probleempje met familie op 1e verjaardag verdelen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara1978, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik wil graag jullie mening. We vieren de 1e verjaardag van ons meisje één dag met familie en de volgende dag met vrienden. Ik wil het alleen smiddags tussen 14.00u en 17.00u doen en wil proberen het bezoek zoveel mogelijk te verdelen. Op de vriendendag komt het wel goed maar, mijn familie bestaat uit 14 man, de fam van mijn schoonmoeders kant uit 12 en de fam v mijn schoonvaders kant uit 18. Totaal dus 44 personen :confused: . Drukke boel dus...

Om het een beetje te verdelen over de middag heb ik de volgende ideeën:
    Optie 1: Mijn familie om 14.00u vragen, de familie v schoonvader om 15.30u en de familie v schoonmoeder geen voorkeurstijd aangeven.
    Optie 2: Mijn familie 14.00u, familie v schoonvader 15.00u en familie van schoonmoeder 16.00u.
    Bij beide opties zet ik dan wel op het kaartje dat het van 14.00u tot 17.00u duurt maar dan zet ik iets in de trend van "Kom je om 15.00u een taartje eten?" erbij.

Mij lijkt optie 2 een goede optie, mensen weten dan ook dat het een drukke boel wordt en dat we het door een voorkeurstijd aan te geven een beetje willen verdelen toch? Alleen is het wel gek om bij de fam van mijn schoonmoeders kant te zetten dat het van 14.00u tot 17.00u duurt en of ze om 16.00u komen... Dat is maar één uurtje....

Ik had ook het idee om één fam smorgens tussen 10 en 12 te vragen en de andere 2 smiddags maar ja, dan zit je echt de hele dag in het bezoek en daar heb ik ook niet zo'n zin in....

Wat vinden jullie?

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jeetje moeilijk... is het niet een leuk idee om een zaaltje zonder catering te huren? dan kan iedereen er in 1x in en hou je het van 13 tot 16 uur.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehh kun je het niet op 2 dagen houden?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik weet niet hoe je band met je schoonmoeder is, maar ik denk dat je er geen punten mee scoort!
    Ik vind het wel erg kort om ze op te laten draven voor 1 uurtje!

Ik zou het gewoon de hele dag vieren, en dan mensen voor de ochtend en mensen voor de middag vragen. Dan spreid je het op die manier.

Het is natuurlijk maar 1x he?! Of je huurt een zaaltje zodat je iedereen kunt vragen tussen 14 en 17 uur..... dat is ook een goed idee.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    welnee joh je doet gewoon van 11 tot 4 en staande receptie de gene die als eerst er is weet heus wel als t te druk word dat t weer tijd is om te gaan.
    dit loopt 9 van de 10 keer gewoon los.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou al gek worden bij de gedachte aan zoveel mensen....
    De optie 'zaaltje huren' klinkt mij het beste in de oren.
    Ik vind het nogal lullig als mensen 1 uurtje 'mogen' komen.

7. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben s'ochtends en smiddags wat bezoek uitgenodigd. Ik moet zeggen dat me dat heel goed bevallen is. Van 10 tot 12 uur en van 15 tot 18 uur. Tussendoor kon ons meisje rustig bijkomen en een dutje doen en wij de "rotzooi" van de ochtend opruimen en voor de middag weer wat klaarzetten. Een lekker "rustmoment" tussendoor.

8. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Ookal zit je niet te wachten op een hele dag visite, is het misschien wel beter te overzien om het te verdelen over de ochtend en middag.

Dan kan je meissie tussendoor misschien ook nog even wat rusten en is ze 's middags weer helemaal opgeladen voor het volgende feestje!

Of je kunt het verdelen over 2 dagen, dan heb je nog wat meer rust, maar ben je er wel 2 dagen 'zoet' mee.

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hmmz herkenbaar hoor, wij deden vorig jaar ook een poging om het enigszins te verdelen (alleen ochtned.middag)...begon al met schoonzus die zei: die tijden gelden toch niet voor ons? :rolleyes:
    en uiteindelijk stonden ze dus precies bij het begin van slaaptjid dochter voor de deur met drukke 2-ling.. :(

over een weekje wordt ze twee, en heb t maar ene beetje losgelaten, heb op de uitndoiging gezet wanneer ze slaapt )als ze dat al doet) en verder zien we het wel..

maar heb niet nety zo'n grote familie als jij gelukkig..
    zaaltje huren zou denk ik niet gek zijn nee..

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Ik word al moe van de gedachte. Wij hebben niet echt een grote familie, maar als ik dit zo hoor zou ik zeker een zaaltje overwegen. Moeten ze echt apart, slaan ze elkaar de hersens anders in ofzo? Weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar anders zou ik echt 1 zaaltje huren en iedereen tegelijk een halve middag ofzo. Dan heb je geen gezeur met mensen die thuis blijven plakken of die je echt duidelijk weg moet sturen, maar is zo laat het feestje gewoon afgelopen.

11. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat jullie met me mee willen denken!

Ok, optie 2 valt in ieder geval af want dan heb ik geen blije schoonmoeder (en we liggen elkaar al niet zo lekker ;) )...

Het idee om een zaaltje te huren hadden we zelf idd ook maar helaas hebben we niets leuks kunnen vinden wat betaalbaar is en wat in dat weekend beschikbaar is.
    En we vieren het al verdeeld over 2 dagen, zaterdag familie en zondag vrienden. Hmmm moeilijk.

Misschien moet ik dan toch de familiedag opsplitsen in een ochtend en een middag. En dan van 10.00u tot 12.00u en van 15.00u tot 18.00u. Dan hebben we tussendoor 3 uurtjes om bij te komen en dutjes te doen..

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou alleen de gene uitnodigen die je vaak ziet/spreekt, dat hebben wij ook gedaan de vage ooms/tantes enzo hebben wij niet gevraagd.
    zou alleen de gene die belangrijk voor je zijn uitnodigen anders heb je een hok vol en je kind is niet te genieten aan het eind van de dag.

13. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik zou gewoon zeggen dat het van 14:00 tot 17:00 is en de mensen daartussen zelf laten bepalen wanneer ze komen en gaan. Zorgen dat je alle hapjes en drankjes klaar staan en iedereen zichzelf kan bedienen. Dan heb je zelf ook nog de tijd om met de mensen te praten ipv dat je alleen maar aan het serveren bent.

Ik denk dat als je de één om 14:00 uitnodigt en de ander weer om 15:00 dat je uiteindelijk ver na 17:00 uitkomt omdat mensen niet weten dat er van ze verwacht wordt dat ze na een uurtje weer weg gaan. En zelfs als ze dat wel weten, vinden ze het vaak veel te gezellig om iedereen weer eens te zien, dat ze toch blijven plakken. Dan zit je veel langer in de drukte.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow, is jullie band met die familie zo hecht dan?! Bij mij komen er echt geen ooms en tantes en weet ik veel wat op bezoek hoor... Sowieso komen ze sinds mijn 12e al niet eens meer op mijn verjaardag. Ik zou gek worden van zulke verjaardagen...

15. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hier zou ik eerlijk gezegd ook niet zo veel mensen uitnodigen. De belangrijkste. Die echt wat met de kleine hebben, maar ik vind dat het wel leuk moet blijven hoor.
    Ik zou mijn zus en broer uitnodigen en de zus van mijn man met aanhang. En ouders.
    En een paar vrienden misschien, maar niet het hele huis vol in twee dagen, maar ja dat is ieder voor zich

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je ze echt allemaal wil uitnodigen, dan zou ik de ene helft 's ochtends, en de andere helft 's middags doen.
    De mensen die anders om 14.00 komen, blijven ook wel tot 17.00 hangen als je pech hebt, en dan zit je nog met een huis bomvol mensen..

Wij hebben alleen de opa's, oma's, tante's en oom's van ons zoontje uitgenodigd, en 2 naaste vrienden. Dus geen ooms en tantes van ons. Daar hebben we geen hechte band mee. Daarbij is het de 1e verjaardag, en met zo'n meute mensen zit je eerder met een overspannen dreumes, dan dat je dreumes een leuk feestjes heeft..

Wij hadden 10 personen op visite, wel de hele dag (11-19). Dus die konden lekker om beurten spelen met de kleine, en tussendoor kon ons zoontje ook nog rustig slapen..

17. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ja, ik zit dus zelf ook helemaal niet te wachten op een huis VOL met mensen maar ja, we zijn al aan het schrappen geweest en vage ooms/tantes en mensen waar we geen of nauwelijks contact mee hebben worden dus al niet uitgenodigd.
    We hebben gewoon beiden grote families. En sinds de geboorte van onze dochter hebben we met vrijwel iedereen regelmatig contact. Met de één wat meer dan de ander maar ja, contact is er wel.
    We hebben ook veel volwassen neven en nichten en die hebben tegenwoordig ook een gezin dus ja, iedereen komt met aanhang.....

zucht....

Ik stuur de uitnodigingen wel iets aan de late kant ;)

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Waarom doe je geen groep bij de dag van de vrienden?

Dan heb je het wel over 2 dagen eerlijk verdeeld toch?

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mee eens!

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij hadden famillie tussen 12 en 16.30 en vrienden kwamen vanaf 19.00

Maar dat was toch niet zo geslaagd. Volgend jaar laat ik iedereen komen tussen 13 en 17 en dan is het daarna lekker rustig voor Joey

Deel Deze Pagina