Ik ben bijna 4 maanden geleden bevallen van mijn eerste kindje. Nu wil ik denk ik weer beginnen met de pil. Maar nu meen ik mij te herinneren dat je de eerste dag van je ongesteldheid weer moet beginnen. Nu ben ik 2 weken geleden een soort van ongesteld geweest ( 3 dagen veeeeeel bloed verloren en toen was het klaar). Ik had toen nog niet de pil in huis. MOet ik nu mijn ongesteldheid weer afwachten of kan ik nu gewoon gelijk beginnen?! Soms zit ik ook wel eens te denken om er niet meer aan te beginnen... missschien wil ik een tweede kindje maar misscihen ook niet... Wat hebben jullie gedaan?!
Ik ben dan nog niet bevallen, (hopelijk over 18 weekjes), maar ik ben er nu al over uit dat ik nooit, maar dan ook nooit meer aan de pil wil beginnen, er zijn genoeg andere manieren om je te beschermen tegen een zwangerschap denk ik dan maar.. Ik heb zo'n last gehad van dat ontpillen, en het heeft anderhalf jaar geduurd voordat ik eindelijk zwanger was, dat ik heb besloten die troep niet meer in mn lichaam te willen hebben..
ja ik vind het ook van die troep... daarom zit ik soms te twijfelen of ik het nog wil. Maar ja naar mijn idee is het wel het veiligst. Ik heb idd ook een tijd moeten ontpillen. Gelukkig is het zwanger worden wel snel gelukt.
Je hoeft niet persé op de eerste dag van je menstratie te beginnen, maar dan beschermt de pil niet meteen maar pas na 7 dagen Ik ben hier trouwens een week of 6 na de bevalling de Nuvaring gaan gebruiken. Ideaal!
Nuvaring vond ik juist een onding, bleef niet goed zitten bij mij. Je kunt op ieder moment weer met de pil beginnen, alleen als je op dat moment niet ongesteld bent moet je nog even met een condoom vrijen
Okee en dan wordt je ook echt weer ongesteld in de stop week?! Of kan het dan ook zijn dat je ineens tussendoor ongesteld wordt? Ik ben niet zo'n fan van dingen inbrengen ( spiraal enzo) dus eigenlijk liever gewoon de pil.
Als jij nooit last hebt gehad van de pil, en nu geen BV geeft, kun je rustig weer aan de pil gaan en er weer mee stoppen als je klaar bent voor nog een kindje. Niet iedereen hoeft eerst heel lang te ontpillen. Als je wel BV geeft kun je voor cerazette kiezen. Zelf zou ik wel wachten tot eerste dag van volgende menstruatie en intussen condooms gebruiken. Maar je kunt ook op een willekeurig moment beginnen, eerste week aanvullende AC gebruiken. Het kan inderdaad dat je dan in die eerste strip een doorbraakbloeding krijgt. Na m'n eerste bevalling hebben wij alleen condooms gebruikt. ivm BV wilde ik geen pil, en iets anders vond ik geen fijn plan aangezien ik vrij zeker wist dat ik na niet al te lange tijd nog een kindje wilde.
@Bri, ja ik weet het dus nog niet 100% zeker of ik een tweede wil. Heb de pil maar gehaald, begin er mee als mijn ongesteldheid weer begint. Dan weet ik gewoon dat het goed loopt.
Ik mocht 20 dagen na de bevalling weer beginnen met de pil, en dat heb ik gedaan. Ik heb de pil 8 maanden geslikt en toen weer gestopt, ik heb weinig last van ontpillen moet ik zeggen. Ik ga na deze bevalling ook gewoon weer aan de pil en we zien wel.
Vandaag van mijn vk gehoord dat je gelijk veilig bent als je precies 21 dagen na je bevalling begint met de pil.... (ik ga Maandag dus maar vast de HA bellen)