Hallo! Daar ben ik weer eens Nu mijn zoontje 6 maanden is ben ik toch echt gestart met groente.. Dit gaat nu steeds beter. Nu had ik er ook een toetje bij gegeven, maar vervolgens drinkt hij maar 20 cc van de fles van 19.00. Daar kan hij natuurlijk niet op slapen en kwam hij om 24.00 maar vervolgens wel de hele nacht super geslapen ( Andere nachten vaker wakker) Dus nu dachten wij, dan beginnen we m wel weer om 22.00 wakker te maken en dan nog een fles waardoor hij nu wel lekker slaapt snachts.! Nou dat wakker maken was geen succes, Hij heeft gegild & was niet meer in slaap te krijgen. Ook de hele nacht bezig geweest! Was is nu een beter idee? --> Groente + toetje geven + 22.00 wakker maken ( Heel de nacht gespookt) --> Groente + toetje geven + kijken wanneer hij zelf komt en dan alsnog een flesje geven (Heel de nacht geslapen) --> Alleen groente geven, toetjes laten voor wat het is en om 19.00 een lekkere fles geven... ( Snachts verschillend, meestal wel een paar keer uit bed) Ik vind het echt lastig wat ik moet doen vandaar jullie advies.. Alles is welkom! Hoe doen jullie het?? En wie weet of die wat is vanaf 6 maanden of is rijstebloem net zo goed? Liefs jannn
goeiemorgen, hoe laat geef je dan de groente en het toetje? Misschien kan je daar wat mee schuiven, zodat je dat wat eerder geeft, dat heeft denk ik minder impact dat met de laatste fles gaan schuiven hier doe ik het zo, moet er wel ff bij zeggen dat ze nog niet echt dol is op groente/fruit. Soms eet ze wel een heel potje leeg, soms maar net de helft: 08.00 uur pap 12.00 uur fles 16.00 uur fles 18.00 uur fruit of groente 20.00 uur fles met beetje rijstebloem
Ik zorg dat hij zo ongeveer half 5/ 5 uur zijn warme eten krijgt... En dan rond 19.00/19.30 de fles! Ik denk dat ik zijn toetje er maar even afhaalt weer.. Jij geef geen toetje dan? Ik denk dat, dat heel erg vult.
Hier ongeveer hetzelfde schema als Sanne, alleen begint het bij ons allemaal een half uurtje eerder. Het verschil met ons schema is dat Jasmine 's morgens fruit krijgt (10.00) en 's middags groente (17.30) En dan de laatste fles om 20.00. Denk dat het toetje nu misschien nog net teveel is en dat daarom een deel van de fles blijft staan. Mag ik vragen waarom je al toetje bent gaan geven? Jasmine krijgt namelijk al ruim een maand groente, maar hier nog geen toetjes.
@mariska1978 Ik heb dan precies hetzelfde schema als jou. Ik geef een toetje omdat het CB dat tegen mij heb gezegd. Moet dat dan nog niet?? Nou... dan stop ik daar dan eerst maar weer is mee... Pfff snappen doe ik alles nog niet echt
Ik zou kiezen voor warme hap zonder toetje en dan later nog een fles voor het slapen gaan.... Dat toetje dat komt wel hoor....over een maand ofzo gewoon weer eens proberen. Toetje is geen must hoor.....Wanneer ze echt van alles eten, brood, fruit, groente, dan gaat de laatste fles er langzaam vanzelf af en kun je starten me toetje. Tenminste, zo gaan wij het doen.
@merel69 Bedankt voor je reactie! Ik ga het toetje er maar weer afhalen. Ik dacht dat het echt moest..
Het is ook niet makkelijk Jann. We 'moeten' elke keer weer op zoek naar een ander schema. Ik ben bang dat het ook nog wel een tijdje zo door blijft gaan. Maar dan is zo'n forum, waar je andere moeders even om advies kunt vragen, toch wel fijn. Ik zou als ik jou was het toetje gewoon nog weg laten en dit idd zoals merel zegt, over een maandje of zo weer eens proberen.
Dankjewel voor jullie reactie. Ik hou het maar op het oude! Maar dan kwam hij snachts nog wel.. Maar niet huilend. Meer een beete piepen. Maar dat schuif ik dan maar op zijn tandjes en want die zijn nu door (2) en dan zien we vannacht wel weer. Liefs
vaak verschuift de fles van 19:00 naar ongeveer 20:00 u...omdat ze hem anders niet willen. rond het eerste levensjaar vervalt die fles van 20:00.
Toetjes moet echt niet, zeker niet als ze nog genoeg poedermelk/borstvoeding krijgen. Maar je mag het evt ook als tussendoortje geven straks. Ik hoor ook dat sommigen dat doen, of na de boterham 's middags..
Ik geef na de boterham ( nu nog broodkorst) een fles melk & om dan ook nog een toetje te geven is een beetje veel. Maar ik haal m er nu gewoon af.. Hebben jullie ook wel eens een dag dat je er niet aan toe kom om groente te geven?? Ik ben vandaag de hele dag weggeweest... Hij was eindelijk in slaap gevallen in de auto maar we waren al bijna thuis en nu te moe om te eten. Dus ik geef nu maar gewoon een fles ipv groente.. Kan niet anders!
maak je daar maar niet druk om hoor...je kindje is nog zo jong...die hoeft nu echt nog niet elke dag in zijn nieuwe schema mee! mijn zussen hebben een kindje van 8 maanden, die zijn nog niet eens zover in hun aangepaste schema als jij.... die zijn. neem de tijd om te wennen, en ook om dingen te proberen die handig zijn...over 1 maand moet je namelijk brood erbij gaan geven en verschuift het schema weer. Relaxed dus...zie het fruit en groente gewoon nog als extraatje....als je daarnaast voorlopig nog 4 flessen geeft is dat prima.... pas met brood en volwaardige groentehap (met vlees en aardappels) kan er een fles vervallen....(of anderhalve fles).