Dames, Ons mannetje sliep voorheen lekker door, maar nu wordt hij de laatste tijd rond 4 (of eerder zelfs) in de nacht wakker. Nu is het wel zo dat hij echt veel slaapt in de middag. Minimaal tot 2 uur smiddags (met voeding ertussen natuurlijk), meteen na de voeding slaapt hij. Dan is hij ongeveer tot 6 uur wakker en slaapt dan weer maar is snachts dus wakker. Kan het zijn dat hij smiddags gewoon teveel slaapt? Hoe zit het met jullie kleintjes rond deze leeftijd?
hmmm, mijn uk is nu al bijna 11 maanden, hij slaapt nu 's middags 2 uurtjes en dan van 18.30 tot 9uur zonder wakker te worden. Toen hij zo klein was, sliep hij NIET overdag! Alleen als ik hem op mijn buik had.... hij sliep wel de hele nacht door, al tot 's ochtends 8.30 uur... Dus eigenlijk........ kan ik je niet helpen.... Misschien eens uitproberen om hem overdag wat meer wakker te houden?
ff denken, Toen onze meid 2 maanden was sliep ze echt heel veel. 20.00 - 11.30 Met een voeding om 22.00 (wakker maken) en 7.00 (daar kwam ze zelf) en dan van, 12.30 - 15.30 en van, 16.30 - 18.00. Ze sliep dus ongeveer 20 uur per 24 uur En nu met bijna 8 maanden 19.00 - 8.00 (met een voeding om 22.00) 10.30 - 13.30 15.30 - 17.00/17.30 En nu slaapt ze ongeveer 17,5/18 uur per 24 uur. Ik heb dus een echte slaapkoppie. Volgens mij kan het vanalles zijn dat jou mannetje zo vroeg wakker wordt, misschien idd van het vele slapen overdag, of misschien krijgt hij meer honger (ik weet niet of je bv of kv geeft). Ik kan je er helaas niet me mee helpen omdat ik daar probleem mee had.
Hier eentje die hele nachten doorhaalt meestal wel 12 uur, maar overdag slaap ze nauwelijks. Ze slaapt door sinds ze 3 weken is en hoe langer de nachten werden hoe minder ze overdag ging slapen. Ze doet hazeslaapjes van een half uurtje, heel soms 1 slaapje van een paar uur tussen de middag. 's avonds hangt ze veel aan de borst, dan tankt ze zich helemaal vol, om een uur of 9 gaat het licht uit en dan leggen we haar op bed en meestal horen we haar dan pas de volgende ochtend om een uur of 9 weer. (ik voed volledig op verzoek dus maak haar ook niet tussendoor wakker, als ze 's nachts toch een keer wakker wordt dan krijgt ze wel de borst maar dat gebeurt maar zelden) Maar elk kindje heeft zijn eigen slaappatroon en behoefte dus tsja of het bij allemaal zo werkt...
Onze meid slaapt ook nog wel veel hoor! 19-8 uur (met een voeding om 22 uur) 10-11.30 uur 13-15.30 uur 17-17.30 uur. Hoeveel voedingen krijgt je kindje op een dag? Want als ik het goed begrijp slaapt je kindje 3x?