Hoe moet ik mijn uren verdelen m.b.t. kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sarahlea, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarahlea

sarahlea Lid

28 nov 2007
    6
    0
    0
    Sociaal werker
    Hai ouders,

Ben een moeder van een heel lief meisje, Naomi. Ze is nu 3 maanden en over 2,5 maand moet ik weer aan de slag. Gelukkig hoef ik maar parttime te werken en dus moet ik 20 uur verdelen over de werkweek. Over het algemeen mag ik zelf bepalen hoe ik de uren verdeel. Ik vraag me af wat nou beter is;
    Deze uren te verdelen over 5 dagen, 4 uur per dag,
    4 dagen,
    3 dagen (2 dagen werken, een dag vrij, weer een dag werken en weer vrij).
    Als ik het verdeel over drie dagen, dan heb ik 4 hele dagen met haar, maar is het dan niet moeilijk voor haar om weer naar de chreche te gaan na al die dagen vrij?
    Als ik alleen de ochtenden doe, slaapt ze dan de hele middag? (zonde, kan ik haar beter langer op de opvang houden, zodat ze daar slaapt).

Weet echt niet wat het beste is voor mijn dochtertje, dus ik hoop op wat goede adviezen.

Groetjes.

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou persoonlijk voor hele dagen kiezen. Dus 2 of 3 dagen per week.
    De meeste kindjes hebben er geen moeite mee om na een paar dagen vrij weer naar het kdv te gaan en het lijkt me voor jezelf ook lekkerder om hele dagen te werken zodat je ook echt een paar hele dagen vrij bent.

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse gaat op maandag naar KDV dan 2 dagen thuis op donderdag KDV en 3 dagen thuis.. hij heeft nergens moeite mee

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik zou hele dagen doen, dat is makkelijker voor jezelf. Want anders moet je elke dag 's ochtends op tijd klaar zijn en naar het kdv (of zoiets).

Als je dagen vrij hebt kun je die dagen rustig opstarten, een dag tussendoor is ook prettig voor je kindje: even een rustig, vertrouwd dagje.

Misschien is je kindje nu altijd vroeg wakker, maar dat hoeft niet zo te blijven. Op mijn werkdagen moeten we om kwart voor 8 a 8 uur weg. Dus moet ik Rick soms wakker maken, vind het niet zo fijn maar dat is niet anders en gelukkig hoeft dat maar 2 dagen in de week. Zou het niet leuk vinden als dat 5 dagen in de week zou zijn.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik zou ook kiezen voor hele dagen en dan bij voorkeur met ergens een vrije dag ertussendoor. Dat is voor jezelf lekker (weer ff een dagje met je meisje samen) en voor je dochtertje ook (even een dagje in haar eigen ritme, zonder gesleep en drukte).

Deel Deze Pagina