wat ga jij na de bevalling....

Discussion in 'Anticonceptie' started by Calimero, Nov 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hallo dames!

ik vroeg me af wat iedereen zoal van plan is om na de bevalling voor anticonceptie te gaan gebruiken?
    dit omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben en ik was gewoonnieuwsgierig!

2. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben na de bijde zwangerschappen aan het mirena spiraal gegaan. Geen klachten gehad en na drie maanden bijna geen ongi. Nu is hij eruit en ben gelijk weer regelmatig.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tussen Tim en Lisa in hebben we niks hormonaals gebruikt.. nu heb ik de nuvaring.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb lang getwijfeld, maar ik denk vorlopig geen hormonale anticonceptie (na de bevalling niet dus)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik denk terug aan de pil gewoon.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik ga gewoon weer terug aan de pil als ik bevallen ben.
    Hopelijk doet hij even een jaartje zijn werk voordat die staakt haha.

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    als je dan de pil gebruikt na de bevalling kan dat geen kwaad met borstvoeding? ik zit inderdaad ook te denken aan de pil...
    maar wil wel borstvoeding geven als dat lukt natuurlijk

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    De minipil kan wel met borstvoeding.

9. kristel

kristel Niet meer actief

Bij mij raadde ze de pil af als je ook borstvoeding gebruikt. Ik ken de minipil niet. Is dat soms iets nieuws. Bij borstvoeding wordt een spiraaltje aangeraden, omdat de hoeveelheid hormoon dan erg geleidelijk en laag is iv vergelijking met een pil.

Na mijn 1e en 2e zwangerschap hebben we geen hormonale conceptie gebruikt, gewoon goed opletten, maar we wisten zelf ook dat we toch wel een 2e en 3e wilden.

10. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk dat ik de mirenaspiraal ga laten zetten.

Pim

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik wil ook de mirena laten zetten.

12. liset

liset Actief lid

Aug 2, 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik denk zelf ook aan het mirena spiraaltje. Ik wil absoluut niet terug aan de pil, en wil als het lukt ook borstvoeding geven. Maar ik weet wel dat we na ong een jaar voor een tweede zouden willen. Maakt dat wat uit, of halen ze hem er dan zonder gezeur eruit.

13. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Weer de Mirena. Ik kan hem iedereen aanbevelen. Een jaar geen ongi gehad, en nadat hij verwijderd was meteen weer vruchtbaar.

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    De minipil mag wel met borstvoeding?
    Ik wil absoluut geen spiraaltje, als de pil niet kan dan maar condooms gaan gebruiken. Maar waar kan ik meer info vinden over de minipil?

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik wil ook absoluut geen spiraal. Vind het maar eng, al zal het raar klinken omdat ik wel een bevalling heb meegemaakt :D We willen waarschijnlijk over een half jaartje alweer voor nr. 2 gaan, dus eigenlijk is het ook niet de moeite. Denk wel dat ik de nuvaring ga gebruiken om die periode te overbruggen.

16. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Ik heb advies gehad van mijn VK aangaande anticonceptie na de zwangerschap. Zij gaf aan dat de pil (ook de minipil cerazette) invloed heeft op de productie van je borstvoeding. Cerazette heeft daarnaast als nadeel dat je hem echt elke dag op dezelfde tijd moet innemen, anders is hij niet betrouwbaar. Zij heeft in de praktijk al iemand gehad die hem enkele dagen ca. 2 uur later had ingenomen dan voorheen en door de cerazette heen zwanger is geworden.
    Mijn VK raadde drie (vier) mogelijkheden aan: Onthouding (maar dat is niet zo gezellig, zei ze zelf ook...), mirenaspiraal, condooms of Nuvaring. Nuvaring werkt ook heel plaatselijk in de baarmoeder met hormonen en heeft hierdoor weinig tot geen invloed op de borstvoeding net als het spiraaltje.
    Gezien het feit dat ook wij wel graag een tweede kleine willen wat ons betreft op niet al te lange termijn ga ik nu geen spiraaltje laten plaatsen, maar ga ik begin januari overleggen met de huisarts over de nuvaring. Ik heb diverse mensen in mijn omgeving die de ring gebruiken/gebruikt hebben en die er erg tevreden over zijn...

Karin

17. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij wordt bij de na controle bij de gynacoloog een spiraaltje (mirena) gezet hij ligt al bij mij thuis.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik hoor hier iedereen over een mirenaspiraal. Ik heb zelf, voor ik zwanger raakte, een ouderwets koperspiraaltje gehad. Zou ik ook zo weer doen. Inbrengen was toen trouwens bijzonder pijnlijk omdat ik nog nooit een baby had gehad. Dat zal bij een volgende keer makkelijker gaan. Alles met hormonen is bij mij taboe (krijg ik geheid last van) vandaar een spiraaltje zonder hormonen.

Of ik dat na de bevalling weer ga doen weet ik nog niet. Het heeft nu ook even geduurd voor ik zwanger werd en ik ben geen 20 meer. Na de bevalling maar eens kijken of we voor een tweede/zesde gaan. In de tussentijd redden we ons wel met de onromantische condooms. Als we niet of niet op korte termijn voor een volgende zwangerschap gaan, laat ik weer een spiraaltje plaatsen.

Tip: laat dit echt bij een gyn doen. Ik heb het twee keer bij een huisarts laten doen, twee keer mislukt. Tweede keer heeft ze zelfs een gat in mn baarmoedermond geboord. Een vriendin van mij had hetzelfde: huisarts plaatste het spiraaltje in haar baarmoedermond ipv in haar baarmoeder. Zij is daardoor ongepland zwanger geraakt.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Maakt niets uit. Spiraaltje verwijderen is zo klaar en het is aan jou wanneer je dat wilt laten doen.

20. Niet meer actief

ik weet niet of ik aan anticonceptie begin wanneer ik ben bevallen. Waarschijnlijk nog niet, omdat we na een 2de ook nog wel een 3de en 4de willen.. dus opletten, rubbers en vooral niet teveel sex.

Ik zou never een spiraal willen! Als we geen kids meer willen, dan knopen we mijn man op hahaha.. nou ja.. zijn zaakie dan!

Share This Page