heb net een echo gehad van mijn zoontjes hoofd en hier kwam uit dat hij te veel hersenvocht heeft niet overdreven veel maar wel te veel.. iemand ervaring hiermee ze willen toch dat hij een mri gaat doen
Jups hier een zoontje met een waterhoofdje( vocht wordt bij hem niet afgevoerd, hij heeft nu een drain). Pb me. Maar voor vragen oid..
Mijn dochter had dit ook, ze heeft door haar prematuriteit een hersenbloeding gehad en hierdoor kwam er bloed in de ventrikels wat ging stollen en waardoor het hersenvocht niet meer goed afgevoerd kon worden. Zij heeft 2x een ruggenprik gehad om vocht af te tappen maar dat lukte niet. Daarna heeft zij een reservoirtje in haar hoofd gekregen (dus geen permanente drain) waardoor ze het hersenvocht via dat reservoir aan konden prikken en af kunnen tappen. Aan de hand van het gewicht tapten ze dan een bepaalde hoeveelheid mililiters af. Daarna moest ze 6 uur platliggen omdat de druk in het hoofd dan veranderd en ze daar heel erg hoofdpijn van zou kunnen krijgen. Na een paar weken had haar lichaam het meeste bloed in de ventrikels opgenomen en kon het weer vanzelf doorstromen. Nu hoeft het dus niet meer aangeprikt te worden, maar het reservoirtje blijft de rest van haar leven zitten. Je ziet een kleine bult op haar hoofd waar alweer haar op groeit en haar hoofd zelf groeit natuurlijk ook nog, dus later is daar haast niks meer van te zien
Hier ook een jochie met een permanente drain. Hij kreeg ook een hersenbloeding door prematuriteit, hierdoor kon het bloed niet goed weg. Hij kreeg doordat de drain te diep zat nog meer bloed in zijn vocht dat de afvoer helemaal niet meer werkte. Hij heeft toen eerst een maand een tijdelijke drain gehad. Hij is nu 3 en alles gaat prima. Je mag mij ook pb-en. Heb mijn verhaal ook nog op Kleine Kanjers staan.