Ik zou er geen problemen mee hebben, maar dat is ook omdat mijn dochter paardrijles krijgt van iemand die helemaal blind is... Had er in het begin ook mijn twijfels over... maar ik ben heeeelemaal om hoor... Deze persoon krijgt meer mee dan een instructeur die wel ziet... Zelf ben ik overigens ook slechtziend... en geen enkel probleem hoor... Ik heb lenzen en kan me er prima mee redden.. Dan denk ik ook nog dat er wel eerst uitvoerig over gesproken is voordat deze leidster is aangenomen... Ik mag toch hopen dat ze niet op de poef is aangenomen En ook telt nog weer mee vind ik hoe ernstig iemand visiueel beperkt is... welke hulpmiddelen iemand heeft etc. Vertrouw je het niet? Spreek erover met de leidster zelf en maak je twijfels kenbaar. De kans is groot dat ze er begrip voor heeft en dat ze je kan geruststellen..
hai bedankt voor je reactie, hoeveel procent zie jij precies? Wel knap als iemand blind is om paardrijles te geven. petje af hoor! durft niemand anders een reactie te geven? gr Willeke
Ik ben niet zo slechtziend dat ik hulpmiddelen nodig ben... Ik mag als ik lenzen in heb of een bril draag ook gewoon autorijden... Mijn ene oog heeft een lichtpercentage van 10% en een sterkte van min. -19 Het andere oog is -8. Wel ben ik gewend om te kijken met 1 oog... Ik zie bijvoorbeeld ook heel goed diepte... Het schijnt dat ik mijzelf dat heb aangeleerd...
Ik zou er geen probleem mee hebben. Maar ze moet natuurlijk wel gewoon goed haar werk doen net als iedereen. Anders kan ze beter een ander beroep kiezen.
@bosi - dat lijkt me niet meer dan logisch wat je nu zegt... Hmmm ik vrees dat dit een beetje boos klinkt... maar zo bedoel ik het niet... Ik ben het met je eens! Ze moet haar werk goed doen! En dat is iets wat voor iedereen geld... of je nu een handicap hebt of een ziekte of niets... Iedereen die een functie heeft moet zijn/haar werk goed doen!
als het KDV haar in staat acht haar werk te kunnen doen zonder risico's zou ik er geen problemen mee hebben.
Het heeft eigenlijk meer betrekking op me zelf......, ik heb een visuele beperking en ik werk op een peuterspeelzaal als invalkracht, ik heb vroeger ook op een kinderdagverblijf gewerkt. De meeste ouders verwachten niet dat ik deze handicap heb, tot dat ik het vertel. Sommige schrikken daar van en andere zijn er erg positief over. Jammer genoeg zijn er werkgevers die het niet aan durven om mij aan te nemen...... wegens deze beperking dus. vandaar deze vraag........ heb jij er als ouder problemen mee? gr Willeke
Aha. Nou ja nogmaals zolang je gewoon je werk kan doen wat maakt het dan uit? Heb er geen problemen mee en ga ervan uit dat de organisatie waar jij bij werkt ( en jijzelf natuurlijk) goed in kunnen schatten of je het aankan.
Ik zou er ook geen problemen mee hebben, zolang je je werk goed kunt doen... als je het ouders al moet vertellen en ze het zelf blijkbaar nauwelijks merken, lijkt me dat het grootste compliment en de beste bevestiging dat het dus prima kan,