bv-dip ... begin t n beetje beu te worden

Discussion in 'Borstvoeding' started by nikkie83, Dec 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    eigenlijk mag ik niet klagen want ik geef Ise nu bijna 10 weken borstvoeding zonder ook maar 1 ontsteking (7 jaar geleden had ik in 8 weken 3 ontstekingen) dus vol goede moed begonnen maar ipv ontstekingen staat nu spruw en kloven centraal .
    Spruw in mn borsten , Ise der mond en billen
    kloven op alle 2 mn tepels .
    Ise hapt ook helemaal niet meer goed aan na n paar slokken laat ze los , gaat huilen en hapt weer aan maar laat dan weer los en gaat met der hoofd draaien en armpjes slaan
    enige dat ik hoor is ja hoort er bij , rustig blijven goed aanleggen en smeren smeren smeren .
    dit doe ik nu al ruim 1,5 week de HA geeft Ise en mij n zalf met nystatine en voor de rest zoeken we het maar lekker uit . ) spruw zit nu niet in haar mond trouwens'
    Ik heb de lk 2 keer gebeld geen gehoor vm ingesproken en geen reactie .

ondertusen doet het voeden zo veel pijn dat ik bij elke voeding denk bekijk t maar ik maak n fles kv voor je ...... zie er zo tegen op
    purelan ,bepanthen , zinkzalf , miconazol maakt niet uit niets helpt .
    dus iemand nog tips voor mij ? Ik wil eigenlijk helemaaal niet stoppen met bv maar wil ook niet met kromme tegen en tegenzin voeden .

2. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Kun je niet een tijdje kolven en dan met de fles voeden? Dan hoef je in elk geval nog niet met kv te starten. Als de spruw en kloven dan over zijn kun je weer aan de borst gaan leggen.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Wat balen zeg! En helemaal dat de lk niet reageert... :(

Allereerst: Rond 10 weken heb je wel de "beruchte" regeldagen: je kindje groeit en wil vaker drinken zodat de productie voor de komende tijd weer op peil is.
    Dat dit in combinatie met spruw is, is natuurlijk erg ongelukkig. Behandel je jezelf én je kindje? Dat is namelijk belangrijk omdat je anders elkaar blijft besmetten. Wat betreft de lk: blijven bellen! Zit er geen contactpersoon van de VBN bij je in de buurt die je kunt bellen voor in de tussentijd?

4. Alita

Alita Niet meer actief

wat erg dat een lk nu geen gehoor geeft!
    Want nu wil je misschien gaan stoppen(wat ik best begrijp hoor!) misschien terwijl het gewoon op te lossen is meid...

Het heeft nu natuurlijk even zijn tijd nodig om te helen...heb je al een tepelhoedje geprobeerd?

5. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

Jan 27, 2011
    810
    1
    18
    Het enige wat ik kan adviseren is om een tijdje, zo lang als nodig, je melk af te kolven en dat te geven. Ik heb zelf ook spruw op mijn tepels en in het mondje van mijn zoontje... Op een gegeven moment was het zo erg dat ik ook niet meer zelf kon voeden... Ik heb toen 1 hele dag alleen maar gekolfd en hem dat uit het flesje gegeven, mijn tepels hebben toen rust gehad en daarna kon ik hem weer zelf voeden. Het kolven doet een stuk minder pijn. En inderdaad alles behandelen, dus het mondje, je tepels en de billetjes. Ook dus als het weg is, nog een week doorgaan. Hopelijk gaat het snel weg...

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    thnx allemaal
    Ik wil helemaal niet stoppen dus heb idd de kolf weer gepakt en ga zoveel mogelijk kolven , tot de kloofjes , heb er 2 op mn linker tepel en 1 rechts :( genezen zijn . op zich kan ik wel zelf voeden maar met kromme tenen :S
    heb nu 2 verschillende smeertjes op mn tepels bovenop bij de kloofjes purelan en de rest met miconazol , heb ik net zelf gehaald bij kruidvat , dat geeft al een veel fijner gevoel dan die nystatinezalf die we hebben ,
    morgen bel ik een andere lk die ook dichter in de buurt zit

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb in de 3 maanden die ik bv gaf 3xspruw gehad (en nog veel meer ellende ;)) Maar hier hielp enkel Gentiaan Violet tegen spruw en wat er ook erg fijn aan is je hoeft het maar 1 keer per 24 uur aan te brengen in het mondje van de baby en op je tepels.
    Heel veel suc6 ermee!

8. Alita

Alita Niet meer actief

sterkte meid en top dat je doorzet!
    Hou ons op de hoogte hoor....

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    bedankt :)
    vandaag gaat het al iets beter :)
    heb gisteravond en vanmorgen gekolfd ,vannacht wel zelf gevoed en dat ging wel .
    heb wel weer lekker veel stuwing pfff haha maar dat is het minste probleem ;)
    vanmorgen nog de HA gebeld , als het vrijdag niet over is moet ik weer ff bellen en dan gaat ze even kijken wat ons nog helpen kan , iig voor Ise der billetjes ik had gevraagd of ik die gentiaan violet niet ook op haar billen kan smeren , dat ging ze uitzoeken . heb gelijk ff verteld dat ik me niet serieus genomen voelde daar schrok ze wel van aangezien ze het knap vind dat ik na de gebeurtenissen van 7 jaar geleden toch weer voor bv gekozen heb. dus misverstand uit de wereld geholpen :)

10. Alita

Alita Niet meer actief

goed dat je het hebt aangegeven......ik hoop dat je hesrteld hoor want het lijkt me er pijnlijk!
    Heb ook al eens een kloof gehad erg diep...auwww... en een ontsteking maar ik wilde ook gewoon doorgaan en heb uiteindelijk gewoon weer 1 jaar gevoed....

En die lc trouwens nog iets gehoord?

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Eentje die ik hier nog niet gelezen heb: Elke dag een schone bh, bij melk in je bed (lekken) beddengoed wassen (60 graden) en eventueel matras (eenmalig en daarna bij lekken) heet strijken.

Overdreven maar het werkt.

In je wasmachinevakje voor de wasverzachter (of hoe heet het) azijn doen ipv wasverzachter. Dit haalt de zeepresten uit je was (stinkt niet) en dat is voor je tepels een heel stuk aangenamer.

12. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    Meid ik weet precies wat je doormaakt! Ook hier ruim 10 wkn spruw en de daarbij behorende kloven gehad.. Ik vond gentiaan vooral prettig voor de kloven maar waar ik echt bij zweer is kuur fluconazol!!
    2 wkn lang 2 x dgs 1 capsule en eindelijk was ik er vanaf!
    Er ia wel weinig over bekend maar ik heb link voor je via lk uit bc boek waarin staat dat je juist door moet voeden
    Staat trouwens ook op bv.com
    Sterkte!!

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

In aanvulling op Irene: ook spuugdoekjes etc die in aanraking komen met melk minimaal dageljks wisselen en heet wassen. Katoenen bh. En alles flesjes speentjes kolfspullen etc minimaal 10 min steriliseren. Spruw is een heel hardnekkig iets.

Spruw in het mondje is niet altijd zichtbaar, dus wel blijven behandelen zolang je er zelf niet vanaf bent. En daktarin gel schijnt veel beter te werken dan nystatine, maar is wel potentieel gevaarlijk voor hele kleintjes - geen prop gel geven maar dun insmeren.

En misschien een troost: rond 3 mnd zou het immuunsysteem van je kleintje beter in staat moeten zijn de spruw te bestrijden. Misschien gaat dat nog helpen.

14. Alita

Alita Niet meer actief

hoe is het nu?

15. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    super :) we zijn er helemaal bovenop gekomen , kloof en pijn zijn weg , Ise drinkt weer bij mij ipv kolven en als kadootje heeft ze al 2 nachten doorgeslapen :D zolang dt ik aan mezelf twijfelde , babyfoon heb nagekeken , oudste zoon gevraagd heb of hij iet hoorde , maar ze sliep echt door van 23 tot 5;30-600 ben heel goed uitgerust dus na n volle nacht slaap in 10 weken hahaha
    weet wel dat het weer kan veranderen maar voor nu ben ik er blij mee :D

dus we blijven nog wel ff doorgaan ;)
    edankt voor jullie reacties

16. Alita

Alita Niet meer actief

he he wat fijn!!!!:D

Share This Page