook niet prettig. En zelf merk ik dat ik op mijn tenen begin te lopen en zelf ook niet meer aankan die stress iedere keer, begin slecht te slapen ik krijg mijn huishouden niet meer geregeld het wordt mezelf ook teveel. Er zijn momenten dat ik denk ik meld me ziek langdurig om zelf een burn out te voorkomen(want dit voel ik aankomen) maar dit betekent dan dat mijn contract op het spel zet zou een vast contract krijgen in juli. en ik kan het niet veroorloven om mijn financien te missen, als ik dan ziek zou worden dan vervalt mijn contract en met recht op ww kan ik het wel 2 jaar redden, stoppen met werken is geen optie, andere baan kan wel maar financieel erg achteruit en weet ik niet of we het dan wel redden. Kortom ik weet het niet meer, mijn relatie staat onder druk hierdoor, mijn man heeft ook geen ruimte in zijn werk om later te beginnen is ook geen mogelijkheid, ik zelf trek het niet meer, ik weet bij god niet wat ik moet doen.
Kan je geen gastouder in de buurt vinden die het geen probleem vind om vroeg je kindjes op te vangen ? Ikzelf zit ook te denken om gastouder te worden (baan in de kinderopvang verloren en moeilijk aan een baan te komen) Maar ik zou het echt geen probleem vinden om kids zo vroeg op te vangen..
Biede keren heb je recht op een uitkering! Of je nu ziek bent of dat je in de WW komt. Dus in die zin is er altijd wel inkomen. Al heb je uiteraard liever een baan!
dat is het nu juist ik hou van mijn baan, maar ik hou ook van mijn kinderen en op het moment heb ik het idee dat ik moet kiezen,daarbij mijn dochter mist me iedere keer ook zei krijgt er moeite mee dat ik moet werken ik vind het heel moeilijk, maar ik moet echt een keuze gaan maken, ga ik mijn baan opgeven voor mijn kinderen doe ik alles, maar ik kan niet zonder inkomen. maar het is echt een probleem ik vind geen gastouder, zelf gastouder worden is niet mijn ding. ik kan de grootouders niet belasten ermee dat is ook duidelijk ben al lang blij dat ze het zo lang hebben vol gehouden.
Wat een vervelende situatie! Waar woon je? Misschien zijn er hier dan mensen die gastouder zijn / een gastouder kennen met plek.
Gastouder is ook de voordeligste optie omdat je dan alleen de uren betaald die je afneemt. Misschien n oproep op t forum plaatsen? Volgens mij bestaat d'r ook een website die mensen koppelt voor opvang. Anders is overleggen met je werk wat daar de opties zijn? Sterkte
o wat een lastige situatie zeg. En iets van een 'nanny'? niet een inwonende, maar tegenwoordig heb je ook sites die eigenlijk gastouders o.i.d. aanbieden die bij je thuis komen, misschien dat via die weg iets mogelijk is?
Misschien toch overleggen met je baas, dat je op je werkdagen later mag beginnen? Bij ons werken de persoonlijk begeleiders ook avonddiensten, of ze starten met 8.30 uur tot 17.00 uur. Misschien kan je werkgever ook bemiddelen in opvang? Lastig in ieder geval, misschien een andere functie waarbij je 's avonds kan werken? Of een collega met hetzelfee probleem vinden, en dan wisselend van elkaar werken en elkaars kinderen opvangen? Dat gebeurd bij ons ook wel.
Dat is niet helemaal waar, ik heb ze hier voor ongeveer 70 uur aangemeld maar maak veel minder gebruik ivm oproepkracht. Maar moet toch die 70 uur betalen, ook al komen ze heel weinig. Die fout hebben ze hier bij mij gemaakt, want heb geinformeerd bij belasting enzo en die geven aan alleen de gemaakte uren...maar je betaald dus gewoon de aangemelde uren!
Nou, dan is er bij jou inderdaad iets niet goed gegaan. Ik ben momenteel gastouder aan het worden en als het correct geregeld is betaal je toch echt alleen de uren die je afneemt.
Volgens het regelement van de GOB moet ik de aangemelde uren betalen, en niet wat ik enkel afneem maar gewoon het totaal plaatje. Is dat per GOB verschillend of heb ik een verkeerd bureau getroffen? Om deze reden knden ze namelijk niet naar het KDV omdat hun wel gewoon een tarief aanhouden, maar blijkbaar bij onze GOB dus ook dus eigenlijk kom ik er niet ver mee.
Je hebt helaas echt een verkeerd bureau getroffen. Mijn bureau heeft een uurprijs, deze wordt dus betaald per uur wat je als ouders afneemt. Dat is inderdaad een van de grote voordelen van een gastouder boven een kdv. Vind het ook wel heel krom, op een kdv werken de leidsters altijd, dus is die vaste prijs logisch. Maar wanneer een gastouder geen kinderen heeft dan is ze gewoon vrij, best gek dat je dat wel moet betalen toch.
Wat vervelende situatie! Is het misschien een optie om tijdelijk ouderschapsverlof op te nemen, dan kun je nu even iets minder gaan werken je behoud je contract (tijdelijk niet je volledige salaris) en je hebt dan misschien iets meer tijd om een oppas te vinden. Misschien kun je zelf een advertentie ergens zetten voor een oppas aan huis (zwart werk). Vrienden van mij hebben zo hun oppas geregeld. Misschien dat je iets met vrienden op bur en kunt regelen, jij de ene dag op hun kindjes passen en dat hun dan een andere dag op jou kids passen. Het. Is niet optimaal maar goed het is misschien iets... Ik werk zelf ook in de zorg dus weet hoe lastig het is!
Nee hoor, ligt aan de afspraken met het GOB. Wij betalen ook voor wat we aanmelden en niet voor wat we afnemen. Zo heeft de GO ook een vast inkomen. En het verschilt bij ons niet heel veel met wat we werkelijk afnemen dus niet zo'n probleem.
@rijtjes: wat voor contract jij hebt ligt aan de aan de gastouder. Veel gastouders willen geen flexibel contract vanwege de onzekerheid in inkomen. (weten we ondertussen uit ervaring) @Ts: zou inderdaad op zoek gaan naar een gastouder. Heb je al gekeken op marktplaats? Veel gastouders melden zich daar ook. Welk gastouderbureau je gebruikt maakt op zich niet zoveel uit. Afspraken maak je met de gastouder.
Wat naar dat je zo in de knoei zit met de kinderopvang. Is het anders een idee dat je moeder en/of schoonmoeder alleen nog maar de uurtjes oppassen voordat de kinderopvang/gastouder open gaat? Een paar uurtjes (hooguit) in de ochtend. Verder vind ik het wel erg dat je al je gereserveerde uren moet betalen aan de gastouder, ook al gaan je kinderen maar een paar uur. Misschien een compromis mogelijk? Bijvoorbeeld 50 uur reserveren en betalen en daarnaast op oproepbasis?
Hoi, Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar vervelend verhaal. Ik mis alleen in dit plaatje je wederhelft. Is het niet mogelijk dat hij kortere dagen maakt? Of later vertrekt. Succes ermee.