Hoi hoi.. Wij zelf maken sinds januari gebruik van flexibele opvang bij het kinderdagverblijf. Er is een minimum uur van 30 u per maand, daarnaast betaal je na afloop eventueel de extra afgenomen uren. Bij ons bestaat dit ook pas kort, misschien is het ook wat voor jullie? Wij werken namelijk zelf ook onregelmatig en dit is echt ideaal voor ons. De tijden hier zijn van 7 tot 19 uur dat ze opvang bieden en je geeft zelf van te voren (minimal 2 weken v t voren) aan welke dagen je de komende periode afneemt en uren. Kan en mag ook bijvoorbeeld 2 uur zijn, 3 uur, hele dag enz. Voor ons is dit echt super .. Ik werk zelf ook in de zorg ... Gewoon een tip Hopelijk komen jullie er snel uit.. Waardeloos die opvang stress...
mijn wederhelft neemt zo nu en dan wel eens vrij als het echt in de knoei loopt gelukkig maar ja de dagen raken op. En helaas kan hij ook niet later beginnen, het gaat zich inderdaad om de vroege uurtjes. Helaas is er een kinderdagverblijf maar die heeft een superlange wachtlijst, mijn oudste dochter kan daar al niet meer terecht die wordt vier. Ja gastouders ook moeilijk, er was eentje beschikbaar maar bij haar thuis en dat was niet in de buurt zij heeft nog kindjes dus kan mijn dochter niet naar school brengen. Ja ouderschapsverlof is misschien nog een optie maar dan zit ik met de andere dagen in mijn maag, bedankt voor het meedenken. Ik vind het echt verschrikkelijk dat het zo moet gaan, voor deze week is al geregeld, maar merk dat het niet van harte is verschrikkelijk en ik begrijp het ook nog dus moet snel voor een oplossing zoeken.
Wat jammer dat het zo gaat. Hier ook flink geregel. Ik werk ook in de zorg en begin om 7.00, mijn man is dan ook aan het werk. Voor ons is de oplossing een gastouder. Ik kan ze als ik vroeg heb ze vanaf 6.30 brengen. Ik ken ook geen KDV wat al zo vroeg open is. En wat ook ideaal is dat de gastouder ze aankleed en met hun ontbijt.
Is er bij jou geen flexibele kinderopvang in de buurt? Ik doe hetzelfde als jij doet ook 24 uur en kan een maand van tevoren opgeven wanneer ik opvang nodig heb. En anders een gastouder bij jou thuis? Die kan dan ook op die dagen je dochter naar school brengen bijvoorbeeld.
Bah wat vervelend zeg. Als je in mijn woonplaats woont, mag je ze wel bij mij brengen. Kans is alleen niet erg groot. Woon in gelderland. Hopelijk heb je snel een oplossing.
jawel er is flexibele opvang 1 in de hele omgeving en die heeft een ontzettende lange wachtlijst, hier kan ik zowiezo nog maar 1tje brengen als er al plaats is die ander wordt al vier. en zoals ik al eerder zei gastouder in flexibele vorm valt ook nog niet mee, het is of twee net te veel, of bij de gastouders thuis en kan de ander niet naar school want het is niet in onze wijk. en ga zo maar door Nu zijn afgelopen week beide kindjes flink ziekgeweest en dat vond ik o zo moeilijk om te gaan werken, partner heeft 1 dag vrij gepakt en mijn moeder is komen oppassen (en zij kan dat eigenlijk niet aan zoveel) maar heeft het toch voor mij gedaan, heel lief maar dat zet me dan wel aan het denken dat het zo niet langer gaat. Ik zelf zit er flink doorheen zie er ook erg moe uit, ben ook echt moe kom niet bij, krijg mijn huishouden niet meer geregeld. mijn moeder zei gisteren meld je dan ziek als je het niet meer trekt voordat je dadelijk helemaal niet meer kunt fuctioneren, maar dat is allemaal niet zo makkelijk, dan verlies ik mijn baan (moet dit jaar vast contract krijgen). ik moet dit gewoon opgelost krijgen waarschijnlijk valt dan al een flinke last van mijn schouder. Ga nog maar eens rondje bellen vandaag.
Heb je al even met school gebeld? Wellicht hebben zij een adresje voor voorschoolse opvang? Daarnaast zou je de jongste dan naar de gastouder kunnen brengen. Je (schoon)ouders vragen vind ik niet kunnen. Dan zijn die verplicht elke ochtend vroeg op te staan. Maar dat vind jezelf ook volgens mij. Tijdelijke oplossing zou ook kunnen zijn om op je werk te checken of je meer in het weekend kunt werken. En heb je al gevraagd hoe ze er tegenover staan dat je om 9 uur begint? Of andere functie. Of minder uren... En waarom kan je man niet 1 of 2x in de week om 9 uur beginnen? Woon werk verkeer? Vergeet niet dat het JULLIE probleem is, niet alleen de jouwe... Trouwens.... Niet om het erger te maken maar het is straks voor jullie oudste denk ik wel heel vermoeiend als de dag al 2 uur voordat school begint start....of eigenlijk nog eerder, half 6? Dus wat dat betreft is het denk ik voor iedereen wel fijn als 1 van jullie later kan beginnen. Xxx