Ik ben verliefd! Op een man die niet alleen verliefd op mij is maar ook op z'n werk Sinds een aantal maanden date ik met iemand en waar ik steeds weer tegenaan loop is... hij werkt zo veel! En dan heb ik het niet over een werkweek van 60 uur ofzo, nee, was dat maar zo! Hij maakt regelmatig werkweken van 100-120 uur. Hij heeft een baan in loondienst en daarnaast nog een eigen bedrijf. Bij zijn baan draait hij 24 uurs diensten, voor zijn eigen bedrijf zijn het vaak 12 uurs diensten. Hier zitten ook slaapuren bij maar al met al is ie dan nog steeds aanwezig op zn werk (en dus geen tijd voor mij) Het is ook al een paar keer gebeurt dat hij onze afspraak af moest zeggen... Zo hadden we bijvoorbeeld voor morgen afgesproken maar heeft hij dat net afgezegd omdat iemand die voor hem werkt ziek is en hij dus nu zelf die dienst moet werken. En op zo'n moment denk ik: dit wordt niks, hij vind me niet leuk, waarom zegt hij af? Terwijl dat gewoon bij het hebben van zijn eigen bedrijf hoort.... Maar toch, dat gevoel Hij heeft wel eens vrij genomen van zijn 'loondienst baan' zodat hij naar mij kon komen en dat toont natuurlijk wel zijn goede wil, maar dit is door de aard van zijn werk meestal ook niet mogelijk. Ik ben van mezelf nogal onzeker en door mijn vorige relatie is het vertrouwen in de gemiddelde man niet veel beter geworden (ik ben verlaten in het begin van de zwangerschap) en dit resulteert soms nogal in zeurderig en pusherig gedrag... Zoals vandaag voel ik echt de drang onwijs tegen hem te zeuren en zeiken Ik klaag niet een keer, maar ik heb dan geen rem en ga maar door. Hij is absoluut begripvol en ik kan altijd mijn hart bij hem uitstorten maar na 100 keer hetzelfde aan moeten horen wordt hij er ook wel een beetje chagerijnig van...Ik vind het zelf zelfs irritant.... En dit wil ik dus echt niet meer. Het is namelijk niet zo zeer gericht op wat hij doet maar veel meer vanwege mijn onzekerheid en angst dat dit ook weer fout gaat... Als ik rationeel nadenk is er niks om me zorgen over te maken, we hebben het super samen en hij is heel lief. De enige 'maar' is zijn werk en dan vooral die onvoorziene dingen als mensen die ziek worden of om een andere reden niet kunnen werken waardoor hij zelf weer moet gaan (en mij weer teleur moet stellen....) Herkent iemand dit? Ik zal vast niet de enige zijn die een man aan de haak geslagen heeft die extreem veel werkt? Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe reageren jullie als weer eens een avondje uit niet doorgaat omdat hij op z'n werk verwacht wordt bijvoorbeeld? Ik wil echt door met hem en een manier vinden om hier zelf beter mee om te kunnen gaan, opgeven is geen optie want ik ben veel te gek op die man
Mijn man maakt als arts ook lange dagen. En werkt ook veel in het weekend. Tja hoe ga ik ermee om ? Ik accepteer het zoals het is. Me er druk om maken veranderd niks aan de situatie.
Ik herken het wel, maar in mijn geval bleek dus dat hij getrouwd was en in zijn geval waren dit dus de bekende smoesjes. Dit hoeft uiteraard bij jou niet het geval te zijn, maar toen ik jouw OP las, moest ik daar wel direct aan denken (sorry )
Als ik jouw berichtje zo lees (leuk dat je verliefd bent trouwens) spelen er globaal twee dingen: Je bent nog onzeker of je beginnende relatie en je vind het moeilijk om met de vele werkuren van vriendlief om te gaan. En doordat jij je nog onzeker voelt, is het werk (en de daarbij behorende "afzeg" pogingen) een beertje een bedreiging voor je zelfvertrouwen. Ik weet niet zo goed wat je daar aan kunt doen. Het eerlijk zeggen, dat je er onzeker van word? Uitleggen waar die onzekerheid vandaan komt en misschien iets afspreken? In het trant van.... ik mag x maal iets zeggen (per gebeurtenis) en dan stoppen we er over. Of iets in het trant van, minimaal 2 van de 3 afspraken die we maken, moeten doorgaan. Dat vind ik een redelijke afspraak, zeker als je nog in de beginfase bent. Ik bedoel.... jij kunt je aanwennen zijn leven te begrijpen maar hij wil zelf ook daten met jou, en zal daar ook prioriteiten in moeten stellen. Maar ook voor jezelf een keuze maken. Deze man, waar jij gek op bent geworden, werkt dus ontzettend veel en dat heeft dus een grote impact op het dagelijks leven. Kun je hier mee omgaan? Of ben jij een type dat structuur en zekerheid in het dagelijks leven gewoon heel erg nodig heeft? Is jouw vriend in een opstartfase van zijn eigen bedrijf, waardoor hij op dit moment twee banen heeft? Of is dit een situatie die nog jaren en jaren zo kan door blijven gaan? Hier een man die meer uit dan thuis is. Die op de gekste tijden komt en gaat. De afgelopen zes jaar, maar een keer met de kerstdagen thuis geweest, alle andere feestdagen (incluis vijf mei en koninginnedag) gewerkt. En ja, dat is een aanslag op je priveleven. Vaak moeten we afspraken afzeggen, samen bijvoorbeeld iets doen structureel (zoals dansen ofzo) dat kan dus niet. En zoals van de week had hij eigenlijk twee dagen vrij, maar was uiteindelijk toch maar een halve dag thuis. Maar goed, ik ben van mezelf super flexibel en daar komt natuurlijk bij dat wij elkaar al wel heel lang kennen, dus de onzekerheid hier niet zo een factor is. Maar baal ik er soms enorm van? Ja, echt wel!!!! Maar dan bedenk ik mij weer dat hij altijd lachend naar zijn werk gaat, en blij weer naar huis komt en dat ik vind dat je iets moet doen waar je heel blij van word. (als je je dat kunt veroorloven natuurlijk) En wij hebben dus idd een paar kleine regels... Ik ben super meegaand, begripvol en ga zo maar door, maar als het mij allemaal te veel begint te worden, dan zeg ik het wel. Vorig jaar baalde ik enorm dat ik echt alle feestdagen alleen zit en dat al jarenlang, toen heeft hij hemel en aarde bewogen om zich met de kerstdagen vrij te maken. En als manlief van de 9 vrije dagen per maand meer dan de helft gaat werken, dan trek ik aan de bel. En dan kan zijn werk op z'n kop staan, maar dan ga ik echt en ons priveleven toch echt voor
Laat ik er dan maar even bij vermelden dat er absoluut geen twijfels zijn over het feit of hij echt werkt of niet... Ik weet zeker dat hij aan het werk is als hij zegt dat hij werkt Zoals ik al zei is er geen twijfel over zijn oprechtheid
Ik denk helaas zoals mamabri... Maar misschien is t helemaal niet zo!! Ben je al bij hem thuis geweest??
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik weet van mezelf dat ik wel flexibel ben en hier wel mee om kan gaan in de toekomst, maar nu is het inderdaad de twee factoren samen; het vele werken en de onzekerheid van een beginnende relatie die ik beide niet echt fijn vind Het is verder eigenlijk heel herkenbaar wat je schrijft... lijkt op onze situatie alleen zijn jullie al 10 stappen verder Zijn bedrijf is niet in de opstartfase maar afgelopen jaar was wel drukker dan ooit... Ik denk niet dat hij in de toekomst ineens werkweken van 40 uur gaat maken En dat hoeft ook echt niet! Zelf zegt hij dat hij zijn vaste baan als zijn zekerheid ziet en zijn eigen bedrijf gewoon als 'extra'. Als hij ooit moet kiezen kiest hij zonder twijfel voor zijn vaste baan.
Gelukkig maar, ik zei er ook bij dat het niet zo hoeft te zijn hoor Maar met zulke verhalen heb ik al heel gauw een dubbel gevoel, maar dat komt ook omdat ik dit dus wel heb gehad.
Ja. Er zijn wat mij betreft echt geen twijfels over of hij getrouwd zou kunnen zijn. Ook nog nooit ergens op kunnen betrappen in de zin van bijvoorbeeld niet aan het werk zijn terwijl hij dat niet was of andere verdachte dingen
Snap ik!! Mijn ex heeft me namelijk niet alleen verlaten tijdens de zwangerschap maar bleek ook getrouwd te zijn! Door mijn verleden heb ik bij mijn huidige vriend ook wel eens afgevraagd of dat zou kunnen zijn hoor, maar er is werkelijk geen enkele reden waarom ik hem daar van zou kunnen verdenken.
Hier ook verliefd geworden op een workaholic.. Mijn man heeft een eigen zaak en is daar ook de hele dag mee bezig.. Dan moet ie boodschappen doen voor de zaak of weer overwerken, of er komt iemand langs enz. Tsja ik wist het wel van te voren maar voel me soms toch wel een beetje alleenstaand.. 2x in het jaar gaan we wel een weekje weg en 2 zondagen per maand heeft hij een vrije dag en dat is het.. Ik heb het geaccepteerd maar toch blijft het moeilijk omdat ik hem zo veel mis. Overigens is het niet de bedoeling dat hij altijd zoveel blijft werken, hij heeft een paar doelen die hij wilt behalen zodat hij daarna minder kan werken en meer tijd voor ons heeft. Misschien heeft de man waar je op verliefd bent geworden ook plannen en is dit zoveel werken ook tijdelijk?
Ik kan er nou niet uithalen of je bij hem thuis bent geweest? Enne mijn relatie met die getrouwde man heeft ruim 3 jaar geduurd voor ik er achter kwam Dit zegt dus ook niet alles. Ik belde hem ook gewoon op zijn werk, zij wisten blijkbaar daar wie ik was en hebben nooit iets tegen zijn vrouw gezegd, die werkte bij hetzelfde bedrijf. Hij had overigens ook een kindje, wat ik wel wist, want die nam hij wel eens mee. Maar wij woonden behoorlijk ver uit elkaar en ik had toen geen rijbewijs, dus hij kwam eigenlijk altijd bij mij. Ik vind het nog steeds bizar dat dit mij is overkomen ik ben toch niet bepaald blond of zo......... (normaal gesproken dan :x)
Mijn verloofde maakt ook lange dagen. Tsjaa wat doe je eraan. Ik baal er af en toe ook wel van. Zeker nu we een kleine hebben. Wat ik wel een doe is eventjes langs zijn werk gaan. Dan hebben we elkaar toch nog even gezien. We proberen ook echt tijd voor elkaar vrij te maken en eens in de twee weken gaan we zonder de kleine wat leuks doen, dat kan thuis of buitenshuis zijn.
Ook al dus, erg of niet?? hij heeft mij toen ik het niet wist zelfs ten huwelijk gevraagd (waar ik nee op heb geantwoord) terwijl hij dus getrouwd was !!!!
Die van mij zit regelmatig in het buitenland voor zn werk,nu weer in Engeland bv,het is niet anders,wel mailen en chatten we elke dag.
Minaa: je zegt nu precies wat hij ook altijd zegt, het is voor een doel, niet voor altijd Alleen dat 'tijdelijk' zal nog wel een paar jaar zijn denk ik, met hoge pieken in de zomer en een paar rustigere maandjes die nu komen gaan (zegt ie dus dat zullen we zien de komende maanden ) Mamabri, ja ik ben gewoon bij hem thuisgeweest. Jouw verhaal is ook erg zeg! Vreselijk he? Zoiets wil ik echt niet weer meemaken! Ik had achteraf bij mijn ex wel door dat er iets niet klopte en toen ik er achter kwam vielen alle puzzelstukjes op hun plek. Ik ben wel gevoelig voor opmerkingen als 'pas maar op, straks blijkt hij getrouwd!' en ik voel me er een beetje rot door nu... Maar ik heb echt geen reden om hem te verdenken en ik wil ook geen paranoide en achterdochtige vrouw zijn. Ik wil hem juist niet wantrouwen omdat ik daar geen reden voor heb dus dat ga ik heel snel weer van me af proberen te zetten
Als je geen reden hebt om hem te verdenken lijkt het mij allemaal goed, maar wel vervelend dat hij zoveel werkt natuurlijk. Ik ben er bij mijn ex heeeeeeeeel laat achter gekomen. Maar eigenlijk is het niet eens mijn schuld dat ik het niet door had. Iedereen in zijn omgeving die ik ontmoet heb speelde zijn spelletje gewoon mee. Zijn beste vriend, zijn collega's, Iedereen wist dat hij getrouwd was EN dat hij een vriendin (ik dus :x) had, ZELFS zijn ouders. Ik heb ze ontmoet, ben bij hun geweest etc. Althans voor zover ik weet waren het wel zijn ouders. En waarom en hoe en wat, ik weet het niet en eigenlijk wil ik het niet weten, ik vind het erg genoeg voor zijn vrouw, die het overigens nu wel weet, maar gewoon bij hem is gebleven
Mijn man is buschauffeur en maakt lange dagen. Hij komt thuis en dan moet ik weer aan het werk. Ik zie dan eigenlijk niet. Soms neem ik vrij en kunnen we een avond lekker samen op de bank gezellig met een filmpje.
Hier is dat tijdelijk ook helaas voor minimaal een paar jaar maar aan de andere kant denk ik wel weer dat hij al dat harde werk ook voor ons doe, we kunnen op mooie vakanties en leven een luxer leven dan andere leeftijdsgenoten van mij dus daar ben ik hem dan wel dankbaar voor.. Dat hij ook echt ze best doet voor ons! Even doorbijten en daarna lekker genieten! Wel fijn dat je vriend nu een paar 'rustigere' maanden heeft, lekker van genieten!! In de zomermaanden als hij dan wat drukker is dan zal je zelf ook vast veel meer leuke dingen doen dan nu dus misschien dat de echte drukke tijd dan snel voorbij vliegt!