Ik heb ergens gelezen dat als vrije dagen, zoals Tweede Paasdag, in je zwangerschapsverlofperiode vallen dat je die dan na je verlofperiode nog krijgt. Hoe werkt dit? Ik heb namelijk van het UWV een brief gekregen met de einddatum van mijn verlof, maar ik heb niet de indruk dat de vrije dagen hierin verrekend zijn. Klopt dat? Moet ik dit zelf met de werkgever regelen?
Beste Lavalamp, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Je vraagt of het klopt dat vrije dagen niet verrekend zijn in je zwangerschapsverlof. Het zwangerschapsverlof van UWV duurt minimaal 16 weken. Beval je later dan de vermoedelijke bevallingsdatum, alleen dan wordt jouw verlof verlengd. Het feit dat Tweede Paasdag in je verlofperiode valt geeft je geen langer recht op verlof. Ik adviseer met je werkgever te overleggen hoe het zit met de uitbetaling van vrije dagen zoals Tweede Paasdag. Actuele informatie over de duur van het zwangerschapsverlof vind je hier. Met vriendelijke groet, Doménique UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare