verschrikkelijke jeuk bij aambeien

Discussion in 'Na de bevalling' started by hanna76, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Na de bevalling (trouwens ook al tijdens zwangerschap) had ik last van aambeien. Die heb ik redelijk 'weg' kunnen smeren met de creme van Curanol. En met lidocaine vaseline 3% zalf.
    Maar nu zijn er twee terug. En ze zijn groot en ze JEUKEN ver-schrik-ke-lijk!!!!! :$ :x
    Ze doen geen pijn, maar die jeuk is bijna ondragelijk.

Wie heeft een tip hoe ik van die JEUK af kan komen??

Groetjes,
    Hanna

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    O ja, en ik heb ook wel eens gehoord dat je met een neusspray erop kunt sprayen, dat ze dan ook weg gaan? Of gaan ze dan niet weg, maar helpt dat misschien tegen JEUK??
    Maar wat voor neusspray wordt er dan bedoeld: een 'echte' voor volwassenen of een zout-oplossingneusspray? Wie weet dat misschien?

Groetjes,
    Hanna

3. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Ik had er na de bevalling ook last van, geen pijn, maar wel vreselijke jeuk!
    Om gek van te worden!
    Bij mij hielp "spertizalf" toen wel aardig.
    Ik heb het gewoon bij de apotheek gekocht, ik weet niet of je t ook bij de DA ofzo kunt kopen.
    Het is een gele verpakking met zwarte letters.
    Succes, het is vreselijk :(

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij mij hielp teranol ofzoiets,ook hielp het om maandverbandjes (door midden knippen) in de vriezer leggen... als ze bevroren zijn in een hydrofiel washandje doen en er dan heerlijk op zitten ;)

koeling vermindert de zwelling van de aambei en het helpt tegen jeuk, (advies van kraamverzorgende het heeft mij goed geholpen)

5. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    De gewone volwassen neusspray kun je dan gebruiken.
    Is bij mij toen in het ziekenhuis gedaan. Ze gaan niet weg, maar ze zullen wat slinken.
    Het verkoelt ook wat, dus misschien verlicht dat de jeuk.

Ik had toen ook flinke aambeien en een behoorlijke jeuk.
    Een koude washand of een paar ijsklontjes in een washand, Curanol zalf of de neusspray gebruikte ik toen om het wat te verlichten.
    Maar het is vooral doorbijten en vooral niet aankomen hoe gek je ook word. Zodra ik er al aan dacht begon het alweer.
    Heel vervelend, maar het duurde uiteindelijk een paar dagen.

Sterkte!!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nou, ik heb de dokter gebeld en heb een soort hormoonzalfje gekregen, want er kon ook wel eczeem zitten, zei de assistente. Iig. ik heb nu een zalfje die ik 2x per dag moet smeren: miconazolnitraat/hydrocortison 20/10 PCH.
    Toch vraag ik me af hoe makkelijk ze een zalfje voorschrijven, terwijl ze het niet eens gezien hebben! Gewoon telefonisch afgehandeld. 8)

Verder heb ik nog wat op internet rondgeneusd, met als gevolg dat ik vanavond een bad heb genomen met 10 kamilletheezakjes. :D Ik had nl. gelezen dat een kamillezitbadje ook goed kon zijn. Of het effect heeft gehad weet ik niet.
    Daarna heb ik citroensap op/bij de aambeien gedept, want... dat had ik ook gelezen, dat dat ook goed was voor het slinken van de aambeien. Maar AUW!!!!!!!!!! :$ :$ :$ Dat beet wel héééél erg!!! :$ :$ Waarschijnlijk door het krabben dat het wat open was... Auwie.... :(

Rest van de avond geen jeuk gevoeld. 'k Ga nu naar bed en ga de zalf smeren. Ben benieuwd....

Keej, dit was het. ;)

Groetjes,
    Hanna

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    denk je er wel aan dat je die zalf met een handschoen aan opsmeert? het is hormonenspul, wat je echt alleen dáár moet smeren, en niet ook op je handen ofzo moet krijgen!
    en niet te lang gebruiken, want je huid wordt er dunner (en dus gevoeliger) van.
    vind het best raar dat ze je zo'n heftige zalf zomaar meegeven zonder er naar gekeken te hebben, eigenlijk...

succes!

Share This Page