Verjaardag in de klas vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke00, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik ben weer bijna jarig en vrijdag vier ik mijn verjaardag in de klas.
    Wij hebben dan een halve dag en dat vind ik lang genoeg.
    Ik werk met kinderen van 10-11 jaar.
    Zelf kijk ik altijd een leuke film en geef ik de kinderen popcorn en ranja. Zo heb ik een bioscoop effect.

Ik was benieuwd hoe jullie je verjaardag in de klas vieren? Misschien zijn er leuke ideeën bij, die ik kan gebruiken...

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier op school doen ze het niet meer, dus niet per juf of meester de verjaardag vieren. Hier doen ze eens per jaar een dag pikken en vieren dan alle verjaardagen op 1 dag, de kids mogen dan verkleed komen, ze doen de hele dag spelletjes, ze eten en drinken wat lekkers en zo vieren ze het hier.

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Geen andere juffen met ideeën?

4. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    ik doe meestal een circuit. Eerst een ronde met gezelschapsspelletjes en een potje bingo met de hele groep. Dan wat lekkers en buitenspelen. En daarna dan een circuit maar dan met knutselactiviteiten.

En dan tussendoor even dansen of andere tussendoortjes.

veel plezier!

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Cadeautjes geven dmv dobbelsteen (6 gooien ofzo) of met een memory (kids tekening gemaakt, nogmaals gekopieerd). Wie de6 gooit of van wie ik een memory vind, mag cadeautje geven. Dan ben je zo 45 min verder!
    Daarna doe ik vaak cake versieren en wat kringspelletjes (moordenaartje, krantenmeppertje, etc).
    Na de pauze dan een circuitje (ballonvouwen, twister, computer, etc).

Meestal ook een ochtend, een evt film kan dan 's middags.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij doen een juffendag bij de kleuters in het thema wat we in juni ergens hebben, vorig jaar was t sprookjes. We kwamen allemaal verkleed juffen en kinderen. Spelletjes binnen en buiten, koekhappen, cakejes versieren. Tv kijken enz. Voor 5 kleutergroepen tegelijk.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier willen ze elk jaar verstoppertje doen en dan moet juf natuurlijk zoeken:D
    Verder cakeje versieren en spelletjes doen. Eigenlijk blijven de standaard dingen elk jaar een succes.

Heb ook wel eens wat gebakken met de kinderen. Koekjes, worstenbroodjes, o.i.d.

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij hadden vorig jaar ontbijten in pyjama, de kinderen hebben het er nu nog over! Ze mochten de hele ochtend in pyjama blijven. We keken film op grote kussens en matten op de grond, deden spelletjes in de speelzaal en lekker lang buiten...

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier ook een juf! Wij hebben gewoon een algemene verjaardag voor alle juffen en meesters op 1 dag :). Dus helaas geen echte tips voor je. Wij kijken dan meestal ook film of doen bordspelletjes met limonade en wat lekkers. Maken er een klein feestje van ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik doe vaak het safarispel. (Even google, is wel te vinden.) Kort samengevat: groepjes maken, elk groepje krijgt een pion op een spelbord. Ze moeten dobbelen en op basis van het vakje waar ze komen krijgen ze een kaartje met een opdracht of ze mogen een dier kopen. (Geld kunnen ze verdienen met de opdrachten.) Het is de bedoeling dat ze met de dieren die ze kopen, een safaripark inrichten. Doel is om het mooiste safaripark te maken. (Dus ze moeten zelf zorgen voor 'verblijven' e.d.

Het is altijd wel even wat werk met spullen verzamelen (hoewel dat ook elk jaar sneller gaat) maar de kinderen vinden het fantastisch.

Deel Deze Pagina