Hallo, ik weet dat er hier op het forum iemand zit (of misschien meerdere?) die in Duitsland woont met een man als militair. Vrouw kan ook militair zijn,maakt voor het probleem niet uit. Het probleem: we krijgen ons kind niet ziekenfonds verzekerd!! Waarom? Omdat wij in Duitsland wonen (werken in NL) moeten wij verplicht ook in Duitsland verzekerd zijn bij de krankenkasse dmv het E106 formulier. Om ons kind verzekerd te krijgen moeten wij beide het E106 formulier inleveren. De krankenkasse bepaald vervolgens of zij het formulier doorzenden naar het cvz in Diemen, zodat zij ook in NL verzekerd is. Ze kan niet zomaar bij de moeder op de CZ polis worden bijgeschreven, Duitsland moet toestemming geven en dan gaat het via dat cvz. Maar nu... mijn man is militair en hij krijgt daarom geen E106 formulier! Zij zeggen dat zij een speciaal ziekenfonds hebben dat boven de ziekenfondsen van Duitsland en NL staat. En dat het kind gewoon op mijn man zijn naam meeverzekerd kan worden buiten Duitsland om. Maar hoe kunnen zij dan de wet omzeilen die zegt dat meeverzekerden alleen in het woonland verzekerd kunnen zijn? Ik ben in janken uitgebarsten... ben zo bang dat het uiteindelijk niet klopt omdat de wet dat zo bepaald heeft. En dat we in de problemen raken als haar iets overkomt en met de Duitse ambu opgehaald wordt. Wie kan helpen??? Alvast bedankt. (En nog de beste wensen aan iedereen.)
Sorry ik durf hier niets over te zeggen omdat wij wel woonachtig zijn in D, maar geen militairen zijn. Heb je wel een PBtje gestuurd
Heb je al contact opgenomen met de militaire administratie (kweet dat in belgie dit wel met zo'n systeem is, nl dat militairen in duitsland aparte ziekteverzekeringen, hospitalen en nummerplaten ed hebben.jeugdvriendins vader was belg militair in duitsland). Best eerst contact met hun opnemen
Ah.......... hebben vele organen gebeld en eindelijk antwoord. Klopt dat je als militair geen E106 hoeft in te leveren. Ikmoet mij registreren bij de krankenkasse (gratis) en Naomi krijgt haar zorgverzekering in Duitsland, wat wel opgestuurd wordt naar het cvz in Diemen zodat ze ook in NL verzekerd is.