Kan iemand mij misschien de meest voorkomende afkortingen op dit forum uitleggen..... Ben er inmidels achter dat MK miskraam betekent maar lees ook o.a afkoringen zoals MA en NUB wat me niks zegt. Sorry maar ben van een andere generatie maar probeer wel alles te volgen nu onze jongste zwanger is.
MA = Missed Abortus. (Een zwangerschap die eigenlijk een miskraam is, maar waarvan het vruchtje niet uit zichzelf uit de baarmoeder komt.) VK = Verloskundige(n) NOD = Niet Ongesteldheids Dag Gyn = Gyneacoloog Uhm.. NUB zegt me niks eigenlijk, dus daar kan ik je niet bij helpen, sorry. Verder kan ik zo snel niet op andere afkortingen komen, maar als je nog meer wil weten, geef maar een gil!
Zie hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/57211-gebruikte-afkortingen.html
De enige die ik zo snel in dat lijstje mis is VK - Verloskundige.. maar die zie je ook niet in de MMM denk ik.
bbz= buitenbaarmoedelijke zwangerschap kdv= kinderdagverblijf bv= borstvoeding kv/fv= flesvoeding lk= lactietiekundige ha=huisarts
En dan nog een die sommige ook schrijven -> Kv -> Kraamverzorgende (maar is 'lastig' vind ik omdat kv=kunstvoeding dus dezelfde afkorting is, maar vooruit tijdens het lezen snap je dan wel welke ze bedoelen). Psz -> Peuterspeelzaal.
Thanks! Ik weet het niet zeker maar denk dat ze met NUB een onproffesioneel iemand in een bepaald vak bedoelen? Graag bevestiging.
Nee, NUB heeft volgens mij iets te maken met echo's en met of je kunt zien of het een jongetje of een meisje is (en misschien is het dus wel heel voor de hand liggend en erg dom dat ik het nu nog niet weet)
Nub is idd 'geslachtsbepaling' via het zien van een bepaald iets op een echo. Hier een site met wat uitleg Nub theory: How to predict your baby's gender at 12 weeks - ParentDish - UK (nu alleen nog hopen dat het idd een goede uitleg is )!